Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2007

Känd från pressen

Av Sigge Svamphund - 2 augusti 2007 17:38

Så där nu är jag riktig kändis.

Är med i tidningen Folket idag.

I pappersupplagan så var det bild på mej på första sidan och inuti tidningen så var det ett helt uppslag med mej och en massa bilder.

Finns länk här till artikeln på nätet.

Jag firade med att åka till storskogen och leta svamp.

Matte tog en bild när jag hade hittat ganska mycket och efter det så blev det ännu mera.

Måste ju visa att jag lever upp till mitt rykte som duktig svamphund.

Jag vet att mina nätfans Elfie med husse och matte plus Paula i Pörtet kommer att bli avundsjuka när de ser bilden.

Har hört att de bara lyckas hitta kantarellvalpar.

Kanske ska börja hyra ut mej.................

Jag var i den bra skogen så jag badade mycket i två av mina sjöar.

Ska jag orka med att leta svamp så är ju uppfriskande dopp ett måste.

Är ganska trött efter dagen i skogen så jag tänker tillbringa kvällen i min fåtölj medan jag njuter av min kändisstatus.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

2 augusti 2007 19:08

Javisst blir vi avis!!! En utmärkt artikel och alldeles för mycket svamp i korgen, haha!
Nu blir väl Sigge snart så mallig att han inte vill veta av stackars jyckar som aldrig fått vara med i pressen....
Nädå, jag tror att han är trogen sina vänner trots att han blivit VID (Very Important Dog)
Matte här har iaf plockat en knapp liter små små taggisar idag, dom ska visst läggas in..
Kram på er!

http://paulaz.se

 
Kicki o Jolly

Kicki o Jolly

2 augusti 2007 20:07

Nu har vi läst artikeln om duktiga Sigge.
Det är inte bara Paula som är avundsjuk på era svampar. Vi har visserligen hittat en del, men alldeles för lite.
Ha dé!

http://www.travarens.se

 
Ingen bild

Elfie

3 augusti 2007 00:05

Hej Sigge! Det är vi som är med i din fan-club... Min matte säger att jag är oduglig som kantarellhund -hon påstår tillochmed att jag sätter mig PÅ dem och "stirrar fånigt" när hon säger åt mig att tita! Vadå?! Jag ser bara Frolic-bitarna hon slänger ut...

 
Ingen bild

Tilda o Minou

3 augusti 2007 09:20

Artikeln var kanonfin o du är ju toppen som alltid!! Tusan att vi inte hinner med en träff...

Kram

 
Ingen bild

Sigge

3 augusti 2007 18:25

Elfie!!!!!
Så klart du inte fattar om dina människor tycker att du ska titta på svamparna.
Titta är ju inget skoj........
Du ska ju använda näsan för att hitta dom.
Min matte brukar säja åt mej att leta och det fungerar ju bevisligen väldigt bra.
Fast ok, människor har ju taskiga näsor så de kanske tycker att det är skoj att titta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards