Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Ännu en hunddag

Av Sigge Svamphund - 3 mars 2011 18:03

TACK till er alla för alla gratulationer igår!!!!!

Gäller även alla er som skickade hälsningar på Facebook via matte.

Min födelsedag var till full belåtenhet.

Borde faktiskt få fira minst en gång i månaden eller så.

Min dag började som vanligt med morgontoalett, tyvärr uteblev gårdagens

smarriga frukost.

Så var det dags för långrunda.

Blev lite orolig för matte tog inte min bil, tänkte att hon kanske skulle glömma

att hämta Nora ellr så.

Men den dåliga ursäkten var att vi hade utnyttjat de flesta, läs ganska få

plogade vägar som finns.

Alltså gick vi till Nora för att fortsätta i skogarna runt samhället.

  

Promenaden började i onödiga koppel.

Men vi sköter oss och går jättebra utan en massa dragande eller bus.

  

Äntligen på fria tassar i skogen.

Det firade vi med dragkamp om en pinne jag hittat.

Lät Nora vinna ett par gånger men jag såg till att sno tillbaka den.

  

Skit med spagroparna.

Börjar ju faktiskt likna vår och då ska de vara tillgängliga!

  

Hade tur så det var upptrampad stig hela vägen som matte hade tänkt ut.

  

Ännu bättre.

Det växte ett par köttbullebuskar i skogen.

Nora fattade direkt att när såna blommar så ska man rnsa bort alla köttbullar.

  

Detta föreställer Nora som tappat en köttbulle långt ner i diket!

Jo då hon fick tag på den medan jag länsade resten av busken.

  

Hon är en smart brud.

Här håller hon på och fixar till en spagrop åt mej.

Gillar brudar som tar egna initiativ.

  

Till slut hade vi gått så vi kom till vägen vi gick härom dagen.

Tog den för allt som inte är fram och tillbaka på samma väg är bra enligt matte.

Strunt samma att det bara var ett par dagar sen vi gick där.

Hade massor med viktiga hundgöromål att greja med.

  

Som sånt här.

Här håller Nora på och anfaller mej inför en brottningsmatch.

Hade många såna.

Men allt skoj har ju ett slut.

Helt plötsligt var vi tillbaka hemma hos Nora.

  

Nu har jag gått i sittstrejk.

Hörde nämligen nåt hemskt när matte släppte in henne.

Hej då Nora, vi ses på måndag!!!

Måndag????

Det är torsdag idag, människan menar alltså att jag inte får träffa min tjej på

TRE dagar!!!!

Alltså satte jag mej och planerade att sitta kvar tills på måndag.

Det är mina och Noras hundliga rättigheter att umgås VARJE dag!

Kommer att bli tre urtrista dagar.

Släpades helt mot min vilja iväg.

  

Som om det skulle vara nån tröst så hamnade jag hos Pasco.

Tömde hans matskål, begriper inte varför han är så slarvig med att äta upp sin

mat.

Människorna ägnade sej åt mänskligt tråkprat och jag råkade somna under köksbordet.

Tar på krafterna att ha superskoj med nora.

  

När jag vaknade så fick jag ett tuggben av Pascos matte.

Sen var det dags att gå hem.

  

Hemma så satt det ett tjockt kuvert i min dörr.

Post till mej!

Ett smarrigt puffat gristryne och ett grattiskort.

TACK SNÄLLA JESPER OCH ASSAR!!!

Det var utsökt.

Blir alldeles rörd av alla mina underbara bloggkompisar.

Slappade och gick ut på eftermiddagsrunda, sol och en massa plusgrader.

Tror våren är på gång för det börjar vara underbart vatten överallt.

Sen gick jag hem och funderade på hur jag ska överleva tre dagar utan Nora.

Kommer att bli dötrist!


 
 
Ingen bild

Pasco

3 mars 2011 19:14

Vet du Sigge, jag har en lite brud hos mej nu, matte hotar med att hon ska vara här i minst 2 veckor, och hon fyller visst 1 år på Måndag, undrar vad jag ska ge henne i present, matte får klura ut det!

Sigge Svamphund

3 mars 2011 20:19

Självklart ska hon ha en massa smarrigt godis.
Ska komma förbi och kolla in bruden

 
Ingen bild

katten Maja

3 mars 2011 19:48

Grattis på födelsedagen. Kan inte undanhålla dig denna artikel.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.564020-gron-hund-lar-barn-sortera

Sigge Svamphund

3 mars 2011 20:21

Tack för grattiset. Toppenlänk!
Tror jag ska köra såna kurser med människovalparna Oliver och Adam framöver

 
Eva H

Eva H

3 mars 2011 20:51

Kul att du gillade det!
(Men vi är sura på posten för vi sände det så det skulle komma fram till rätt dag!:( )
Hoppas du överlever helgen utan Nora... Och hon utan dig!
PUSS!
(Tänkte faktiskt INTE på att en tryninnehavare var på kortet...:))

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

4 mars 2011 19:48

Posten den lever sitt eget liv säjer matte. Vanligt att det tar två dagar istället frö en.
Hur som helst var trynet utsökt

 
Ludde

Ludde

3 mars 2011 22:28

Åja - du behöver nog ta igen dig några dagar om du somnar under köksbordet efter några timmar med Nora. I värsta fall får du väl gå över till pasco och kolla in hans tjej... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

4 mars 2011 19:49

Jodå jag ska minsann kolla in Pascos tjej, fast jag har träffat henne en gång vid nyår

 
Rudi

Rudi

3 mars 2011 22:53

Tänk, har du också fått puffat tryne från Jesper och Assar? Visst var det gott?!
Jag tror att det är bra att inte nöta ut en ny brud helt första veckan. pausen blir nog bra tror jag. Så får ni längta båda två!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

4 mars 2011 19:54

Det puffade trynet var utsökt!
Jag nöter inte ut henne, vi har bara sp väldigt skoj tillsammans

 
Kasper

Kasper

3 mars 2011 22:57

Tre dar utan Nora - jag har varit utan Mollie i TRE VECKOR!!!
Men klagar JAG!!???

(Jo, i ärlighetens namn - det GÖR jag. Väldeliga!)
Du får väl försöka hitta på nåt att förströ dig med i tre dar nu, så att du inte längtar dig fördärvad! (För det vore synd.)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Sigge Svamphund

4 mars 2011 19:55

Det är ett h-lvete att vara utan bruden!
Visst har jag sett att du har klagat.
Men nu har jag i alla fall klart en dag o det är bara två kvar

 
Hillman

Hillman

5 mars 2011 10:13

Ja, ja du Sigge har det inte lätt, som måste vara utan bruden såååå läääänge, hihi. Va fasen det är ju bara några dar, det fixar du lätt som en plätt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

5 mars 2011 20:24

Ja ja nu är det ju faktiskt bara imorgon kvar sen får jag dejta igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards