Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Jobbat lite och beskådat eländet

Av Sigge Svamphund - 30 april 2016 17:56

Jo precis som matte lovade igår så blev jag skjutsad idag.

Hamnade på Sagostigen för jag skulle kolla Sörmlandsleden.

  Vidrigt!

Nu har det blå komonstret vaknat igen.

Jag skällde självklart ut det eftersom det med största sannolikhet tänker anfalla min bil.

 

Så där inne i tryggheten i skogen.

Nu ska jag göra en massa viktiga saker.

 

Detta är mycket viktigt.

Kolla så spagroparna håller hög kvalitet ifall andra vandrande hundar vill spaa.

 

Nä jag överdriver inte alls.

Jag förbereder mej för kommande jobb, måste kolla om kantarellmycelet vaknat.

Men det sov fortfarande.

 

Våran chef hade varit och grävt vid de där spängerna..

De som det grejades med för ett par veckor sen.

Nu ser det riktigt bra ut.

 

Självklart så jobbade jag.

Hittade en del Stenmurklor.

 

Matte kollade gästboken.

Såna här hälsningar är kul att läsa, en tysk vandrare som uppskattar vårt jobb.

 

Jag var upptagen med min ljuvliga spagrop.

Alldeles perfekt skick på den.

 

Jag bestämde att jag ville gå den här vägen.

Matte var ytterst tveksam eftersom vi skulle hamna i katastrofområdet.

Men så följde hon med, lika bra att se eländet då.

 

Det var en gång en vacker gammal skog :(

 

Ni ser den ljusa remsan på den tunna grenen.

På den står det Naturskydd Hänsyn.

Finns inte ett träd i närheten, allt är slaktat.

 

Jägarnas tillhåll jaktstugan har hamnat på prärien.

Det var skog inpå huset förut.

 

Så var det "naturvård" igen.

Tänk en hel björk är sparad av skogsskövlarna.

 

Och skövlingen den fortsätter.

Nånstans mellan maskinerna ska etapp 22 befinna sej.

Inser att matte fattade alldeles rätt beslut när hon sa att vi inte sköter den längre.

 

Där de inte slaktat ännu har de kört sönder marken totalt.

Dessa spår är nästan meterdjupa.

 

Gick till den orörda skogen som aldrig kommer att skövlas eftersom den är reservat.

Gick utmärkt att jobba där.

 

Nä jag överdriver inte alls.

Jag planerar för kommande jobb.

Men Svarta trumpetsvampmycelet sover gott fortfarande.

 

Mitt lilla spa uppe på bergen var i perfekt skick och doftade utsökt..

Blir väldigt bra nosinpackningar här.

 

Nu ska jag gå och fixa dagens absolut allra viktigaste jobb.

 

Titta så underbart det forsar i mina allra bästa bäck.

 

Perfekt.

Jobbade mycket och länge med den.

Kunde faktiskt ha stannat kvar hela dagen.

 

Ja jag har torat mej och jag klär alldeles ypperligt i mossa och barr.

Det visar att jag är en hund som alltid jobbar hårt i skogen med alla mina viktiga uppdrag.

 

Jo jag ska följa med till bilen men...............

Var bara tvungen att tillbringa en del tid här först.

Åte hem och slappade.

Eftermiddagsrundan då besökte jag Pinnaffären, berättade länge och ingående om allt som hänt sen

sist.

Provade ut några trevliga pinnar också.

Ha en bar Valborg och måtte det vara så lite smällande som bara är möjligt.

Jag ska inte titta på nån eld eller så.



 
 
Ingen bild

Eva och Gusten

30 april 2016 18:56

Ha en bra Valborg du också Sigge med inget smällande. Vi ska inte heller titta på någon eld. 😊

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards