Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Sigge Svamphund - 2 juli 2014 18:08

I morse sa matte att jag skulle få göra nåt roligt.

Sånt är alltid trevligt.

Hamnade i bilen, men matte körde bara till torget.

Där fick jag syn på Siri och slängde mej ur bilen, trodde att hon var det roliga.

Men så sa matte "Åka till Molly" så jag kastade mej in i bilen igen.

Bara det att matte försvann in i affären, klantmänniskan hade glömt att köpa frukost i går så nu skulle hon fixa nåt sånt.

Tydligen kan ett par bananer fungera som frukost.

 

Äntligen hos Molly efter att matte självklart luskört så det tog massor med timmar att åka dit.

Nu är det den vanliga väntan på att människorna ska bli klara, helst i dag.

 

Många evigheter senare så har vi hamnat i skogen med Vithajssjön.

Bra för det var länge sen jag var där.

Människorna kan ju gå och släpa benen efter sej och ägna sej åt sitt eländiga tråkprat.

Jag och Molly har bråttom.

 

Lika bra att jobba också.

Molly kan ju tro att hon får en slö äkta man om jag inte jobbar trots dejt.

 

Fanns hur mycket nyfödda kantarellvalpar som helst.

Men alla var för små för att plocka.

 

Detta är viktigt.

Bada massor och länge.

Ger en massa trevlig extra energi också.

 

Undrar vem sjutton detta är?

Det kan i alla fall inte vara Molly och nån annan hund fanns det inte vid sjön.

 

Provade att jobba som badvakt.

Lotsade Molly in mot land, fungerade utmärkt.

Kanske ska ta jobb som sån på mina lediga stunder.

 

Slutade bada en stund efter som vi skulle kolla en del ställen i skogen.

Ännu mer kantarellvalpar hittade jag och en massa pensionerade strävsopper.

 

Normalt ska det vara ett perfekt spa inne bland buskarna.

Nu fanns det bara så det räckte till tassarna.

 

Hittade faktiskt ett vettigt spa, men det försökte Molly dricka upp.

Hon lyckades inte utan jag kunde spaa en hel del.

 

På väg tillbaka  igen efter skogsinspektionen.

Fanns en del vatten i superspagropen, men Vattentjuven har snott mängder tyvärr.

 

Grodorna jobbade hårt med att föröka sej i våras.

Hela Vithajssjön är full med grodvalpar nu.

Hoppas de inte slutar som Vithajsmat.

 

Badade massor med mer medan min blivande svärmor satt och drömde om det perversa nöjet att dra upp

alla vithajar ur sjön.

 

Hörru Molly kom hit med pinnen så jag kan ta hand om den.

Skoj lek detta att lurpassa på varandra när vi kommer ur vattnet.

 

När det inte finns tillräckligt med spagropar så kan man använda sjön som spa.

Begriper inte varför Molly höll sej på avstånd.

 

På väg till bilen.

Molly jobbade hårt på att släpa med sej en tandpetare.

Men våra elaka mattar förbjöd det.

 

Tillbaka hemma hos Molly och vi funderar på vad vi ska hitta på.

Kom fram till att vi var hungriga så vi gick in och käkade lite.

 

Snälla, snälla blivande svärmor jag SVÄLTER!!!!!!!!

Kan jag få det där benet du håller i, har inte käkat på minst en vecka!

Fick det utsökta benet.

 

Äsch, fyra timmars dejtande är för lite.

Men jag släpades brutalt till min bil medan Molly längstansfullt tittade efter mej.

Vem vet hur många evigheter vi måste vänta på att få träffas igen?

 

Var ute en sväng på eftermiddagen.

Hörde Åskar på avstånd och himlen var så här vacker.

Men varken Åskar eller svampvatten kom hit (som vanligt).

 

Vattna tomatplantor är en bra mänsklig sysselsättning.

Innebär att jag dricker upp det mesta av vattnet, utsökt att få det serverat ur vattenkanna.

I morgon ska det visst bli en rolig dag igen, men matte vägrar att berätta vad det är.

Undrar om människorna äntligen fattat nåt så jag får dejta Molly igen?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards