Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Idag blev det nummer 60!!!!

Av Sigge Svamphund - 11 april 2016 18:22

Kan börja med att tala om att felet på min bil är enkelt.

Bara nån liten moj till en grej som ska opereras dit av Rottis Helgas husse.

Jag kan åka med den trots att den där oljelampan blinkar har med mojen att göra.

Skönt att det inte var värre.

Så blev det idag.

Trodde att matte var galnare än vanligt när hon använde min bil för att skjutsa mej en liten

bit till en skog som jag brukar gå till.

 

Inledde min runda med en massa välgörande spa.

Bäst att passa på för Vattentjuven är inte nådig nu, han stjäl allt han hittar.

 

Jobba måste jag göra.

Här är jag upptagen med dagens första jobb.

 

Mina Stenmurklor hade växt mycket sen sist.

Bra, mer jobb till mej.

Kollade av några andra ställen med valpar och de hade blivit tonåringar.

 

Bestämde mej för att jag skulle kolla flera ställen.

Bara för matte att följa med.

 

Överallt finns det mängder med gott gräs nu.

Käkade massor.

 

Mitt spa fanns kvar men tyvärr så minskar det snabbt.

Kunde i alla fall göra en del välgörande inpackningar.

 

Fortsatte med mitt viktiga arbete.

Kollade fler arbetsplatser och valparna växer.

 

När jag nu jobbar så är det lika bra att gå och kolla mina Bombmurklor också.

Enligt matte så behövde jag inte alls jobba med dom idag.

Vadå, det var flera veckor sen jag jobbade med dom i den här skogen.

 

Dessutom påstod hon att de nog var gamla och fula nu.

Var de inte alls, de var jättefina!

 

Arbete är livet.

Här har det inte funnits några, men idag hittade jag två Bombmurklor här.

Mer arbete till mej.

Gick och kollade en massa andra viktiga hundsaker också.

Hittade inget av värde.

Så jobbade jag och matte begrep först inte vad jag höll på med.

 

Detta är Örtaggsvamp.

En liten svamp som växer på begravda tallkottar.

Den har jag aldrig markerat förut.

Fick massor med beröm och sen nosade jag upp ett helt gäng till.

Nu kan jag alltså 60 olika svampar!!!!!!

Så nu kan jag sikta mot att komma upp i 70 eller nåt sånt.

Matte säjer att hon är väldigt stolt över mej.

 

I går letade du ju efter Tussilago.

Hur var det behöver du såna idag hittade precis ett gäng.

Behövdes inga  eftersom det var igår mattes mamma fyllde.

Gick till min bil och fick förklaring på varför jag åkte bil en liten bit bara.

 

Hamnade hos Siri där jag berättade för hennes matte att jag var VÄLDIGT fikasugen.

Hade inte fikat sen igår.

 

Självklart bjöds jag på perfekt hundfika i form av korv.

Mycket gott, precis vad jag behövde efter allt jobb i skogen.

Så hämtade matte upp två av min bils sommardäck, de andra två tog ju hon och Rottis Helgas matte igår.

Åkte hem.

Var på eftermiddagsrunda och som vanligt på måndagar var de flesta av mina affärer stängda.

För nån timme sen hörde jag att matte pratade i telefon och sa att hon skulle komma om fem minuter.

Jag tänkte inte alls passa nåt tråkhus så jag såg till att följa med.

Hamnade hos Rottis Helga.

Nu har min bil fått sina sommardäck på sej och de andra ska få bo hos Siri till i höst.



 
 
Eva H

Eva H

11 april 2016 19:08

Vilken bra-dag!
Först det att det bara var en mojgrej som strejkade o se'n en massa Hurra!!! för 60e sorten.
Grattis gubben!
(Trevliga tjejer du omger dig med också! En som lånar ut bildoktorshussen o en som ser till att hennes 2--benta förvarar däck. Du är bra på tjej-val :D )

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

12 april 2016 10:14

Jag visste inte ens att det fanns så många svampar. Husse och matte plockar bara kantareller... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards