Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Sigge Svamphund - 27 maj 2011 18:13

Har haft en lugn hunddag.

Tänkte absolut inte göra någon morgontoalett eftersom det kom hälsovådligt

regn.

Men matte släpade ut mej i alla fall.

Fick självklart en massa hemska skador av det.

Regnet upphörde i alla fall så jag kunde ta min längre skogsrunda.

Blev skjutsad till Bäverbäcksskogen.

 

Fördelen med hälsovådligt regn.

Det finns spagropar!

Hittade några användbara idag.

 

Ser ni mej?

Jag väntar på långsamma matte som aldrig behagar komma.

 

Skit med Bäverbäcken.

Kunde bara blöta tassarna, behövs alltså massor med mer regn.

 

Passerade huset med tunnan så jag rullade massor.

Gäller ju att passa på.

Sen ansåg jag att jag skulle gå till Lotta och rulla med min privata tunna där.

Skitmatte valde en annan väg för hon skulle titta efter toppmurklor.

 

Fanns inga såna, fast jag lyckades i alla fall hitta en stenmurkla.

Men den blev kvar i skogen för sniglarna hade ätit så mycket på den.

Finns konstiga saker i mina skogar. 

Som den här skylten som växer i en björk.

 

Den konstiga gummimojjen är det brukar växa godis ibland.

Hade tur för idag så växte det faktiskt godis där.

Sen fick jag faktiskt med mej matte rätt väg så jag kunde gå till Lotta och

rulla med min privata tunna.

 

Lotta var hemma men jag la mest energi tunnan.

Kom på en ny rolig sysselsättning.

Tunnapportering med Lottas matte, tyvärr inga bilder på det eftersom människorna

ägnade sej åt mänskligt tråkprat så matte glömde att ta bilder.

Så var det en massa skoj bus med en boll också.

Men allt skoj har ju ett slut så jag var tvunge att gå tillbaka till min bil.

 

Fast på väg till den så tog jag mina dagliga dopp i sjön jag passerade.

Var hemma och slappade ett tag.

Sen åkte jag med matte till Malmköping.

Passade på att gå min eftermiddagsrunda där.

 

Luktar väldigt intressant överallt i Malmköping.

Kommer att bli upptagna tider för mej när vi flyttat dit med allt jag måste

undersöka.

När jag gick där och luktade och markerade så kom min leonbergerbrud Cleo

åkande i sin bil.

Jag försökte självklart kasta mej in till henne och trodde att det var dejt, men

inte.

Bara en massa mänskligt tråkprat.

 

På en gräsmatta så hittade jag det här.

Nåt antikt jordbruksredskap, funderade på om matte behövde det till sina

odlingar hos Nelly.

Fick inte ens tänka tanken att ta saker som är utställda inför en stor marknad

imorgon.

Passade min bil medan skitmatte var i färghandeln och gav bort mitt godis till

min tjej Vilma.

 

Skulle åka hem och då såg det ut så här.

Nån minut senare så vräkte regnet ner.

Tur att jag var i min bil och slapp skadas av det.

Konstigt nog kom aldrig Åskar till mattes stora besvikelse.

I morgon väntar en dötrist dag.

Jag ska passa huset hela dagen med avbrott för att rasta min favoritgranne

en stund.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards