Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Sigge Svamphund - 13 april 2011 17:55

Blev skjutsad till skogen idag igen.

Äntligen så kunde matte ställa min bil på ett ställe som varit oframkomligt

hela vintern.

 

Kunde äntligen gå en väg som jag inte sett på många månader.

Då är det minsann mycket att kontrollera.

 

Hamnade vid Krokodilsjön.

Skit med den, för där levde minsann onödiga isen fortfarande.

 

Närmaste jag kom det vattnet.

Lite spaande i kanten bara.

Jag som hade planerat att provsimma efter vintern!

 

Kunde gå en bra stig som följer sjökanten.

Tänkte att det nog kanske skulle vara isfritt längre fram.

 

Nä, det var ännu värre med onödig is där!

Försökte tala om för den att det verkligen är på tiden att den dör nu.

 

Satt och hade tråkigt ett tag.

Matte hittade några granar som var alldeles fulla med kåda.

Hade inte ens en spagropa att roa mej med under tiden.

 

Den här bilden påstår matte att hon ska döpa till "Ledsen svamphund med

tröstkotte i munnen".

Hörde nåt om att det ser ut som om jag använder napp.

Gör jag inte alls!

 

Passade på att möblera om en del bland fallna träd.

I mina skogar ska det minsann vara ordning och träd ska ligga där jag anser

att de ska vara!

 

Hittade min gamla Hälgeskalle. Hade den med mej en stund, men sen gömde jag

den igen.

  

När det inte går att bada i Krokodilsjön så är det bra att det finns rejäla spa

att ta till.

Är ju snart helg och då måste jag ju vara extra snygg!

Jobbade en del som murkelhund också. Börjar komma en massa murkelvalpar även

i den skogen.

Skönt att det är slut på arbetslösheten!

 

På väg tillbaka så lyckades jag hitta en av mina gamla fyndade flaskor också.

Skönt att den hade överlevt vintern.

Efter ett par timmar i skogen så åkte jag hem och slappade en stund.

Sen var det dejting dags.

Åkte i väg med min bil och hamnade hemma hos Nelly.

Där ska visst mina vinterdäck bo nu.

 

Nelly vet minsann att alltid bjuda mej på mat.

Gillar brudar som förstår mina behov.

Människorna fikade så det blev lite smarrigt fikabröd också.

 

Eftersom Nelly bjöd på mat så bjöd jag på godis.

Fast både hon och jag fick leta efter det.

Matte kröp runt och plockade massor med såna där brännässlor som hon ska ha

till nånting.

 

Enda bilden på oss tillsammans.

Resten bestod av sudd, halva hundar och annat underligt.

Vadå, vi hade ju en massa skoj bus för oss!

Har inte tid att posera för en massa onödiga bilder då.

Ursäkta om det blir lite dåligt med besök hos er just nu.

Matte envisas med att lägga beslag på min dator hela tiden.

Ska skrivas onödiga mejl och fixas andra tråksaker.

Hon kan skaffa en egen så jag får ha min ifred!



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards