Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 mars 2007

Letat svamp

Av Sigge Svamphund - 24 mars 2007 17:52

På förmiddan så var jag i en ny skog.Nu äntligen så fick jag se de där murklorna som matte pratat så länge om.Ha, för en smart svamphund som jag var det ju inga problem att direkt fatta att det var såna jag skulle leta efter.Lyckades nosa upp flera stycken och belönades självklart med godis.Men alla står kvar i skogen för de var alldeles för små för att plocka.Fast jag begriper inte varför matte undanhållit den skogen för mej.Massor med trevliga bäckar och bäst av allt två sjöar bredvid varandra!!Självklart så provbadade jag båda två.De är mycket simvänliga så de är klart godkända.Jag lär ju komma tillbaka till den skogen för att hämta murklorna.På eftermiddan så var jag i skogen här hemma.Fanns inga murklor där men jag plaskade runt i alla trevliga vattensamlingar.Så höll matte på och tränade mej på den där läxan jag fick på kursen igen.Avslutar med att visa en bild på stenmurkla. Det var såna jag lärde mej hitta i dag.Bilden har matte fått låna av Gunhild på Svampguidens forum.

 
 
Ingen bild

Minou o Tilda

24 mars 2007 18:50

Vi hänger gärna med till ditt ställe. Låter ju otroligt fint...

 
Tuna

Tuna

24 mars 2007 21:43

Bra gjort. Men murklor på hösten??
Matte brukar hitta dom på våren?? Ja, hursomhelst så är jag inte lagd åt svampletning, jag letar mest gräs just nu - det finns under snön har jag sett.

http://tuna.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

25 mars 2007 10:37

Ursäkta, jag var i nattmössan... Naturligtvis är det våår! Vet inte hur det kunde bli så fel. Snurrig av allt letande av gräs tror jag. Ursäkta igen mitt fatala fel!!
Ha en bra dag förresten!

http://tuna.bloggagratis.se

 
Tuffa

Tuffa

25 mars 2007 18:49

Snyggt jobbat! Fast murklorna var inte snygga... Skrumpna och konstiga. Fast matte säger att dom skall se ut sådär. Nåja, det dröjer ett tag innan det växer sådana här. Vi har fortfarande härlig snö!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards