Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Firar inlägg nummer 2000

Av Sigge Svamphund - 15 februari 2012 17:41

Börjar med det roliga.

I dag så firar jag att det är inlägg nummer 2000 som jag skriver i bloggen.

Då när jag började blogga för 5 år och 4 månader sedan kunde jag väl aldrig tro att jag skulle

hålla på så länge och skriva så många inlägg!

Bara för att fira detta så bjuder jag på lite gott.

Varse god alla hundar och katter, hoppas att denna tårta ska falla er i smaken!

Alla besökande människor ni får svamp av mej.

Bara att förse er från en av mina bättre skördar av rödgul trumpetsvamp.  

Hoppas att det smakar!

Men över till denna dag som enligt matte borde glömmas och förträngas.

Den började mindre bra, när vi vaknade så hade det vräkt ner mängder med vidrigt lappmögel.

Matte satte på sitt kaffe och tog fram burken med blodsocker medicinen.

Sekunden senare så var sisådär 300 tabletter utspridda på hela köksgolvet, matte sa MYCKET underliga ord

Medan hon var sysselsatt med att krypa runt och plocka tabletter så petade kattf-n Askur ner en ask

med flera hundra tops på samma köksgolv!

Jag lovar ni skulle inte vilja veta hur hon lät!

Så lånade hon min dator och hittade ett mejl som hon inte ville ha och som orsakde ännu mer strul.

Gick ut för morgontoaletten.

Bläääää!!!!!!!!!

Lappmögel upp till magen.

Gick knappt att ta sej fram.

Dagens trevligaste!

Jag träffade Ziva!

Vi gick en runda tillsammans, gillar morgondejter eller egentligen gillar jag alla dejter.

Tillbaka hem igen.

Matte höll på och ringde och fixade för att få ordning på nåt strul som självklart inte har löst sej.

Så skulle hon diska, då lyckades hon diska sönder en kastrull!!!!

Alltså helt plötsligt så hade handtaget lossnat.

Kan säja att jag har haft en matte på bättre humör. 

Gick ut för en lite längre runda och fortfarande så vräkte lappmöglet ner.

Blä!

Inte var det mindre med snö inne i skogen inte.

Gillar inte detta, det hindrar alla mina viktiga hundgöromål.

Gissa var jag är.

Fanns något intressant där som skitmatte vägrade komma och titta på.

Inte nog med allt lappmögel, det började blåsa också och då blir lappmöglet mordiskt.

Titta så det såg ut när det föll från träden.

Både jag och matte träffades av stora mordiska lappmögelklumpar.

Ett under att vi inte blev ihjälslagna.

Titta så jag ser ut!

Hemskt är det, jag håller på och blir vit istället för svart.

Med möda så hittade jag en bra pinne. Den kastade matte bort!

Hade ett elände att hitta den igen.

Jag tänker inte alls gå hem!

Men skitmatte tog ingen som helst hänsyn utan bara gick.

Ville inte bli övergiven ute i snöstormen så jag sprang ifatt henne.Fats jag fick leta eftersom hon

passat på att gömma sej.


Som sagt mycket lappmögel har det kommit!

Det här snöberget fanns inte i går, undrar om det kommer att ha försvunnit till hösten?

Gick hem, har skött mej och inte försökt tillverka valpar med Askur på hela dagen.

Ut på eftermiddagsrunda.

Då skulle jag ha haft kameran (som var hemma) för matte kastade sej baklänges i en stor snödriva och

rullade.

Mycket lustigt, fast hon fräste en massa om dennna förbannade eländiga dag som borde ha varit slut för länge sedan. Eller ännu bättre aldrig funnits!

Kan ju alltid hoppas på att morgondagen blir bättre, för värre lär den väl inte bli kanske..........

 
 
Imma

Imma

15 februari 2012 18:46

Å, skall du ha kalas? Vi kommer jamargärna, om du bara lovar att ta det försiktigt, eftersom vi är lite hundrädda till katts, om man jamar så. Fin tårta! Mycket bättre än sådana där konstiga saker som tvåbeningarna gör när de skall festa...

Sju klosterkatter och en akutkatt gör sig redo att åka på fest!

Tass från Imma, abbemissa.

http://klosterkatterna.blogspot.com

 
Imma

Imma

15 februari 2012 18:49

Nu kom jag på en fråga: tycker du inte om snö? Matte säger att hon trodde att alla hundar gjorde det, för det har hennes hundar (som hon hade förr i tiden) gjort. Men det kanske är för att du inte kan jobba och spa:a? Eller fryser du om tassarna? Jag tycker synd om er hundar som inte kan välja om ni vill stanna inne, utan måste utföra era toalettbestyr utomhus... *tröstklapp*

Tass igen från Imma, som just har ringt efter limon. Det kommer väl fler katter till festen?

http://klosterkatterna.blogspot.com

 
vi i pörtet

vi i pörtet

15 februari 2012 19:02

Grattis Sigge! Jag tar själklart en smakbit, var länge sedan middan nu, o den bestod av bara en liiten bit entrecote..
Vi fick också snö igår men nu tror jag ni har mycket mer än vi här, hälsa matte det! Då blir hon ännu gladare...NOT
Men snart är det vår och murklorna börjar växa
Kram från Blinka & Co

http://paulaz.se

 
Ingen bild

Molly

15 februari 2012 19:06

Jag vill ha mycket tårta... och jag älskar snön, nu ska jag släpa ut matte igen bara hon häller i sig kaffet snart, och du.. vilken dag din matte har haft, stackars henne. Matte hälsar jättemycket till din matte!!

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

15 februari 2012 19:15

Nämen wow 2000 inlägg=) det var inte dåligt..Grattis! Och tackar för tårtan säger vi..mumsigt värre=)
Men Sigge hihihihiiii....stackars din matte...men hon skriver så skojigt att vi inte kan låta bli att fnissa:)
MEN oj vad snö ni fått...lappmögel hette det visst:) vad kul att din matte uppskattar att snörulla hon också=))))
ha nu en lugn och skön kväll du och din matte...det kan väl hon behöva efter denna dagen=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Boman o Pelle

Boman o Pelle

15 februari 2012 20:37

Oj, det var värst. Eller bäst! Grattulerar från oss Bomans.
Och vi låter oss väl smaka, Pelle gillar din tårta och vi tvåbenta är ju så förtjusta i Rödgula trumpetsvampen. Tack o bock!

ps. här e också en hel massa sånt där vitt. Stannar på balkongen på patrullen.
/Pelle

http://pellepressar.wordpress.com

 
Frasse

Frasse

15 februari 2012 20:39

Matte och jag sänder våra varmaste kattulationer och utbrister i ett samfällt hurrjam för din fantasstiska bedrift. 2000 inlägg, herrejam, det är ju otroligt många! Och så har du bloggat i över fem år, vi har bara hållit på i 1 1/2 år ungefär.
Tack för inbjudan, jag kommer självklart på kalaset. Ska bli spinnande att smaka på alla delikattesser du bjuder på! :-)
Många kramar och tassklappar från matte och mig!

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 februari 2012 20:45

Synd bara att vi bor alldelens för långt borta. Annars hade man minsann kommit på kalas. 2000 inlägg, då ligger våran matte hästlängder efter din. Ha en härlig kalasdag:)

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

15 februari 2012 23:21

Oj, Grattis och tack för inbjudan, men jag tror jag avvaktar tills din matte är på bättre humör. TÅrtan såg i alla fall smaskig ut... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 februari 2012 23:33

Oj vad många inlägg som matten gjort då, det lär nog dröja innan man kommer upp till så många.

Verkar verkligen inte som om det var mattens dag idag, attans oyur hon haft hela dagen. Håller verkligen tummarna att morgondagen blir bättre :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

16 februari 2012 01:13

MEN jamars, vi kommer oxå på den stora festen.
2000 inlägg det var många det, under så lång tid, jamars grattis.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Siri o Saga

16 februari 2012 15:03

GRATTIS !
Smaktårta...det gillar vi för våran matte är stenhård med kosten vi labbar har ju en förmåga att snabbt gå upp i vikt och det gillar inte ni "killar" Snälla sigge pussa lite på din matte hon verkar att behöva det

 
Ingen bild

Lady M

16 februari 2012 16:24

Vi är lite sena av oss . Stackars er med snöh-e finns knappt något värre jo det är regn förstås.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 februari 2012 19:57

Här kommer en till som är sen :(
Har den äran att KATTulera till ditt 2000 blogginlägg !
Där ligger en annan i lä ;-)
Fy med eländigt lappmögel ni fått hos er !!
Jag hoppas verkligen att den där eländigt STOORA snöhögen har försvunnit innan hösten :)

http://kjellebus.blogspot..com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards