Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Sigge Svamphund - 2 augusti 2012 17:54

Ännu en upptagen dag i mitt hundliv.

Såg att matte grejade med trevliga saker i morse så jag var inställd på en jobbardag i skogen.

 

Hamnade vid Sagostigen men tydligen skulle jag inte direkt ut på Sörmlandsleden.

Var en sväng i i skogen och sen väntade jag och väntade.

 

Usch!

Där borta är hemska hundätande blå komonstret och matte påstår att jag ska passera.

Skulle jag inte alls, försökte gömma mej bakom flaggstången.

Så släpades jag mot en säker död, var fullt övertygad om att blåa monstret skulle kasta sej över mej.

Gick åt mycket godis för att jag skulle gå förbi.

Sökte skydd i bilen.

 

Yes!

Mina allra bästa människovalpar har anlänt!

Ytterliagre en heldag tillsammans med dom.

 

Började med att titta i en massa små hus.

Eller människovalparna tittade, jag avstod, såna där sagor är inte riktigt min grej.

 

Åh vad jag vill och Oliver vill.

Men jag får inte alls simma vid Askungens slott när det är fullt med besökare på Sagostigen.

Ja, ja det kommer fler tillfällen...........

 

Min älskade bäck som rinner förbi min ena Sörmlandsledsetapp passerar Sagostigen.

Passade på att spaa och samtidigt utförde jag ett viktigt jobb.

 

Människovalparna skulle passera över Bockarna Bruses bro och jag höll koll på trollet så det inte

försökte anfalla mina bästa människovalpar.

De klarade sej, trollet vågade inte visa sej när jag var i bäcken.

 

Oliver han är minsann modig han.

Han knackade på hos trollen som bor i berget.

Inget troll vaknade och tog honom.

 

Mellan alla troll och andra sagor så koppelträande jag Adam en del.

Duktig människovalp som går bra utan att dra i kopplet.

 

Så skulle det köras bilar.

Adam ska visst bli polis så han tränade med en polisbil.

 

Oliver körde tarktor.

Undrar om han tänker bli bonde?

 

Grävmaskinist verakr också vara ett lockade yrke.

 

Fikadags.

Bra för jag var hungrig och serverades självklart egen macka.

 

Efter fikat så koppeltränade jag Oliver en stund.

Har är också väldigt duktig på att gå i slakt koppel.

Sen blev det riktigt läskigt!

 

Tittta så fruktansvärt vidrigt!

Jag håller på och blir av  med mina allara bästa människovalpar och mattes valp Marcus.

Hästmonsret tänker sätta tänderna i dom vilken sekund som helst!

 

Titta de överlevde och Oliver tröstar mej!

Känns väldigt bra att ha mina favoriter kavr hos mej.

 

Vattentunna innebär skoj bus.

Oliver och Adam fattade snabbt att de skulle skvätta ut vatten till mej.

 

Så skulle det grävas ännu mer grävskopa.

Nu lärde Adam sej också hur man gör, blir en bra grävamskinist även av honom.

 

Studerade när de åkte dressin i flera miljoner med varv.

 

Så nu är det intressant igen.

Glasspaus.

 

Självklart fick jag en egen, utsökt god.

Sen blev det så otroligt hemskt att jag kommer att ha svåra mardrömmar lång tid framöver.

Kanske behöver jag avancerad terapi också.

 


Min allra bästa människovalp Oliver sitter på ett hästmonster!!!!!!!!

När de försvann in i skogen var jag överygad om att jag sett honom för sista gången.

Hästmonster äter säkert människovalpar med samma förtjusning som svarta svamphundar.

Oliver kom tillbaka utan att ha slukats, men jag kommer som sagt att lida av chockskador länge.

 

På väg mot bilarna och jag tänker ge Adam en lektion i bus med vägkon.

Behövde verkligen ha tankarna på nåt annat efter Olivers ridande på hästmonstret.

Efter många timmar på Sagostigen så skiljdes jag från människovalparna och deras pappa,

Åkte hem och..........................

 

Nu har den kommit till butik.

Ut och vält kioskerna med er!!!!!!!

 

Tre sidor handlar bara om mej.

Rubriken kunde bara inte bli mer rätt!

Självklart är jag kung i svampskogen!!!!!!!!

Artikeln (som matte läste som utkast för en månad sen) är verkligen jättebra skriven och det är superbilder

på mej.

Matte ska visst kolla om hon kan beställa några av dom för inramning och uppspikning på väggen.

I morgon ska jag ha en lugn jobbardag, ska träffa Pele Bomans människor igen och ägna mej åt

att leta svamp i all stillsamhet.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards