Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Mysan och människoveterinär

Av Sigge Svamphund - 6 september 2011 17:37

Blev underligt här i går kväll.

Först pratade matte en massa i telefonen, så gick det ett tag och sen stoppade hon

Mysan i transportbur och försvann.

Hon kom tillbaka in utan Mysan.

 

Så här är det.

Mysan som är en helt underbar kisse bestämde sej för att hata Askur.

Så fort han närmade sej så vrålade hon svordomar på kattspråk.

Mycket populärt att vråla extra mycket på nätterna.

Jag vill inte att mina katter ska slåss så jag försökte lägge mej i.

Matte som har mängder med katterfarenhet försökte med allt och lite till men inget

hjälpte.

Till slut blev det alldeles ohållbart för alla.

Vad som hände igår var att Kaspers matte kom och hämtade Mysan.

Nu bor hon där, men i framtiden så måste hon få ett nytt hem för hon kan inte

stanna hos Kasper i framtiden.

Känns konstigt utan Mysan för mej lärde hon sej att gilla, hade hon gillat Askur

så hade det inte varit några som helst problem.

Men tydligen så stämde inte kattkemin.

Sista kvällskissen då släpades jag ut i hälsovådligt regn.

Sen blev det dåligt med nattsömn.

Matte var uppe och hostade upp lungorna ungefär en gång i timmen hela natten.

När det blev morgon så hörde jag hur hon ringde till människoveterinären.

Sen skjutsades jag en sån där löjligt liten bit till skogen.

 

Inte tal om nån långrunda inte.

Matte hade feber igen och mådde inget bra.

Men här är jag i alla fall på väg ut i skog.

 

Självklart så jobbade jag.

Bara det att alla svarta trumpeter står kvar i skogen.

Matte totalvägrade att plocka dom.

Men Stolta fjällskivlingar och Karl Johan det tog hon några.

Just ja, mina klor slant tydligen på tangenterna igår.

Sjukan som angriper Karl Johan heter SOPPSNYLTING och inget annat!!!!!!

 

Passerade sjön så jag kunde ta mina livsviktiga dopp.

Sen skjutsades jag hem och drabbades av passa huset.

Matte försvann till människoveterinären.

När hon kom hem så funderade hon på om det var dags att gräva ner sej.

Hon har lunginflammation och när människoveterinären lyssnade på lungorna så

såg han en borreliaring på ryggen.

Matte har nog faktiskt haft rätt att vara gnällig med både lunginflammation och

borrelia.

Nu har hon i alla fall fått en massa mediciner så hon ska bli bra.

Tillsagd att ta det lugnt och vila.

Fast hon har en bra människoveterinär.

Han sa att hon visst får följa med mej till skogen, fast de närmaste dagarna

behöver vi inte ägna oss åt de där vanliga milpromenaderna utan ta det lite

lugnare.

Antar att det blir en massa tid i soffan för henne.

På eftermiddan så upprepades historien, jag blev skjutsad till skog.

Kameran var kvar hemma, men det hände inget av värde.

Vet att matte har pratat med Kaspers matte och hittills har allt fungerat bra

där.

Mysan har träffat Kasper och en av hans katter utan problem.

När matte mår bättre så ska jag se till att vi åker till Kasper och hälsar på

både honom och Mysan.

Ni är ju flera som funderat på hur jag rullar tunna.

Här är en länk till en film där jag gör det.

http://www.youtube.com/watch?v=YqUFZ4vomN4

Nu ska jag nog vårda matte en stund.




 
 
Kasper

Kasper

6 september 2011 18:34

Här härskar lugnet - Maxi har också varit inne, stirrat en stund, ätit och vänt. Petrus stirrade också en stund, svor och vände tvärt. Föredrog att inta sin middag på "verandan".
Allt går som förväntat, alltså.
Sigge, var rädd om din matte, vamma på så mycket du bara kan!
Kul att du kommer och hälsar på, så småningom.

http://kasperian2.blogspot.com

 
vi i pörtet

vi i pörtet

6 september 2011 18:42

Håll nu matte varm och lugn så hon snabbt blir frisk igen! Krya-på--kram från pörteborna

http://paulaz.se

 
Rudi

Rudi

6 september 2011 19:44

Stackars din matte då! Krya på henne allt du kan! Jo, vi läste hos Kasper om Mysan, nu håller vi tassaran för lugn och ro hemma hos honom!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 september 2011 20:28

Men attans vilken otur din matte har, både lunginflammation och borrelia :( Hoppas hon tillfrisknar snabbt nu då.

Får se om jag hinner med din matte på lördag. Troligvis är jag och Vinja i Nyköping och tävlar då.

Ja man skulle nog ha en karta. Men det är inte alltid så lätt att hitta bra kartor. Sen är det ju även lite av tjusningen att testa nya vägar att inte veta var man hamnar ;)

Hälsa matten att hon ska krya på sig.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

 
Emma och Malte

Emma och Malte

6 september 2011 20:50

Usch och fy, stackars din matte som är så sjuk! Vi hoppas att hon blir frisk snabbare än snabbast!!!
Vad tråkigt att det inte fungerade mellan Myzan och Askur. Tror ni inte de kan va för att hon har valpingar i magen? Det brukar ju vara så med hundar som har valpingar i magen att de blir lite sura på andra hundar.

Krya på sig till din matte!!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Boman

Boman

6 september 2011 21:03

Attans, nu får du sköta om matte fint. Värm och pyssla lite extra om henne.

http://bomanskassar.wordpress.com

 
Eva H

Eva H

6 september 2011 21:11

Stackars, stackars, STACKARS din matte!!! Nu får du verkligen rycka in och "gilla läget" några dagar:)
Synd med Mysans aversion mot Askur! Han som var så kär...
Ska in hos Kasper och läsa nu och hoppas att det går bra. (Även att hitta någon där hon kan bo mer permanent)
PUSS på dig och en STOR krya-på-dig-kram till matten!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Katarina Uggla

Katarina Uggla

6 september 2011 21:29

Tur att matte har dig! Det snabbaste sättet att bli frisk är att klappa sin hund extra mycket och även låta den sova under täcket. Eller se till att du lägger dig på hennes mage när hon ligger i soffan... Nästa gång du har datorn igång så kolla in vad jag har skött om i din frånvaro... Jag har ett fasligt jobb med detta ska du veta!!
Svansvift från Scilla

http://misscurlysue.blogg.se

 
Ludde

Ludde

6 september 2011 22:03

Attans att du inte fick ha tjejkatten kvar. Askur blev nog svartsjuk på dig. Jag har inte haft mitt fästinghalsband de senaste månaderna, så din matte kan få överta det om hon vill. Hon verkar behöva det bättre... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards