Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Tråkdag

Av Sigge Svamphund - 2 september 2011 17:46

Igår då trodde ju matte optimistiskt att hon höll på att bli bättre.

Det var då det.

Inatt kom feber, host och snor tillbaka med full kraft.

Släpade ut ett lik för min morgontoalett.

Slappade ett par timmar medan matte jobbade på att bli levande igen.

Sen när hon trodde att hon stod på benen så skjutsades jag en sån där löjligt

kort bit till skogen.

Hellre det än bara en trist koppelrunda.

 

Har anlänt skogen och gissa vad jag gör???

Just precis, alldeles rätt.

Självklart hittade jag en massa Svarta trumpeter.

Matte svor men plockade i alla fall.

Sen släpade jag runt på liket en stund.

Hon påstår ju att hjärnan är totalt utsnuten så jag testade.

 

Lite hjärna finns tydligen kvar.

Jag hade hittat en skoj flaska som jag ville ha som belöning vid väl utfört jobb.

Men när jag testade detta då blev det ingen belöning.

Tydligen är det inte helt tomt i skallen i alla fall.

 

Var förbi sjön så jag fick mina dagliga dopp.

Det här var det närmaste sap jag kom idag, en lerig pöl på en gräsmatta.

Fick duga i brist på bättre. 

 

Fick mycket beröm när jag nosade upp några Stolta fjällskivlingar.

Trodde att jag skulle serveras macka eller nåt med såna.

Nä sa matte, allt smakar gammalt tidningspapper igen så de ska sparas.

De åkte i svamptorken och matte placerade jag på soffan där hon stillsamt

somnade.

När hon vaknade så släpade jag ut henne för en alldeles händelselös runda.

Nu ska hon kureras för imorgon måste hon må bra säjer hon.

Hoppas verkligen jag har mer att berätta imorgon.

 
 
Kasper

Kasper

2 september 2011 21:35

Stackars matten!
Sigge - låt matte slippa rensa svamp i två dagar, det är mitt förslag. (Ni kan ta igen det sen...)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

2 september 2011 21:42

Idag när vi var ute och gick i skogen så såg vi en massa svampar och då kan vi ju inte låta bli att tänka på sigge! Tänk om Sigge varit med och berättat för oss vad det är för några vi har stött på... :-)
Hoppas matten kryar på sig snart, aldrig roligt att vara sjuk!!!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Harry & Ludde

Harry & Ludde

2 september 2011 22:21

Uff, kalla inte svarta trumpetsvampar för tråksvampar, vår husse hittade bara en näve och matte är så deprimerad för det. Harry ska gå kantarellsökskursen - själv har jag inte tid med sånt....Säg till din matte att krya på sig!!

http://chruss.blogg.se/familjelivet

 
Malin

Malin

3 september 2011 13:59

Så duktig du är som låter matte din vila :) .. men fina bilder hon knäpper iaf trotts sitt mående ! :)
Hoppas hon snart blir bättre! stor nospuss till dig Sigge!

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

6 september 2011 17:28

Nä, så tom i hjärnkontoret blir nog inte din matte så hon ger dig godis för en flugsvamp, hihi. Fast då har hon nog inte snutit ut hela hjärnan heller. Tur att du lyckades få ikull tanten på soffan kan inte varit lätt, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards