Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Fått present

Av Sigge Svamphund - 12 mars 2008 18:52

Haft mycket att göra idag.

På förmiddan var jag i skogen och träffade min hundpolare Ollie. Mycket trevligt med en massa bus.

Så följde jag med matte till Eskilstuna. Fick passa bilen ett tag.

Men så träffade jag en av mina bästa kompisar som jag inte träffat på jättelänge. Mycket trevligt. Fick en försenad födelsedagspresent av henne.

Smaskiga grisöron.

Sen åkte jag och hälsade på människovalpen Oliver och mina bästa kompisar hans föräldrar.

Var väldigt trevligt att vara där och som vanligt bjöd människovalpen mej på en massa gott.

Hörde hur matte muttrade om att det är tur att jag inte bor ihop med människovalpen för då skulle jag rulla fram.

Äsch, inte alls jag motionerar bort allt.

När jag och matte kom hem så blev matte väldigt glad.

Någon snäll människa hade hittat hennes plånbok så den hängde i en påse på dörren.

Men pengarna fanns ju naturligtvis inte kvar men alla andra saker hon hade i den.

Nu är jag ganska trött efter allt umgänge under dagen.

På bilden smaskar jag på ett av grisöronen jag fick i present. Var mycket gott kan jag tala om.

 
 
Sacco

Sacco

12 mars 2008 19:54

Åhh, det där ser gott ut! Ska tipsa min matte om det.
Vi kan kursa bakning tillsammans hos cavvetjejerna. Då får vi var sin tjej. Jag gillar småtjejer:)

Har för övrigt provat att leka med Zebban. Det kan NÄSTAN vara roligt ibland, en liten stund om jag är försiktig och inte gör något som han kan tänkas störa sig på. Fast matte säger att jag är lite fjompig. Visst fick jag lite ovett vid något tillfälle när jag var liten, men inget allvarligt. Matte säger att han bara ville tala om för mig att det är han som bestämmer. Men jag vet ju det nu.. Skulle aldrig få för mig att reta honom (..i allafall inte så länge jag är för långt bort från bilen där jag kan hoppa in och ta skydd, bilen är pass).

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

12 mars 2008 20:43

Har du inte alls styrketränat idag? Bra att vila musklerna lite kanske.

 
Ingen bild

Sigge

12 mars 2008 20:54

Jodå, jag tränade ett tag innan jag träffade min polare Oliie. Sen råkade jag tappa ett lite träd på hans mattes fötter. Lite klantigt, jag vet!!!!!
Men jag och Sacco kommer ju och hälsar på er cavvebrudar och då måste jag ju vara i form! Vi ska ju lära oss baka.

 
Loke

Loke

12 mars 2008 22:58

Vad roligt att du tittade ín och grattade mig, dina grisöron ser jättegoda ut och jag måste nog tjata på matte att jag får såna jag med. Men först måste nog min mage bli riktigt bra!

http://loke-frukostflingan.blogspot.com

 
Anna

Anna

13 mars 2008 06:11

Vilken söt bild, ser smaskens ut. Va skönt att plånboken kom till rätta.
Voff från Timsevimse med matte

http://timsevimse.blogg.se

 
Eva

Eva

13 mars 2008 10:20

Hej Sigge.
Vilken fin bild på dig. Bra att du tyckte om grisörat. Vad roligt det var att träffa dig och din matte. Vad bra också att plånboken kom till rätta!!!
Kram från Eva

http://www.evaslekstuga.se

 
Ingen bild

malte o snoken

13 mars 2008 12:26

å så gottigt, lånar du ut en bit...?

 
Nibelius

Nibelius

13 mars 2008 13:58

Bättre med grisöron än med grisiga öron... det blir de lätt om de är långa och håriga... /Reuben och Ramse

http://nibelius.blogg.se

 
Gibson

Gibson

13 mars 2008 15:29

Grisöron, det har inte jag snmakat på än, det låt smaskens :-) Kramis

http://gibson08.wordpress.com

 
Ingen bild

Helena

13 mars 2008 15:39

Gris öra inte dumt alls !! Det var en kompis du har

 
Ingen bild

molle

13 mars 2008 18:30

gäller att vässa gaddarna när man hittar så mycet att gnaga på i skogen och ett grisöra smakar ju gott oxå... molle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards