Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Mest ägnat mej åt vattenjobb

Av Sigge Svamphund - 1 april 2011 18:15

Haft en ganska lugn hunddag.

Blev i alla fall skjutsad till skogen med Vithajssjön.

 

Så här har det sett ut hela dagen.

Tjock dimma och ibland har det nästan kommit hälsovådligt regn.

Tyvärr så har inte onödiga isen dött på Vithajssjön.

 

Men alldeles i strandkanten går det i alla fal att få lite sjövatten under tassarna.

Får väl vara glad för det lilla...........

 

Stora superspagropen och jag utsätts för olaga hot.

Om du tänker simma så går vi hem, vågade inte simma eftersom jag ville

fortsätta att vara i skogen.

 

Bäcken med bra inpackningsskummet var en besvikelse.

Fanns bara lite som räckte till benen.

Ja, ja bättre tider kommer väl snart hoppas jag.

 

Titta bakom mej. Onödiga isen håller på och dör på alla trevliga nästansjöar.

Snart så kan jag simma överallt!

Så bestämde matte att vi skulle gå till Skattkistesjön, där har jag inte varit på

hela långa vintern.

 

En liten bit måste till och med jag ha onödigt koppel.

Här hör jag anledningen till det.

 

Järnvägen är väldigt nära vägen och här kommer det ett väldigt långt tåg

och stör friden i skogen.

 

I skogen ser det ut så här.

Nästan ingen äckelsnö kvar.

 

Men på vägen där är det minsann fortfarande full vinter.

Konstigt att det försvinner i skogen men inte på oplogade vägen.

 

Så nådde jag äntligen Skattkistesjön.

Har inte varit där sen nångång i höstas.

Men onödiga isen den behåller minsann sitt grepp.

 

Ja, ja den svämmar över så på ett ställe lyckades jag i alla fall få sjövatten

under tassarna.

 

Titta bakom mej.

Det är så mycket vatten i Skattkistesjön att skogen befinner ej ute i sjön.

Mycket lovande när onödiga isen har dött.

Gick tillbaka samma väg utan att det hände nåt av värde.

 

Fast detta är minsann viktigt.

När jag passerade stora spagropen var jag på väg hem och passade på att

ta en snabb simtur.

Helt underbart!

Väl hemma i gen så hade det kommit post till matte.

Hon läste ruskade på huvudet och sa att nu blir det ett fattigt liv utan grisöron.

Tydligen hade hon betalt för lite skatt och nu krävs hon på en enorm summa.

En hel guldpeng, alltså tio kronor,  kräver de henne på.

Hårda tider stundar när den enorma skulden ska betalas.

Matte hoppas ju på att det ska gå att dela upp skulden i många avbetalningar

så vi slipper svälta.

Jag får väl jobba extra hårt som svamphund för att rädda vår tillvaro.

 
 
Rudi

Rudi

1 april 2011 19:00

Nu har du väl fått frossa i vatten i alla fall?!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

1 april 2011 19:41

Jo du Siggematten, det vräkte ner kåda ur alla hålen efter spillkråkan. Och selen köpte vi i hundaffären i Vilsta för där var det halva apriset!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

1 april 2011 21:37

Nu börjar det likna badsäsong snart hos dig. Förmodligen är det vinterns brist på ljus eller datorernas otillräcklighet som skapar lite sudd i mitten på vinterbilderna. Kan naturligtvis också vara sudd i skallen på husse, så vi lämnar ämnet där. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

1 april 2011 22:01

Eskilstuna Hundcenter i det nya hunddagiset, bredvid det gamal hunddagiset. En jättebra affär som har allt en hund kan önska och trevlig personal. Synd bara att den ligger så off!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 april 2011 23:42

Verkligen konstigt att snön i skogen men inte på vägen. Man tycker det borde försvinna där först.

Vilken tur att lyckades få dig en simtur :) Fast nog ser det rätt kallt ut :(

Läcker bild den översta med dimman.

Ha en bra helg :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Elliot Kung af Upphäradk

Elliot Kung af Upphäradk

2 april 2011 00:42

Ojjj vilken enorm restskatt matten fick, jag lider med er Sigge :-) Att dom bara orkar de där "skattevärkarna" :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

2 april 2011 11:14

All kvarskatt under 100 kr, skulle förr inte betalas in men idag är det tydligen tvärs om, muttrar matten. Hon slapp i alla fall kvarskratt, hihi. Tur att du fick ta en simtur i alla fall, fast det var dombigt hos dig med, samma väder här. Dock har vi mycket mera av det vita eländet kvar, ser ut som full vinter ännu.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards