Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Mest jobbat

Av Sigge Svamphund - 9 september 2010 19:26

Igår så fick min bil nya bromsar så nu kan jag åka med den som vanligt.

Mycket bra med snälla grannar.

Idag hade matte den goda smaken att skjutsa mej till en av alla mina bra skogar.

  

Dagens utvalda grankotte är på plats och jag är redo för dagens göromål.

Kollade en massa spagropar, men det behöver komma hälsovådligt regn i massor

för de håller på och försvinner.

  

Här jobbar jag.

Känner lukten av svart trumpetsvamp så jag letar.

Hittade mycket såna.

Efter att ha jobbat och jobbat så var det dags för lite avkoppling.

  

Hittade min gömda boll igen.

Den syns knappt på bilden, men den ligger framför mej.

Hade väldigt skoj med den.

  

Till slut så nådde jag en av mina sjöar.

Massor med bad blev det.

  

Men här har katastrofen inträffat.

Jag badade ihop med bollen och helt plötsligt så försvann den.

Simmade förtvivlat runt länge och letade efter den, men den ligger på sjöns

botten.

Det var faktiskt en mycket bra fyndad boll.

  

Änuu mera jobba.

Jag markerar och matte med sin urusla nos fick leta länge innan hon såg vad jag

hittat.

  

Är väl inga problem att nosa upp trattkantareller obetydligt större än

knappnålar?

Men människors nosar är ju totalt värdelösa.

  

Efter ett par timmars jobbande och andra viktiga hundgöromål så var jag

vid den andra sjön.

Ja, det är "Badamedkameran sjön".

Men idag höll sej matte på torra land medan jag badade mycket.

Så avslutningsvis.

Jag har ju många nya läsare........

Ni vet ju att rulla tunna är en av mina favoritsysselsättningar.

Jag rullade tunna idag och matte filmade.

Här nedan har ni alltså en liten film med tunnrullning.

Tänkte om fler hundar vill testa denna underbara hobby.

I morgon ska jag jobba med människovalpspassning så jag ser fram emot

skoj bus med Oliver och kurser med Adam.

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">


 
 
Rudi

Rudi

9 september 2010 20:01

Men Sigge, så du håller på! Det är kul att lyssna på dig. Jag låg med örat mot högtalaren och njöt av dina rull-ljud. Jag tycker att din matte också ska bäörja med tunn-rullning, så kan du filma henne när hon håller på!!!
Du har väl röstat? Nr 14. http://kkuriren.se/tavling/rostasommarbild

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
evahulten@gmail.com

evahulten@gmail.com

9 september 2010 20:02

Åh, så mysigt att få se dig med tunnan!! Vilken energi! Blir riktigt avundsjuk...
Lycka till med lek och som kursledare imorgon!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Mattis och Malte

Mattis och Malte

9 september 2010 20:14

Det ser fantastiskt roligt ut med tunnrullning! Vilken mästare du är på det Sigge!!

http://cockerbusen.bilddagboken.se

 
Kasper

Kasper

9 september 2010 22:06

Har ju ett din tunnrullning förut, men den här var faktiskt ännu mer avancerad. Beundrar dig som manövrerar tunnan så skickligt mellan träden, som åtgärdar fastkörningar så suveränt och dessutom skäller så att det fick Kasper att sympatiskälla!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

9 september 2010 23:09

Den rullningen var bra. Tur att inte matten stod i vägen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kicksson

kicksson

9 september 2010 23:29

Hej Sigge! En liten människo-hälsning från England. Jag har nyligen börjat läsa Dina fantastiska bloggar de är jättetrevliga. Tänk om vi hade lika mycket svamp i skogarna nära oss, men det närmaste jag kom till svamplockning idag, var att plocka ihop en påse med champinjoner i grönsaks avdelning på snabbköpet. Jag har dessärre inga egna hundar, för vi reser allt för ofta och det är ju inte så trevlig att lämna vovvar på hundhotell för ofta. Vi har dock i grannhuset en trevlig liten Eddie som är en Jack Russel dam, hon har en storebror som heter Simon av obestämd ras. Han hade tydligen kommit vilse och hamnade på ett hund rescue center, men bor nu hos Eddie & hennes familj. Eddie är bra på att sparka fotboll, men gamle Simon har lite dåliga höfter och agerar som publik när Eddie spelar. Önskar Dig & Din matte en trevlig helg (i skogen??) och hoppas Ni hittar massa fina svampar och kanske någon tunna att rulla också.

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Buttons

Buttons

10 september 2010 02:24

Oj vad impad jag blir av din tunnrullning, den skulle jag nog inte kunna rubba........puss på svansen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Denise Hundkonsult

Denise Hundkonsult

10 september 2010 11:36

Vad härligt med en film på dig Sigge svamphund! Du verkar ju vara värsta tuffingen! Nu vill jag se en film på dig när du snokar kantareller och markerar, snacka med matte om det förslaget!

http://www.denisehundkonsult.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

10 september 2010 13:46

Voff! Min matte tycker också det ser så festligt och roligt ut när du rullar tunna, hon blir alltid på glatthumör efter att sett dina filmer. Sen måste hon visa husse, att Sigge har ny film utlaggd.

Hoppas du & din matte får en fin & trevlig helg!
Tass på er alla!

 
paula

paula

10 september 2010 14:21

Vad du jobbar o sliter med tunnan, klart du blir så hungrig att du slukar mackan med sallad o allt! Lingonplockning är inte kul, riktigt tråkigt faktiskt, men stoppar du inte i dig några där i lingonskogen? De är ganska uppfriskande faktiskt att äta direkt från riset. Härligt att höra att bilen åter går som en klocka, hoppas det inte blev en för dyr historia. Bromsar är ganska bra att ha...
Ha nu en fin helg med matte

http://paulaz.se

 
Nicole

Nicole

10 september 2010 17:49

Åhh vilken härlig blogg och bilder :) kul läsning
Trevlig helg
Nicole, Ciara och Cissi

http://ciaraedith.wordpress.com

 
Myrra

Myrra

10 september 2010 18:33

Du är en mycket skiclig tunnrullare, Sigge! Grankottar blir jag vansinnig på - eller rättare sagt ekorrarna som KASTAR grankottarna i skallen på mig när jag kommer inte ont anandes! Grrr vad dom retas!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

11 september 2010 12:01

Du var en hejare att rulla tunna, fast det var lite knepigt med alla trän som stod ivägen, hihi. Det där med mattars dåliga nosar, vi har en sån vi oxå, vete katten var de kommer ifrån men det tycks vara gott om kärringar med dåliga nosar, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards