Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 26 mars 2016 18:07

Äsch!

Jag var fullt inställd på att åka och jobba i nån bra skog idag, eller kolla badsäsongen

i andra sjöar.

Skitmatte!

I dag kan du ta det lugnt, för det kommer en massa upptagna dagar sen.

Jag ska ALLTID vara upptagen!

 

Var är alla hundar och människor jag känner?

Alldeles övergivet, jag som ville ha sällskap.

 

Kollade badsäsongen.

Det tar sej nu är iseländet borta från land.

 

Nä jag tänker inte alls följa med.

Jag tänker bada resten av dagen!

Men skitmatte gick och då är det bäst att hänga på, hon går med största säkerhet vilse om jag inte håller

ordning på henne.

 

Men titta där!

Smilla!

Trevligt jag fick i alla fall umgås en stund med henne.

 

Men vad är detta?

Jag hade tänkt ägna mej åt pälsvård jag.

 

Gick och röjde loss med dunken istället.

Nåt måste jag ju roa mej med.

 

Vet du hur urbota tråkig du är.

Jag lovar skogen står stilla!!!!

Res på dej och sluta hallucinera, det finns inga träd som springer runt.

 

Fick fart på henne och jag bestämde mej för att jobba.

 

Förra årets Svarta trumpetsvampar i brist på bättre.

Fick beröm men matte ville inte ha dom.

Drog rumt nån timme till utan att hitta nåt skoj.

  

Jag tänker visst gå och fika hos Siri.

Du tänker INTE gå och fika sa skitmatte.

Eftersom jag var fånge så släpades jag brutalt iväg och missade fikat.

 

Träffade i alla fall min gamla elev Sniff.

Skönt med sällskap en stund.

Sen hälsade jag på i Pinnaffären och Prylaffären också.

Gick hem till kattvalp.

 

Matte fick present av kattvalps uppfödare.

En tröja med reklam för den där FB gruppen som matte och Pinnaffären startade inför första

svampträffen.

Men ta bild på den utan kattvalp gick inte.

 

Titta, det tar sej.

Nu får Balder titta på henne utan att hon svär.

Hon tittar faktiskt på mej utan att svära åt mej.

Och nej vi ska inte flytta, kartongerna innehåller loppissaker från mattes mamma.

 

Nu börjar hon känna sej riktigt hemma.

Har kommit på att det finns mat på köksbordet (korkat att ha den där för jag når den inte).

 

Allt går att leka med.

En papperstuss var väldigt underhållande.

 

Va?

En leksakasmus?

Jag ska ha alla!

Hagalen kattvalp så jag får nog ha koll på mina tillhörigheter.

 

Så tar vi en runda på datorn och skriver långa obegripliga meddelanden till uppfödaren som matte

pratade med på chatten.

 

Inom en mycket nära framtid lär hon och Balder vara kompisar på allvar.

Dessutom har hon alldeles slutat svära åt mej.

Bra för jag behöver tvätta hennes öron.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards