Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Hett

Av Sigge Svamphund - 3 juni 2011 17:50

Har inte gjort mycket idag inte.

Blev ju smällhett idag.

Matte vägrade skjutsa mej till nåt trevligt ställe.  

Inne i skogen var det i alla fall drägligt på förmiddan.

Men jag har som vanligt bråttom.

 

Just det, sjön och en massa bad väntade.

Ungefär det enda det går att ägna sej åt en sån här het dag.

Badade självklart massor överallt.

 

Matte ansåg att jag var väl nitisk när jag försökte leta murklor på

skenheligheternas apfula hygge.

Fanns inga, så matte har nog rätt när hon säjer att de är slut.

 

Det här där emot gillar matte.

Stora knoppar av älggräs.

När de blommar ska det plockas mängder som förvandlas till olika saker.

 

Usel bild, men de andra var ännu värre.

I alla fall hade jag helt plötsligt hela pälsen full med fripassagerare.

Larver som inte betalar mej grisöron för transporten får inte följa med.

 

Kastade mej alltså i sjön och blev av med de alla.

 

Det här är dunkmissbruk på hög nivå!

Jag blev så glad när jag fyndade en och hade många planer.

Undrar varför någon kedjat fast dunken jag behövde ha?

 

Matte tänker gå hem och jag vill fortsätta att bada resten av dagen.

Blev tvungen att ge upp för hon bara gick. Törs ju inte släppa iväg henne utan

min uppsikt så det var bara att ge upp.

Sen tänkte hon förgifta mej!

Såg hur hoin åt macka och det ville jag också ha.

Jo då jag fick sista biten, men under osten hade hon lagt vidrig sallad!!!!

Fy vad jag spottade när jag upptäckte vad jag fått i munnen!

Är övertygad om att sallad är giftigt!!!

Svalde i alla fall ingen så jag överlever säkert.

Badade igen på eftermiddan, sen har jag bara slappat.

I morgon ska jag åka bort ihop med matte.

Vet att jag ska träffa bästa vänner och säkert finns det en o annan snygg tik där.

Brukar kunna serveras korv också.



 
 
Blandade karameller

Blandade karameller

3 juni 2011 20:28

Tack för ditt tassavtryck i cyberrymden! Visst går det att begära reklamfrihet på bloggen, men det kostar en tjuga i månaden, cirkus. Att installera adblock enligt anvisningar i ett tidigare inlägg på min blogg, går din hundhjärna nog bet på. Men husse kanske kan hjälpa till?

http://senioren.bloggplatsen.se

 
Blandade karameller

Blandade karameller

3 juni 2011 20:35

Visst har väl du (eller din husse) till leda hört historien om den hund som tränades till att kissa ETT STYCKE BREVID de kantareller och andra ätliga svampar han nosade upp? Inte? De svampplockare i närheten som såg markeringen sade till sig själva: Där kan man ju inte plocka, där deras hund pissat. Så gick de inte heller dit, annars hade de sett svamparna en bit därifrån...

http://senioren.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

3 juni 2011 21:08

Jo tack, hussens axel och arm duger hyfsat när han får hålla armbågen nära kroppen. Han ser lite sned och lustig ut när han försöker hålla armen högt, men det går bättre och bättre att t ex nå saker i köks-överskåp och att tvätta håret. Tänk vilka larviga varelser du träffar på i skogen. Det var ju larvigt att låsa fast dunken också. Tur att du har dina gömmor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

3 juni 2011 22:59

Har väl aldrig sett på maken - en fastkedjad dunk!!! Måste innehålla något MYCKET värdefullt.
Larver som fripassagerare - har aldrig sett maken till det heller!!!
Skönt att bada nu - men min bästa badplats är ockuperad.!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

6 juni 2011 11:34

Usch, vicka grejer du fått i pälsen då skulle nog vi bada oxå om vi fick såna fripassagerare, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards