Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 juni 2016

Mest tråk

Av Sigge Svamphund - 15 juni 2016 18:04

Inga nya trevliga sjöar och skogar idag inte.

Matte påstod att hon inte hade tid och dessutom var det alldeles för ovädersvarmt.

Jag hade minsann inga tider att passa så jag kunde ha åkt till nån sjö och badat hela dagen.

 

Jaha får väl försöka jobba då.

 

RIP kantarellvalparna.

De fick inte bli vuxna innan torkdöden tog dom.

Skitväder!!!!!!

 

Inte finns det nån ute att umgås med heller.

Kollade länge men det var alldeles övergivet överallt.

 

Titta det här snöat!

Eller nä det har det inte.

Det är så vidrigt torrt att de saltat på gruset för att det inte ska damma så mycket.

 

Jaha bara att slänga sej i sjön innan den blir stulen.

Vattnet sjunker snabbt nu.

 

Simmade mycket och länge.

Fördrev i alla fall tiden med nåt vettigt.

 

Den här anden hon simmade oroligt runt och ropade och ropade.

 

RIP Herr And.

Den som knäckte din nacke ska matte knäcka nacken på.

Stackars fru And hon ropade och ropade till ingen nytta.

 

Jag gick vidare.

Badkrukornas badplats var tom så jag tjuvbadade där.

Sen råkade jag nosa lite på nåt och matte började vråla och göra märkliga luftkonster.

 

Alla som inte är matte ser att detta är en stendöd före detta fisk.

Enligt matte är detta en skendöd Vithaj som klapprade hotfullt med tänderna.

OBS att bilden tagen med mycket zoom, så nära skulle matte aldrig vara en Vithaj.

 

Nä inga spår av några trevliga svampar inte.

Bara ökentorka.

Badade mera från ytterligare ett par badplatser.

 

Käkade en massa gräs.

Mycket gott, bäst att passa på innan allt förvandlats till hö.

 

Fyndade en handske.

Var länge sen jag hittade nån sån senast.

 

Nu tar jag min handske och går.

Vi ses sen.

 

Nästa gång matte såg mej var här.

Gäller att vara snabb i tassarna.

 

Hej Sirihusse!

Du förstår ingen bryr sej om mej, vill du leka med mej?

 

Siri hade som vanligt inte fått nåt godis på många evigheter så hon fick en del av mitt.

Bjöd mej på utsökt korv också.

Gick hem till tråkhemma eftersom matte skulle ägna sej åt tråk i tråktvättstugan.

Men.................

 

Detta är inte tråktvättstugan.

Det är Rottis Helga som tagit saken i egna tassar och snott grisörat från mattes ficka.

  Tydligen så skulle Helga ut.

Anser att jag skulle ha följt med och övervakat att de där två inte virrade bort sej totalt.

 

Tydligen funderade Helga på att börja ägna sej åt campingliv.

Detta var visst väldigt intressant.

Matte behagade återkomma till övergivna jag som varit ensam i flera månader medan hon virrade runt

tillsammans med Helga.

Gick på eftermiddagsrunda.

Tyvärr inte alls lika givande och mättande som igår.

Hörde att i morgon då ska jag visst få ut och åka i alla fall.



 
 
Ingen bild

Björn

15 juni 2016 20:07

Om det är någon mänsklig "varelse" som gjort den fina andhanen så illa hjälper jag gärna till och knäcker nacken på den "varelsen". FY f_n för sådana idioter!

 
Kasper

Kasper

15 juni 2016 23:29

Vi kan inte förstå hur någon kan göra ett djur så illa som någon tydligen gjort pappa And. Fy, obegripligt och så sorgligt på många sätt. man blir så fruktansvärt ledsen.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

15 juni 2016 23:31

Du får nog be matten ta med en vattenkanna på skogspromenaderna. Hon kan fylla den med vatten medan du badar och sen vattna de svamparna som du nosar upp... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards