Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Gjort lite fynd

Av Sigge Svamphund - 12 april 2012 17:58

Börjar med en hälsning från matte

TACK alla hundar, katter och människor, kända och okända för alla kommentarer till gårdagens inlägg.

Ni är alldeles underbara allihopa!!!!!!!!

Hittekisse hon mest sover utom när hon ibland ber om sällskap en stund.

 

Bild tagen i morse efter frukost nummer två.

Trött Hittekisse tänker sova middag i sin koja.

Ungefär då skulle jag ut på min långpromenad.

 

Började med att passera närmaste sjön.

Badade massor och sjön har fått påfyllning.

Bredvid den smal bryggan ska det finnas en stor fyrkantig men den är under vatten.

Sånt gillar jag.

 

Använder inte broar om jag inte måste, alltså tog jag åvägen istället.

 

Dagens första fynd.

En sån där skoj orange vägpinne.

Undrar förresten vad en sån gör på spårvägen, spårvagnarna lär knappast behöva ha dikena markerade.

I alla fall hade jag massor med skoj ihop med den.

Är gömd för kommande behov.

 

Ljuvliga spa.

Här skulle alla spaintresserade hundar ha varit med.

Från vattnet spred sej en underbar doft, enligt matte stank det rutten skunk, men hon begriper ju inget

om bra dofter.

 

Det där tältet som jag och Whippet Scilla fyndade för att par veckor sedan står kvar.

När matte är folkilsken så brukar hon ju prata om att flytta långt ut i skogen.

Funderade på at ta med tältet åt henne så skulle vi kunna bo i det.

Fick inte ta med det.

 

Min underbara spagrop på åkern är tillbaka!

Blev fantastiska lerinpackningar!

Snart kommer min päls att ha återfått sin forna glans och doft.

 

Titta här då!

Mitt i skogen så fyndade jag ett märgben!.

Undrar vem sjutton som går och tappar såna.

Tyvärr var det tämligen renslickat, men jag tog hand om det.

Testade att spaa ihop med det, kan rekommenderas, sen bar jag det med mej ganska länge.

Men när det var baddags i andra sjön så gömde jag det.

 

Fick äntligen bort en massa irriterande gummimojar från vägkonen och kunde rulla ordentligt.

Hade skoj länge där.

 

Matte funderar på om mina fyndade handskar förökar sej eftersom jag alltid hittar en av dom när

jag är i närheten av Vilda grisvägen.

Äsch, jag bara gömmer dom ordentligt och vet precis var de befinner sej.

 

Eländiga murkelvalpar att inte vilja födas!

Jag känner minsann att de är på gång, men inte nån har tittat upp.

Behöver faktiskt få jobba ordentligt.

 

Skitmatte påstår att jag är så gammal att det börjat växa lav på mej!

Är jag inte alls, jag är fortfarande en hund i mina bästa år!

Att det fastnade skräp i mungipan kan inte jag rå över!

Gick hem och slappade medan matte pysslade med Hittekisse.

 

Ute på eftermiddagsrunda och nu äntligen finns det lite vaten i fontänerna!

Fast jag föredrar när de är fulla och riktigt igång.

Så tänker jag avsluta med en liten cliffhanger.

Inom en snar framtid, troligen början av nästa vecka så kommer jag att släppa en bomb här.

Alltså lönar det sej att hålla koll på bloggen framöver.

Matte går runt och pratar om att nu är det allvar, vad har vi egentligen gjort?

Fortsättning på bomben följer...............

 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

12 april 2012 18:44

Hejhej, jodu Sigge, visst var det kort från samma ställe vi var på då du var här, fast det var från slutändan av fallet.
Tycker du inte det är på tiden att hittekisse får ett eget namn, det tycker vi?
Kram

http://paulaz.se

 
Eva H

Eva H

12 april 2012 19:17

Vilken gosbild på hittekissan! Ser tryggt och gott ut. Skönt också att läsa "frukost nr 2" o förstå att hon äter igen!
Klart att du hittar dina gamla handskar! Borde väl just DIN matte av alla fatta...
Däremot skulle jag gråta blod om jag var hon och MIN nybadade hund klev ner i de där groparna...
PUSS ändå!:D

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Pelle på Bomans

Pelle på Bomans

12 april 2012 19:21

Oj, ska du släppa en BOMB! Låter läskigt med svamhundsbomber, men vi tittar ju in varje dag som matte e hemma ändå. Pussa Hittekisse från mig om du får!

http://pellepressar.wordpress.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 april 2012 19:50

Med så mycke spaagropar som du fyndar så finns det väl stor risk att du hamnar i tortyrkammaren igen :( Speciellt efter du varit i som stinker massor...

Vad spännande då...Undrar vad det är för bomb som matten ska släppa då, nu blev jag riktigt nyfiken.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

12 april 2012 20:33

Ville bara säg att jag tycker du gör ett underbart jobb med hittekisse!! Anonyma kommentarer och mail tyder väl bara på avundsjuka på något snett vis?!
Sigge, din matte borde få en hjälte-medalj tycker vi!!! :-)

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

12 april 2012 22:18

Lilla trötta Hittekisse... liten krake... oh, så vi hoppas!
En fin runda du varit ute på idag. Lerspa och skunkvatten - tror jag måste ut och leta i min skog också! Blev inget av idag. :(
Men kanske i morgon :)
Men då måste visst matte vara hemma nästan hela dan... Var rädd om din matte, Sigge! Måste säga att du haft en jädrans tur!!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

12 april 2012 22:21

Matten kanske kan bo i tältet där det står om hon känner för det nån gång? Då vet du ju var hon är i alla fall. Du får väl ta hand om hittekissen under tiden... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Wikki

Wikki

12 april 2012 22:31

Mjau, vi tycker också att Hittekisse behöver ett namn! LIV kanske? Det är vad vi hoppas att hon ska få!!! Nytt krytt liv med massor av gos och glädje! ♥ TassKram Wikki

http://metrobloggen.se/wikipedia

 
Gunilla

Gunilla

13 april 2012 02:06

Mjau så underbart söt lilla *LIV* är. Hon ser så trygg ut i sin lilla bur. Hon verkar äta igen, så hon piggnar nog på sig igen, efter allt hon gott igenom. Stackars kisse. Hon ser så nöjd ut.
Vi läser ju eran blogg varje dag, så vi hoppas kissen ska utveckla sig och må så bra den bara kan.

Ska du släppa en BOMB Sigge, låter jamars läskigt.
Ska den vara i fontänen oxå,

Mjau ja vi får läsa vidare, mjau

Tasskram på er alla.
Du Sigge, Matte och kissen.


http://gunillaskatter.blogg.se

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

13 april 2012 03:47

stackars liten - hoppas att hon kryar på sig med mattes hjälp!
Vi skrattade högt åt din skogsvandring och åt dina fynd! Och åt tältet du inte fick ta med dig. Ska'ru bomba nån??? Får man göra det????
nosgos å förundrade gottisar till både dig och Hittekisse
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

 
Älsa

Älsa

13 april 2012 07:27

TACK för tass o tumhållningen:) ja det är så skönt att va hemma igen!!!
Vi har missat att ni tagit hand om den stackars katten!!! Sååå underbart att ni såg den och tog hand om den!!!Tror nog många blundat och gått förbi.Och som alltid finns det folk så kallade "förståsejpåare" som kastar skit och skriver anonyma mejl, nej man ska stå för det man tycker Nu håller vi alla tassar o tummar för att hon piggnar på sej rejält!! Men det gör hon säkert i eran vård!!
ha en skön helg...hoppas på många sköna spabad för dej Sigge=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Xantippa

13 april 2012 12:37

Hej

Jag är fortfarande undrande varför du inte tar hittekattan till veterinären. Du har säkert stora kunskaper om kattvård och ett stort hjärta, men en veterinär är den som är bäst lämpad att bedöma om eventuella mediciner behövs eller prover av olika slag bör tas. Ingen kan missa ditt engagemang för katten, men om det vore jag som tagit hand om den, så hade jag gjort en koll hos veterinär. Om du inte vill utsätta henne för bilåkning, så brukar det finnas veterinärer som gör hembesök. Hoppas du inte biter skallen av mig för att jag ger dig detta råd :-). Det är i all välmening.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards