Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Sigge Svamphund - 12 maj 2015 18:06

Bara för att jag hade en sån där perfekt upptagen dag igår så hade matte korkade

idéer om att jag kunde ta det lugnt idag.

Dumma påhitt, jag föredrar att ha tassarna fulla varje dag jag.

Inte fick jag åka nånstans heller.

 

Inte en endaste hund nånstans.

Jag var faktiskt sugen på sällskap.

Men så............

 

Av med onödiga kopplet så jag tog chansen.

 

Hej Siri, men ursäkta att jag inte riktigt har tid med dej.

 

Dunkröj var vad jag hade planerat.

Hade massor med skoj med den.

 

Efter att ha röjt loss med dunken ett tag så tog jag med mej Siri till skogen.

Trevligt med sällskap.

 

Den svarta pricken långt sär borta är jag.

Vi hade ett par bollar med oss.

Släppa en boll i nerförsbacke och sen jaga den är väldigt skoj.

 

Försedda med varsin boll så bestämde vi oss för att göra ännu trevligare saker.

Vänta på männuiskorna fanns det absolut inte tid till.

 

Bada!!!!

Vi badade massor och jag simmade efter bollarna, Siri föredrar ju att bara stå och njuta i vattnet.

 

Hm, undrar vad Sirimatte gör..........

Tänker hon bada?

Hon badade aldrig utan skulle ha tag på bollen åt Siri.

 

Drog vidare.

Kollade lite arbetsplatser men de var tomma.

 

Här har jag haft en arbetsplats.

Kanske att de kommit nya Stenmurklor till Sirimatte.

Hade det inte, de håller nog på att ta slut för året nu.

 

Håller med dej Siri.

Hon har precis föreslagit nåt väldigt trevligt.

 

Fika.

Men hur vore det om två svältande hundar kunde få de där mackorna nu?

Fick mackorna plus en del annat.

 

Det är dålig kvalitet på dunkarna nu för tiden.

Men det mesta går ju att laga med silvertejp så nu är den i skick som ny.

Röjde loss en hel del innan det var dags att gå hem.

 

Ute på eftermiddagsrunda.

Försökte hälsa på Färghandels Vilma.

Dörren till hennes affär var öppen men jag hittade varken Vilma eller människor.

 

Rosa elefantaffären var stängd till min stora besvikelse.

Samma sak med Prylaffären, det är ingen ordning på mina affärer just nu.

Gick hem och slappade medan det föll svampvatten ute.

I morgon ska jag jobba som hundlig assistent, hörde jag rätt när jag lyssnade på telefonsamtalet så

kommer det att bli ett alldeles väldigt trevligt uppdrag jag ska utföra i morgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards