Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

En alldeles underbar dag eller.....................

Av Sigge Svamphund - 22 januari 2013 17:32

När jag vaknade i morse så var det strålande sol och varmt.

Fåglarna kvittrade för fullt och matte fixade med kaffe till sej och mackor åt mej.

Sen tog vi min bil och åkte.

 

Hamnade här i skogen med Krusbärssjön.

Kolla så underbart väder det var.

 

Badade flera miljoner gånger.

För att inte tala om alla ljuvliga spagropar där jag gjorde fantastiska inpackningar.

Jobbade massor som murkelhund och käkade mackor i skogen.

 

Vandrade runt så länge i skogen att jag helt plötsligt var på min Sörmlandsledsetapp och mitt fikaberg vid

fantastiskt vackra Gårmossen.

Begriper inte att jag kunde gå flera mil utan att märka det.

Hann med att bada ännu mera och spaa och jobba.

 

Här ser ni resultatet av dagens jobb som murkelhund.

En skottkärra alldles full.

Kändes fantastiskt att ha fått uppleva allt detta under en och samma dag.

Fast sen råkade jag vakna till en helt annan verklighet.

Visst har jag varit otroligt ofta på alla de där ställena och skottkärran med murklor jodå de har

plockat av matte nåt år innan jag flyttade hit.

Var 18 vidriga minus när jag gjorde morgontoaletten, kände för att stanna inne och fortsätta att

drömma den där underbara drömmen.

Men istället för att fortsätta drömma så gick jag ut igen.

"Bara" 15 minus just då.

 

Så isande kallt att jag knappt hade lust att stanna för att undersöka intressanta dofter.

 

För det mesta såg det ut så här, jag höll mej i rörelse och försökte samtidigt ha stenkoll på om det

skulle kunna finnas nåt intressant.

 

Depp.

Jag hittade EN ynklig pinne och med den tänkte jag spaa.

Onödiga isen och lappmöglet hade totalförstört mitt tilltänkta spa.

Matte påstod att jag dessutom inte skulle ligga i lappmöglet och bli kall.

 

Drog vidare genom en liten skogsbacke.

Brukar vara gott om kantareller här, men de känns väldgt långt bort just nu.

 

Shit!

Jag försökte gräva fram spadiket eftersom jag hörde att vattnet rann under onödiga isen.

Gick inte att döda isen.

Det är SYND om mej!!!!!!!!

 

Int en endatse liten spårvagn framme heller.

Annars är ju de ett säkert vårtecken, bara isande kallt och en massa lappmögel.

 

Titta här

Det är så kallt att röken från fjärrvärmeverket inte kommer uppåt.

 

Nä en timme ute räckte, nu vill jag hem!

För en gångs skull så var matte helt överens med mej så jag fick gå hem.

Har varit ute ett par gånger till på lika kalla rundor, men mycket kortare.

Hoppas att jag hade en sanndröm så jag vaknar till den där våren i morgon och kan göra allt jag drömde om.

Fast matte säjer att jag är bjuden på lunch hos hennes mamma.

Hinner säkert med den också även om det har blivit vår.




 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 januari 2013 18:34

Håller tassarna i kors för att det var en sann dröm du hade och att vi vaknar till vår väder imorgon !!

http://kjellebus.blogspot.com

 
mollesnutten

mollesnutten

22 januari 2013 19:09

Där lura du mig allt,så avundsjuk jag blev.Men virrpannan sa det är inte på riktigt.Här va -17 imorse igen och jag blev lite deprimerad.Nästa vecka sa hon ska det bli varmgradet,typ 1 eller två.Får väl försöka drömma din dröm så länge då..

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
vi i pörtet

vi i pörtet

22 januari 2013 19:20

Du är för go du Sigge, jag tror det är din matte som mest drömmer dagdrömmar jag, fast lite kall blev man om tassar och tår idag.
Kram

http://paulaz.se

 
Eva H

Eva H

22 januari 2013 20:48

Joo... Det ÄR synd om dig! I alla fall lite:)
Men det höll på att bli alldeles väldigt synd om MIG också nu ikväll!! JAG KOM INTE IN PÅ DIN BLOGG!!!! Alla andra fungerade som vanligt med när din skulle laddas sa' datorn bara "Page not found".
Mysko till max, men tack och lov gick det ju till slut. Annars hade hela dagen varit kaputt alttså! :(

http://ftrfotingar.blogspot.se

 
Rudi

Rudi

22 januari 2013 21:20

Nähäru, mig lurade du inte, din lurifax!För hade det varit så där hattans varmt hade jag lidit och inte velat göra nåt alls, så det så! Nu blev det långpromenad och snörull hela dan i stället, så det så!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Vilda i Skåne

Vilda i Skåne

23 januari 2013 07:55

Så fint du har det när snön inte finns😄

http://Www.plockasvamp.blogg.se

 
Malin

Malin

23 januari 2013 16:41

Kikar in såhär mitt i veckan och hoppas du har det bra!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards