Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 februari 2007

Jättepinne

Av Sigge Svamphund - 15 februari 2007 19:40

När jag var på väg till skogen idag så mötte jag vår granne.Han kom i traktor och släpade på en jättelik pinne.Självklart så trodde jag att det vara bara för att underhålla mej.Tänkte springa efter traktorn och se om jag kunde göra nåt skoj med pinnen.Men inte det inte..........Matte satte koppel på mej och upplyste om att jag inte alls ska intressera mej för en lång granstam.Aldrig får man ha nåt skoj.......I skogen är fortfarande alla mina mysiga vattensamlingar alldeles frusna.Vet att mina tjejer på andra sidan skogen väntar på att höra hur jag jobbari vattnet.Hoppas att det blir varmt nu så isen försvinner och jag kan göra mej hörd i skogen.

 
 
Tuna

Tuna

15 februari 2007 21:45

Synd att du inte fick ta hand om pinnen. Jag gillar också pinnar i olika storlekar. Ibland vill jag ta hem pinnar som matte tycker är alldeles för stora...

http://tuna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tilda o Minou

16 februari 2007 09:48

Nästa vecka så kan vi väl ses i skogen? Matte behöver inte köra bil o hämta lillhusse hela tiden, så då har hon inga ursäkter längre. De säger att det ska bli + grader så då får du kanske att "gapa" runt i pölar. Vi tjejer är ju lite känsliga för lera...

 
Paula

Paula

16 februari 2007 18:15

Vi jyckar i pörtet har kommit på att man kan ha jättekul med vedpinnar som matte bär in i ett skåp! Man tar med sig en vedpinne med mycket bark på, o så bär man in den i sängen och ligger o gnager. Bark är gott, enligt matte hade man det förr i världen i bröd, så klart man kan äta sånt!
Såna däringa långa pinnar som kallas virke det har vi hela skogarna fulla i stora lass, inget skoj med dom alls. Fast matte säger att det finns en bra sak med kalhyggen istället för skog, och det är att det kommer murklor till våren!
Nu tänkte vi bara passa på att önska trevlig helg! Och hälsa matte att ingen i dethär pörtet vill till Fjollträsk!
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards