Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Kattvalpen och svampguidning

Av Sigge Svamphund - 25 mars 2016 17:45

I går kväll så anlände min nya kattvalp.

 

Här anländer hon efter att ha åkt många tusen mil från Halland.

 

Hej Madde!

Hade du presenter till mej?

Jag fick en massa smarrigt godis, precis vad jag behövde.

 

Lilla kattvalps Orchid tycker att det verkar mycket underligt att vara hät.

Uppfödar Madde var tryggheten.

Jag är en artig hund och ville hälsa och gärna tvätta öronen, men hon svor långa ramsor på kattspråk.

 

Människorna de käkade en massa mat och pratade tråkprat i evigheter när de inte kollade vad

kattvalpen gjorde under mattes säng.

 

När kattvalpar flyttar har de med sej en massa packning.

Den ansåg Balder att han skulle inspektera ordentligt.

Idun och Freja vägrade att visa sej, oartiga katter jag har.

Somande gott sen för att vara laddad inför idag.

 

Så här såg det ut när matte vaknade i morse.

Kattvalps Orchid hade bestämt sej för att sova hos matte det var tryggt och mysigt.

 

Är man kattvalp och osäker på allt nytt då får man mat i mattes säng.

Fast Balder tillhör inte hennes favoriter ännu.

 

Nu ska jag jobba.

Visa Anders och Madde en massa Bombmurklor.

 

Hur går det Anders får du några bra bilder på Bombmurklorna jag precis visade dej?

Eftersom de åkt så himla långt gällde det att visa många.

 

Hörru Madde jag hoppas verkligen att du får med min snygga markeringskotte på bilderna också.

Det är ett hårt slit detta att guida människor bland bomberna.

 

Passade på att koppla av med lite spa också.

 

Många bilder blev det.

Jag övervakar att Madde får bra bilder på svampen jag visade och Anders fotograferar oss.

 

Har åkt till nästa skog för att visa Rökpipsvamarna.

Madde hittade en pinne med några yttepytte svampar hon letat efter.

Just den pinnen fick jag absolut inte ta.

 

Medan Made ägnade sej åt de där yttepyttarna så visade jag Anders Rökpipsvamparna.

 

Får du några bilder som du blir nöjd med?

Tror att det blev bra.

 

Titta.

Min bil har förvandlats till fik.

 

Ni fikar!

Är det ingen som begriper att jag som jobbat hårt är VÄLDIGT fikasugen?

 

ÄNTLIGEN!

Fick fika, dessutom årets första skogsfika.

Sen var det dags att säja hej då till Anders och Madde.

De skulle åka till Stockholm och hämta en kattvalp och sen alla tusen mil hem till det där Halland.

 

Hemma igen och kattvalp ska ha lunch.

Jag vill fortfarande visa att jag är en snäll hund.

Ja ni ser ju vad hon anser om mej, fräs från typ svansspetsen.

Men hon kommer nog snart att begripa att jag inte är farlig.

 

Leka är skoj.

Jag höll koll på avstånd vad matte och kattvalp gjorde.

 

Ojdå!

Hon visar minsann intresse för att bli datanörd.

Har kollar hon av vad som skrivits om henne på Facebook.

Min eftermiddagsrunda hade jag sällskap.

Siris människor har rymt nånstans så jag gick dit och såg till att hon kom ut en sväng.


 
 
Ingen bild

Björn

25 mars 2016 18:38

Åhh vilken söt kattvalpskompis du har fått!
Glad påsk till er alla!

 
Kasper

Kasper

26 mars 2016 01:01

Myse är visst kär, tror jag, fast jag talar om att din kattvalp är för liten för att fatta sånt, men det spelar ingen roll säger han, för han fattar det ju inte heller. Förresten är visst alla mina katter kära i din kattvalp! Jag också, och matte!! En sån liten himla sötis, snart är ni säkert väldans goda vänner allihop!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

26 mars 2016 12:00

Hade Simon varit här hade han hojtat HEJA för allt lungorna kunde. Han skulle helt ha hållt med lilltösen att hundar ska skrikas åt, först i alla fall.
Han jam-skrek i nära 2 dygn :P
(P hittade ju annan katt här så han bara fräste ut stackars J o så kurade han hos S ;) )

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

26 mars 2016 17:18

Mycket nytt för kattvalpen. Hoppas hon vänjer sig vid dej så att du kan tvätta hennes öron... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Madeleine Ödman

27 mars 2016 09:45

Tack för en trevlig kväll och en underbar tur i skogen Sigge alltid lika kul att träffa dig och din matte :-)

Resan hem gick bra förutom långa köer på 2 ställen så vi blev 1 timma försenade hem rätt trötta var vi efter en lång dag :-)

 
Ingen bild

Christina Johansson

29 mars 2016 18:36

Vilken underbar dag Ni har haft. Sköt om dej, din matte och kattvalpen. Puss på nosen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards