Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Sigge Svamphund - 21 juni 2013 17:55

Blev en väldigt bra dag det här.

Matte grejade en massa i morse så jag begrep att det var nån trevlig skog på gång.

Sen hamnade jag i min bil och åkte.

Insåg att jag skulle till ett väldigt bra ställe.

 

Titta vad jag hittade!

Mattes mamma skulle med mej i skogen.

 

Jag har bråttom, väldigt bråttom för det väntar massor med trevliga saker.

Kollade en del spa men alla var uttorkade.

 

Fast den här pabäcken den är minsann alltid pålitig.

Rena undret att inte vattentjuven har upptäckt den.

 

Om jag placerar pinnen här borde väl de där halvblinda människorna hitta den eller?

Människor är underliga för de bara gick förbi den.

 

Fast när jag jobbade då fick jag minsan pinnen kastad.

Hittade en hel del vuxna kantareller och mattes mamma ville ha alla.

Skönt att nån uppskattar mitt hårda arbete.

 

Men nu är det bråttom.

Måste kolla viktiga saker.

 

Bästa Krusbärssjön.

Var ett tag sen jag badade där så jag ägnade massor med tid åt alla mina badplatser.

 

Hörru mattemamma det finns en massa kantareller åt dej här.

Jo alla blev plockade och jag kunde fortsätta att bada.

 

Människorna fikade så jag bjöd mej på kaka.

Behövde extra energi.

 

Jo det där röda locket so jag fyndade, skulle du kunna tänka dej att kasta det åt mej?

Tog viss övertalning innan det blev gjort.

Badade ännu mer.

Sen gick vi en sväng, jag kontrollerade fler arbetsplatser och hittade mer kantareller.

 

Hae kurs också.

Lära mattemamma kasta pinnar i sjön åt mej, gick utmärkt hn får MVG i betyg.

 

Trevligt, människorna samlar en massa pinnar, de måste väl vara till mej eller?

 

Nähä, pinnmissbruk.

Matte visade sej ha talanger som pyroman för detta är hennes verk.

 

Tänkte ta med mattemamma ut på den lilla ön och bada där ock.

Men det skulle bara tittas på några fjantblommor.

 

Orm modell väldigt lång hade tröttnat på sitt skinn och bytt ut det.

Knappt hälften som syns på bilden.

Av Orm syntes inte ett spår, om det nu inte var den som simmde i Krusbärssjön.

 

Nu verkar det bli mycket trevligt.

Mattes mamma håller på med nåt som ser ut som en lunch.

 

Matte har dolda talanger som grillmästare.

 

Så där ja.

Detta är min midsommarlunch.

Potatissallad med vegetariska korvar.

Kan meddela att såna korvar är lika goda som andra korvar.

Smällde i mej hela portionen och kunde ha käkat ännu mer men då var allt slut.

Skulle gå tillbaka mot min bil.

 

Jag är aldrig ledig, jag jobbar så snart jag får chansen som här.

 

Mattes mamma uppskattar ju alla kantareller så det var verkligen tacksamt att jobba idag.

Finns mängder med valpar också så det båda gott inför framtida jobb.

 

Där står båda bilarna och väntar.

Var faktiskt skönt att komma dit för det började vara äckligt hett och kvavt.

Blev bara en missräkning i dag.

Hade panerat att hitta sju olika sortes svamp som jag skulle lägga under min fåtölj och sen hade jag tänkt

drömma om nån snygg tik.

Fanns bara kantareller så jag får väl drömma om andra trevliga saker.

Matte hade tänkt stapla sju karlar under kudden och drömma om tevliga fynd i skogen.

Fanns inte sju karlar heller, fanns inga alls.

I morgon väntar en hård dag, dejt, lunch och så har jag hört nåt om männikovalpar också.

Behöver nog vila.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards