Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Sigge Svamphund - 1 juni 2012 17:58

Mest bara regnat idag.

Mycket välbehövligt, men jag ska självklart INTE gå ut då.

Släpades i alla fall ut på morgonrunda, helt mot min vilja ochj skadades allvarligt.

Slappade ett tag medan matte grejade och sen skulle jag åka bil.

Var ett par stopp här i köpingen, fast det ena kunde hon ha struntat i kom jag på sen.'

Nästan dags för stopp nummer två.

Kändes löjligt att åka bil där jag brukar gå.

Skulle handlas på kakfabriken till mattes pappa, där är det nån fabriksförsäljning på fredagar och

allt är väldigt billigt.

Åkte vidare mot Eskilstuna, ösregnade gjorde det också så jag hade inga som helst behov av nån skogsrunda.

Skitmatte lyssnar aldrig på mina åsikter så hon stannade vid en skog.

Nåt om att jag visst skulle röra på mej.

Titta!

Solen visar sej nästan och för ögonblicket så regnar det inte.  

Var väldigt länge sen jag var i den skogen så jag hade en del att sysselsätta mej med.

Som leta spa.

Här borde det vara ett, men tydligen har det kommit alldeles för lite hälsovådligt regn.

Drog vidare i skogen, letade murklor men det fanns inga.

Där emot så hittade jag en gammal fyndad boll.

Den gömde jag förra gången och den fanns kvar på precis samma ställe  

Skymtar i blåbärsriset.

Den som söker finner.

Alltså hittade jag ett vägspa tillslut.

Hade mycket skoj där tillsammans med bollen.

Nu ska jag till bilen och det snabbt!

Hälsovådliga regnet är tillbaka och jag vill inte skadas.

Fick faktiskt min vilja igenom och kom till bilen.

Sen skulle det dumpas saker på soptippen.

Ösregnade men jag hade det torrt och bra i bilen.

Passade bilen igen medan matte var på Rudis mattes tråkjobb och Gubbdagiset och skaffade ny ryggsäck

till mina mackor.

Gamla ryggsäcken har visst dragit sin sista suck och jag måste ju ha mina mackor på långrundorna.

Har hamnat i mattes mammas garage.

Jag ska INTE kliva ur bilen!

Visst det är inomhus just där, men jag vet att det regnar ute och tänker inte alls gå ut och bli skadad.

Släpades ur bilen och fick smyga efter husväggarna till mattes föräldrar.

Väl inne så slappade jag under köksbordet medan människorna åt mat.

Dagens mat passade inte mej enligt matte.

Nåt om att kålpudding kanske inte min mage tål.

Så skulle jag serveras speciallunch.

Köttbullar och potatis.

Hm, jag märkte minsann att nåt inte alls stämde med köttbullarna, de var preparerade. 

Tuggade köttbulle och spottade ut det där matte stoppat i dom.

Blev mycket köttbullar och mycket spotta.

Men jag tänkte mej visst inte för när jag åt potatis, kände nån annan smak men då var det för sent.

Undrar  om hon har förgiftat mej?

Enligt matte så var jag faktiskt tvungen att äta en avmaskningstablett eftersom hon såg en mask i morse.

Det var faktiskt min lilla favoritmask och nu ska hans eventuella släktingar dö av den där tabletten!

Ska alltså hindra matte från att besöka Apoteket i framtiden.

Jaha dags att åka hem igen.

Vill inte alls gå ut eftersom det regnade.

Men ingen hänsyn här inte.

Först luras jag i äcklig medicin och så ska jag få regnskador igen.

Tur att det i alla fall var tak över busskuren.

Att bussen inte tänkte stanna var en annan sak.

Korkad busschafför påstod att han inte visste att han skulle stanna där!!!!

Kom hem och släpades från bussen i äckelregn, fick ägna mycket tid åt att läka skador.

Hoppas att det inte regnar imorgon så jag kan ut och kolla om det finns nya spa.

Behöver ju fortfarande åtgärda pälsen. 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards