Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 23 augusti 2011 17:56

Har haft en mycket bra hunddag.

Igår lovade ju matte att jag skulle få göra nåt skoj idag.

Begrep direkt i morse vad det var frågan om när jag såg hur det bryggdes mer

kaffe och fixades mackor till mej.

Sen åkte vi typ rakt in i dimman, för det var väldigt dimmigt i morse.

 

Så här och ibland ännu värre såg det ut på väg mot dagens skog.

 

Framme i dagens skog och jag bestämde mej för att vänta.

Tänkte faktiskt inte gå nånstans, trodde att det nog skulle bli som sist.

För sist jag var där då kom ju människovalparna också.

Men idag skulle det inte komma några såna så det var bara att gå till skogen.

 

Tröstade mej med ett vägspa.

Eftersom spagropar varit utrotninghotade så länge så gäller det att ta all

chanser, vem vet när de är borta igen.

 

Dessa människor som aldrig kan hålla reda på sina ägodelar!

Någon har tappat sin hatt i skogen.

 

Här blev jag anklagad för att vara senil.

Jag borde faktiskt veta att Vit flugsvamp ska man inte markera.

Äsch, skulle bara kolla att matte var alert.

 

Fick beröm när jag hittade den här.

En fin Karl Johan.

Såna vill matte ha i massor.

Börjar komma en del i alla fall.

 

Såna där ****kantareller det var skogen minsann nedlusad av.

Fast jag hittade en massa andra trevliga svampar också.

Men dom glömde matte ta bilder på, hon gick mest och funderade på vilka

svampar hon ska lära ett gäng pensionärer nästa vecka.

Spaade mej fram genom skogen när jag inte jobbade.

  

Så nådde jag sjön så jag kunde ta massor med underbara välbehövliga simturer.

 

Skärsjön klär faktiskt väldigt bra i dimma.

 

En alldeles nyfödd Karl Johanvalp.

 

Så hittade jag ett gäng kantareller storlek stora.

De hade stått och växt en stund.

 

Den här tallen väntar tydligen på vintern eftersom den tagit på sej halsduken

redan.

Trodde inte att träd frös.................

 

Till slut var jag vid andra änden av sjön.

Där ligger det här huste, där tänker matte bo när hon är folkilsken.

Innebär alltså att vi oftast skulle bo där.

Vore faktiskt perfekt.

 

Alldeles nedanför huset ligger sjön.

Badade ännu mera och åt mina mackor.

Var hungrig efter allt slit med svamp och spagropar.

Jobbade mej tillbaka till bilen.

 

Dagens skörd av ****kantareller.

Matte glömde att ställa den andra korgen med soppar o sånt bredvid.

När hon kom på det och skulle ta nästa bild då hade kamerabatteriet dött.

Hon ska ALLTID ha extra batterier med sej!

Ska skicka henne på kurs i sånt.

Funderar ni över hittekisse Mysan?

 

Det går framåt.

Först flyttade hon tillbaka in i tortyrkammaren och bestämde att det var minsann

hennes revir där ingen fick vara.

Matte vräkte henne där ifrån.

Istället hamnade hon i sovrummet.

Fast det var tydligen trist att bo där för nu är hon överallt.

På bilden så är hon på köksstolarna.

I dag har jag fått titta på henne utan att hon svor!!

Hon kommer säkert på att jag gillar katter.

Askur är fortfarande kär och är hennes skugga.

Om hon har valpar i magen eller inte det är fortfarande osäkert.

Matte tror att hon känner nåt i hennes mage som kan vara en kattvalp.

Fortsättning lär följa.

I morgon ska jag hjälpa till att plocka tråklingon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards