Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 april 2016

Haft en del att fixa med och skitkamera

Av Sigge Svamphund - 15 april 2016 18:01

Blev en bra hunddag igen.

Matte bestämde sej för att vi skulle åka och göra lite viktiga saker i en skog.

Hamnade i Engelska skogen där det började mindre bra.

  Hänglåset till kättingen som hindrar obehöriga att åka in låg kastat på marken.

Matte började genast ha vakenmardrömmar om att det skulle vara inbrott igen i min engelska kompisars

hus.

Hon fixade med lås och kätting så nu kommer ingen in som inte har koden.


  

Lika bra att gå och kolla så min skog är i ordning.

 

Vattentjuven härjar här också.

Var inte mycket kvar till behövande svamphund inte.

 

Bäcken är i alla fall inte stulen men vattnet har minskat.

 

Sen ansåg jag att det var dags att börja jobba.

Dagar utan arbete är förlorade dagar.

 

Gick alldeles utmärkt att jobba.

Föds Stenmurkelvalpar överallt just nu.

 

Kolla den gamla trädstammen.

Det är rena fixeringsbilden, många ansikten finns det.

 

Äsch!

Sist fanns det mängder med vatten här men det var invaderat av onödiga isen.

Idag var vattnet stulet.

Ska polisanmäla Vattentjuven!

 

Jobbade ännu mer.

Trevliga tider detta med en massa jobb överallt i skogen,

 

Hittade minsann gäster vid mina engelska kompisars hus.

Fast det är nog knappast denna och hennes kompis som mekat med låset.

 

Oartiga typer de där Rådjur.

Inte ville de umgås med ensam svamphund inte.

Nä de var borta när jag kom fram.

För övrigt var allt okej med huset, inga ovälkomna besök som tur var.

 

Gick till skogen för att kolla spa och annat viktigt.

Matte tog den här bilden och sen började eländet.

 

Istället för att stänga av sej så började kameraeländet att zooma.

Sen fastnade den i detta läge.

 

Jaså, försök med det när den vägrar allt.

Ut med batteriet, en massa väldigt fula ord från matte och inget hjälpte.

Efter en liten stund kom den på idén att den skulle fungera igen.

Sony DSC  W830 är en SKITKAMERA!!!!!!

Den första där pajade skärmen efter 14 dagar.

Matte fick en annan efter att ha bråkat med giganstiska elaffären.

Nummer 2 pajade i november, den lyckades hålla drygt 1 år.

Nu denna alltså nummer 3 i ordningen som uppvisar exakt samma fel som nummer 2.

Inom en snar framtid lär ju denna ge upp helt då tänker matte kräva en anna kamera från annan tillverkare.

 

Hm, vi är inte ensamma i skogen.

Jag hör att det finns nåt där borta.

Kan ha varit de där oartiga Rådjur som var där.

Som ni ser har jag markeringskotten med ifall det skulle bli jobbardags,

 

Hittade inget att jobba med så jag gick och provbadade Bäversjön efter vintern.

Den var precis lika bra som alltid.

 

På väg tillbaka och jag kollade fler arbetsplatser.

Jodå det blev mer jobb.

 

Höll på att missa nåt viktigt.

Kom på att jag var tvungen att gå en sväng här.

Kommer till andra änden av Bäversjön så jag gick självklart dit och badade.

Sen var det dags att åka hem igen.

 


Var ju ett tag sen ni såg nån bild på Kattvalp.

Hon har en ny hobby.

Slita nätsladden ur min dator och sen ska hon busa med den.

Roligaste hon vet just nu

Kattvalpar har väldigt märkliga intressen.




 
 
Ingen bild

Eva H

15 april 2016 19:23

Skönt det bara var rådjuren (o vilda grisar?) som varit ända fram till huset i alla fall!
Kattvalp tar väl sitt begynnande datanörderi till nya höjder o försöker bli uppkopplad direkt kanske?

 
Ludde

Ludde

15 april 2016 23:30

Det borde följa med en hammare med Sony-kameror så man kan slå på dom, som det stod på displayen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards