Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Sigge Svamphund - 4 juni 2014 18:01

En alladeles perfekt hunddag igen.

Inget svampvattennedfall (behövs väldigt mycket mer) och jag skulle ut och åka.

 

Tjohoooooooo!!!!!!!!

Molly!!!!!!

Såna här dagar uppskattas verkligen.

 

Ut och åka skulle vi.

Hamnade vid skogen med Vithajssjön, perfekt för det var längesen jag var där.

 

Bara att konstatera att Ekorre är osocial.

Molly hade span på en, men inte ville den umgås med oss inte.

Jag har försökt umgås med många men aldrig att de vill vara trevliga tillbaka.

 

Dagens första jobb en lite Tegelröd björksopp.

Trevligt att det föds en och annan svamp.

 

Badade massor i Vithajssjön.

Extremt viktig hundsysselsättning.

 

Klara med baden för en liten stund så nu väntar en massa annat trevligt.

 

Jipiiiie!!!!!

En liten spabäck.

Hörde hur mina spaskall börjar låta lite rinrostiga, men hittade rätt tonart efter en stund.

 

Min blivande svärmor hon kan om hon vill.

I dag lyckades hon alldeles själv hitta massor med såna här Klubbmurklingar, att hon först trodde att det

var kantarellvalpar behöver vi inte prata så mycket om.

Kan nog bli svampmänniska av henne också om jag får träna henne ordentligt.

 

Ni kan gå och göra nåt annat.

Vi tänker nämligen roa oss i stora spagropen.

 

Som ni ser så roade vi oss ordentligt.

Blir bra skum när man är två i ett spa.

 

Lite mer jobb, några få Föränderliga tofsskivlingar som dessutom är för gamla.

Hittade några fler Strävsoppar också, jag har stor hundlig simultankapacitet och kan jobba och

dejta samtidigt.

 

Kan nån hjälpa mej????

Kleptoman Molly har stulit min pinne för miljonte gången eller nåt.

 

Lyckades efter en hård och högljudd dragkamp få tillbaka den.

Allt mitt är inte Mollys även om hon tror det.

 

Jaha, sist växte det Stenmurklor här, men de var tydligen alldeles slut även i den här skogen.

 

Men det var då..................

Fast vi har väldigt skoj och jag minns inte vem som vann här.

 

Tillbaka vid Vithajssjön.

Vi tänker faktiskt bada här så kan ni ju stå där och glo.

Blev inga bad här.

 

Men desto fler vid vanliga badplatsen.

Här håller vi på med skoj leken Molly hämtar pinnen och jag lurpassar och snor den när hon kommer till land.

 

Nu är det problem.

Pinnen befinner sej under bryggan och Molly kämpar.

Men jag har en otroligt intelligent blivande fru så hon löste bekymret och fick tag på den.

 

Molly har en pinne och jag har en.

Men ändå så gör hon allt för att komma över min.

Gick till bilen för att åka hem till Molly.

 

Skulle hämtas mer sån här Savelticka.

Ingen svamp man missar precis, den lyser på långt håll.

 

Enorm har den blivit sen förra veckan.

Matte skar bort lite grann av den idag också, syntes knappt.

 

Hemma hos Molly så käkade vi lite.

Människorna pratade tråkprat och fikade.

De är ju svårt förvirrade båda två så det var extremt enkelt att se till att vi blev bjudna på mackor och

ost och annat smarrigt.

Blev en lång och trevlig dejt idag, borde upprepas senast i morgon.

Hörde talas om nästa vecka men den kan infalla i morgon anser jag.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards