Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 april 2015

Av Sigge Svamphund - 9 april 2015 18:11

Ännu en sån där perfekt upptagen dag.

Hamnade i bilen och sen åkte jag för dagens uppdrag.

Mindre bra var att jag tvingades passa bilen vid ett otrevligt Komonsterhus medan matte lånade en nyckel.

Rena turen att monstren aldrig upptäckte mej.

 

Matte har öppnat vägbommen, men tro inte att vi åkte inte.

Nädå, jag trodde jag skulle tillbringa hela dagen här.

Enligt matte var det max fem minuter, sen kom chefen.

 

Sen var det åka långt bort i skogen som gällde.

Jag passerade Bäverbäcken, matte stannade inte.

Min privata rulltunna, matte stannade inte och massor med andra intressanta ställen.

 

Äntligen framme nu ska jag och Regionansvarige Hasse jobba.

 

Jo du förstår Hasse att här har Bäver jobbat och fällt träden fel.

Detta hindrar vandrande hundar.

 

Eftersom jag inte ska lägga mej i motorsågsjobb så tog jag med mej matte på andra uppdrag.

 

Kolla så skärmskyddet stod kvar och att allt var okej där.

Har inte varit här sen nyårsafton.

 

Självklart så badade jag.

Sjön i sitt vanliga perfekta skick så vandrande hundar kan ta välbehövliga dopp.

 

Hörru matte, motorsågen är tyst ska vi kolla om det blev bra?

 

Titta så fint det blev.

Inga träd som hindrar längre nu kommer båda hundar och människor fram.

 

Gick iväg på andra ställen och kollade.

Eventuellt, kanske, möjligen ska leden dras om och tänkt väg skulle kollas.

Men det väntar jobb, massor med jobb i åtskilliga dagar om den där omdragningen blir av.

Röjning, byggas långa spänger, och en massa annat.

 

Fyrbente etappledaren jobbar.

Bar en rutten före detta markeringstolpe till bilarna.

Såna ska inte drälla runt i skogen.

Åkte en bit igen.

  Nähä, ingen svamphundsutfodring vid Vilda grisarnas restaurang idag heller.

Gammalt bröd får de behålla.

 

Nu ska det jobbas på min andra etapp.

På väg dit så jobbade jag lite som murkelhund, hittade en del tonåringar.

 

Skötte självklart om min älskade bäck.

Den är alldeles perfekt nu med massor av vatten.

 

Jag har fastnat i onödiga kopplet 

Nästa träd som ska bort så jag övervakade på håll att allt gick rätt till.

 

Tillbaka vid bilarna så var det fikapaus.

Mycket gott och välbehövligt med macka så hårt som jag jobbat.

 

Åkte igen och in på en ännu mindre väg där jag brukar gå ibland.

Är alltså på väg mot nästa jobb.

 

Viktigt arbete.

Kolla att spabäcken är i bra skick.

Den var perfekt.

 

Jag visade Bombmurklor för Hasse.

Såna hade han aldrig sett så det blev ordentligt fotograferade.

Känns bra att kunna lära människor nåt nytt.

 

Nu är frågan var denna gamla gran bäst ska kapas.

Detta är den som matte befriade från en massa grenar för några veckor sen.

 

Färdigt, snyggt och prydligt.

Släpade undan en massa grenar så nu kommer alla fram igen.

 

Underbart vackra och trolska Pilati sjö.

Matte funderar på att flytta hit, bli eremit och döpa om den till Häxan Helenas sjö.

Namnet kommer av att för flera hudra år sedan så bodde det en eremit här som hette Pilati och

sjöns vatten hade läkande krafter.

 

Jo Hasse, jag har jobbat hårt och behöver lite avkoppling.

Har du lust att kasta den där pinnen åt mej?

 

Hade han så här har jag precis klarat av en simtur i sjön.

Simmade flera gånger var väldigt skönt.

Men sen var det slut på det roliga.

Massor med timmar i skogen och dags att åka hem igen.

 

Vidrigt!!!!

En massa Komonster med sina kovalpar.

Tog flera tusen år för matte att lämna tillbaka nyckeln och jag var en hysterisk hund en hund som

försvarade både bilen och mitt liv geonom att skälla ut monstren.

Åkte hem och somnade.

Undrar om jag får en jobbardag i morgon också?



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards