Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

En massa dejter

Av Sigge Svamphund - 23 januari 2011 17:50

Här går det alldeles som vanligt, alltså i mattes vörld inte alls.

I morse så lånade hon min dator för att kolla en del saker.

Gick bra tills hon skulle skriva nåt, då bestämde tangentbordet att det tröttnat

på livet och dog.

Var glada att ni inte hörde vad matte sa, hon tycker att det räcker sen länge med allt som lägger av.

Utan tangentbord så kan man inte göra så mycket med datorn i alla fall inte allt som matte behövde göra.

Gick ut för morgontoaletten och hade tur och träffade Dolly.

Alltid trevligt med sällskap.

Slappade ett tag innan det var dags för en längre runda.

  

Hade passerat Pascos hus och hunnit en liten bit till när jag hörde ett bekant ljud.

Pasco talade om att han gått ut, så jag tvärvände.

Tänker inte missa mina kompisar.

Hade sällskap med honom en stund.

När vi skiljts åt så var det dejtdags.

  

Min tjej Frida kom med sina människor.

  

Hon hade sin lillasyster med sej också, mycket trevligt med två brudar.

  

Fortsatte mot skogen och hittade ett ställe där det gick att gå.

  

La mej och drömde om kommande badsäsong.

Vid den sjön så fanns det inte skymten av något vatten tyvärr.

  

Detta är minsann inte bara en pinne.

Det är en mattefälla!!

Jag lyckades med att placera den så att matte fick snörulla.

Rekomenderas inte...... hon sa så många underliga ord.

  

På väg tillbaka och jag känner en mycket intressant lukt.

Har kottar i öronen så jag hörde inte alls matte.

Fast till slut så var hon ifatt mej och jag hamnade i onödigt koppel.

  

Anledningen till min dövhet.

Skitsnygg labradorbrud som dessutom luktade extra gott.

Hon gillade verkligen mej och ville busa medan jag hade planer på att göra valpar.

Fick inte göra några valpar.

Men människorna har bestämt att när hon slutar lukta gott så ska vi träffas.

För hon behöver en snygg kille att busa med.

Självklart ställer jag upp på sånt!

Gick hem.

När jag skulle ut på eftermiddan så hamnade jag hemma hos Pasco.

Han är snäll han för han har lånat ut ett tangentbord så jag kan blogga.

  

Jag var mest intresserad av Pascos gris. Visst jag har en likadan, men Pascos är

roligare och hans matte behövde tränas i griskastning.

  

Provsatt vad som ska bli min nya säng.

Pasco gillar den inte så jag ska få den, kan säkert sova bra där.

Ska hämta den när jag och matte har tillgång till bil.

Förresten, ni vet bilen jag hittade i skogen i fredags........

Pascos matte hade läst att precis en sån hade stulits, matte ringde till polisen och

talade om vad vi sett. Det var den stulna bilen, men polisen hade varit och hämtat

den.

Till sist, ursäkta Äsla och Ästher, matte glömde ta bild på Askur idag.

LOOOVAR att fixa det i morgon under förutsättning att inget annat gått sönder.



 
 
Ingen bild

Älsa o Ästher

23 januari 2011 19:29

hmmm..ja okej nu tänkte vi faktiskt lägga in ett morr...meen vi väntar med spänning tills i morrn o håller tassarna att inget mer går sönder=)))

 
Ludde

Ludde

23 januari 2011 20:10

En dag fylld med tjejer! Jag blir nog lite avis. Jag har bara fått hälsa som hastigast på ett par tjejer vi mött, och det är ju inget att skryta om precis... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

23 januari 2011 21:38

Snygg säng! Ser bekväm ut! Nä, såna trynen finns nog bara i Stockholm! Attans goda!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Freja

Freja

23 januari 2011 22:44

Nejmen, tog din matte sönder ditt tangentbord? Ett sånt sätt... Men du fick ju henne med din tuffa mattefälla sen=)
Fin säng du fått också ju!!! Kram och nospuss

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

24 januari 2011 09:36

Är det inte liiiite fräckt att "tvinga" matten att snörulla när du själv tydligen slutat med det?
Hmmmm...:)
(Lite synd du inte kan ta en bild. Eller filma så vi fick höra lite nya ord...)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

24 januari 2011 12:20

Hihi, ja inte har din matte det lätt som trasar sönder grejer på löpande band. Det är nog något visst med mattar för min trasa sönder hela datorn, tur att Lill-husse kunde fixa den.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

25 januari 2011 19:30

Matte poåstår att hon är inne i en extremt dålig period just nu när allt går sönder. Men nångång ska det väl vända

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards