Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 6 augusti 2011 18:39

Börjar misstänka att matte vill mej ont.

För idag har det varit en massa livsfarliga tillbud.

Skulle till skogen en stund och matte bestämde att vi skulle kolla ett tråkkantarell

ställe.

Kantarellerna får vara hur tråkiga de vill i hennes värld, jag vill jobba.

 

På väg till skogen.

Vidrigt, nu var det minsann hästmonster i en normaklt övergiven hage.

Förvandlade mej till tax och smög ut i åkern.

Blev inte monstermat.

 

Trots att det är så torrt så jobbade jag ihop några liter.

Försökte förtränga att hästmonstren gick en liten bit bort.

 

På väg tillbaka till bilen.

Himlen var alldeles svart, men jag hann till bilen innan det mycket välbehövliga

men fruktansvärt skadliga regnet kom.

 

Hemma igen.

Men jag tänker inte kliva ur min bil.

Det är i alla fall 3 meter till porten och på den biten får jag regnskador!

Släpades brutalt ur bilen av matte.

Var hemma en stund innan jag skulle ut och åka igen.

Då hade det slutat regna.

Var dags att passa hembygdsgården i Mellösa igen.

Ett tag påstod matte att jag kunde vara hemma och passa huset, men sen fick jag

följa med.

Du skötte dej ju förra helgen så ok följ med fick jag höra.

Vadå skötte mej?!

Jag sköter mej alltid!!!!!!

 

Ångrade att jag följt med när jag kom såg de här.

Ännu värre var att matte minsann lämnade mej i min bil bara några meter från monstren.

Var övertygad om att de skulle komma i samlad trupp och gå till anfall!

 

Befriad från bilpassandet.

Nu ansåg skitmatte att jag skulle riskera livet igen.

Kom så tittar vi på fina kossorna så får du se att de inte är farliga!

Jag morrade hotfullt åt dom sen vände jag och sprang!!!!!

Kändes bra att vara i hembygdsgården och slippa monstren.

 

Träffade flera av mina bästa människovänner och skaffade mej några nya.

Fast mycket tid gick åt till att ligga och slappa också.

Bjöd mej på fika också.

När jag skulle åka hem så var komonstren försvunna, troligen sysselsatta med

att äta upp nån stackars hund eller så.

I morgon hoppas jag på en fridfulll dag utan en massa faror.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards