Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Sigge Svamphund - 3 mars 2016 18:02

Återigen TACK till alla som gratulerat mej.

Känner mej mycket firad och uppskattad.

Tänkte att jag skulle åka till nån trevlig skog idag också men inte det.

 

Ni ser ju hur eländigt dimmigt det är och det kom nåt som nästan var svampvatten.

Alltså skulle hemmaskogarna få duga idag.

Påbörjade en planlös vandring.

 

Men titta där, jag tror att turen är med mej.

 

Siri var som vanligt alldeles väldigt godissugen.

Tur att matte hade tagit med av godiset jag valde ut i går.

 

Ännu bättre Siri ville ha sällskap med mej.

Bra då slapp jag vara ensam.

 

Gick till närmaste skogen och kollade om det fanns några nyheter.

Mest fulvinter och det hade inte hänt så mycket sen jag passerade här senast.

 

Fast stigarna är så bedrövligt isiga att det är bättre att hålla sej ute i blåbärsriset.

Gick en sväng men det hände inget av värde.

 

Ni ser ju hur eländigt dimmigt det var inne i skogen.

Bara sjuttioelva nyanser av grått, fast fulvintern mår inte bra av detta väder.

Bra då kanske det blir barmark snart.

 

Äsch varför är jag fångad i onödiga kopplet?

Där framme ser det väldigt trevligt ut.

 

Perfekt ett gäng med människovalpar.

Alla ville busa med mej.

Hade mycket skoj där ett tag.

 

Fortfarande fånge men jag SKA gå och fika.

Ingen idé att skitmatte försöker få med mej nån annanstans.

 

Serverades mycket god kyckling.

Precis vad jag behövde.

Åt en macka också.

Så fick jag present.

 

Så fick jag present av Siri.

Titta ett helt korvpaket som bara är mitt!!!!!!

Tänkte självklart smälla i mej hela när jag kom hem.

Serverades EN säjer EN korv av snålmatte!

Hon begriper inte att korvar har extremt kort hållbarhet och bör ätas upp omgående.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Passerade Rosa elefantaffären där jag gratulerades med ännu mera godis.

Var i Prylaffären och käkade skinka också.

Så ska jag berätta om nåt annat.

För många evigheter sedan på vikingatiden eller så födde matte upp Norska skogkatter.

På en utställning så såg matte en av de allra första Main coonkatterna som kom till Sverige.

Då bestämde hon sej för att nångång skulle hon ha en sån.

Men ännu finns det ingen Main coon här.

 

Detta är Lady coons Orchid på bilden 10 veckor.

Hon är född hos ett par av alla mina bästa människovänner.

Nu har de bestämt att JAG får den stora äran att vara fodervärd till henne.

Som den kattälskande hund jag är så har jag självklart tackat ja till förtroendet.

Matte påstår att det är HON som ska vara fodervärd.

Dumheter!!!!!

Hon kan absolut ingenting om katters skötsel.

Jag har t ex aldrig nånsin sett henne tvätta öronen på mina katter.

 

Titta här.

Syns hur tydligt som helst att hennes öron behöver min hundliga omvårdnad.

Matte går runt och säjer att plötsligt händer det om man har tålamod i nästan 30 år.

Det är MIN katt som jag ska sköta om på bästa tänkbara sätt, matte kan hålla med mat och sand så sköter

jag allt annat.

Om tre veckor så kommer hon hit.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards