Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Sigge Svamphund - 6 juni 2014 18:00

I dag har Lufttjuven varit i farten också.

Nån har stulit det mesta av luften så det har varit vidrigt kvavt.

Alltså inget åka till bra skogar, blev hemmaskogarna.

 

Träffade Siri som rastade sin husse.

Hon var på väg hem igen efter morgonrundan och jag skulle på långa rundan.

Morgontoaletten var sedan länge avklarad i min värld.

 

Tänkte att jag kanske skulle träffa nån mer kompis på spårvägen.

Ja ni ser ju själva att det inte precis kryllade av varken hundar eller människor.

 

Gjorde faktiskt ett fynd.

Hittade en liten kon som jag självklart tänkte lägga beslag på.

Bara det att............

 

Lyckades inte, kom en spårvagn och oroade tillvaron så jag hamnade i onödiga kopplet.

Lyckades inte få med mej konen.

 

Gick till sjön och lekte Svamphunden i vassen.

Självklart simmade jag en massa också.

 

Jobb på gång.

Det doftar ordentligt.

 

Alldeles, alldeles nyfödda valpar som ska bli Bleka kantareller när de blir stora.

Hittade massor på många olika ställen.

 

Jo jag finns där borta i gräset.

Har hittat min gömda dunk så jag roade mej med den ett tag.

 

Sen blev jag anklagad för att överdriva.

Inte alls, jag bara sköter mitt viktiga arbete.

Tänkte att jag skulle kolla om Svarta trumpetsvampmycelet börjat dofta.

Hade det inte och enligt matte får jag vänta ett tag till på det.

 

Titta!

Årets största kantarell.

Den är ungefär 2 cm i diamater och alltså bara en valp ännu.

Men min kantarellmacka närmar sej.

Kollade efter spa när jag kom ut på vägen men de var stulna allihop av Vattentjuven.

 


Lika illa var det här.

Borde ha varit perfekt men inte en droppe.

Ska låsa in Vattentjuven och smälta ner nyckeln.

 

Gick till Hundbadet.

Var tvungen att svalka mej eftersom det var vidrigt kvavt.

 

Någon snäll människa hade tänkt på mej och placerat en rejäl vägkon vid sjön.

Hade massor med skoj med den.

Sen var jag tvungen att bada igen.

 

Men detta är bra korkat.

Överallt här sitter det en massa såna här stolpar med information om Malmköpings historia.

Nåt pucko ansåg att den här passade bättre i sjön.

 

Satte mej och drömde.

Om tre månader (5 september) då har jag och Molly äntligen blivit äkta makar på precis denna plats.

Såg vårt storstilade bröllop framför mej när vi omgivna av en massa svampnördar säjer ja till varandra.

 

På väg hem blev det mer jobb.

Kryllar av Nejlikbroskskivling i gräsmattan vid en av mina fontäner.

Gick hem och slappade medan matte pratade om att hon längtar efter en rejäl och långvarig dejt

med Åskar så luften återkommer.

Skulle ut på eftermiddagsrunda.

 

Jobbar igen.

Inspierarad av mina fynbd på förmiddagen så ansåg matte att vi skulle kolla ett annat ställe.

 

Mängder med Blek kantarellvalpar i storlek runt 2 cm.

Finns överallt och dessutom massor med alldeles nyfödda.

Mycket trevligt, mer svampvatten bara sen tänker jag jobba svansen av mej.

 

Det är SYND om mej!

Matte parkerade vid Pinnaffären och lämnde mej i bilen.

Skitmatte, missade säkert tusen bra pinnar.

Men Pinnaffären kom ut och pratade med mej så jag rapporterade om alla valpar som jag hittat.

Sånt måste ovillkorligen meddelas andra svampnördar.

Sen har jag mest slappat och drömt om alla jobb jag ska utföra.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards