Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Senilmatte

Av Sigge Svamphund - 8 september 2010 17:43

Jag har det verkligen inte lätt med min senilmatte inte.

Skulle som vanligt till skogen idag.

Blev inte skjutsad någonstans eftersom min bil inte blev klar igår.

Kan ju upplysa er om att matte håller till i tortyrkammaren just nu för genom det

fönstret ser hon när min bil lagas.

Människor har märkliga nöjen!

I alla fall så skulle jag gå runt två av mina sjöar.

En lång runda som jag inte har gått på många månader.

Började väldigt bra för i slutet av min närmaste sjö så träffade jag tre snygga

tikar!

Det var då som senilmatte kom på att kameran var kvar hemma!!!!

Sånt ska bara inte hända i min värld.

Alla mina viktiga hundgöromål ska dokumenteras, ta bara som detta med de tre snygga brudarna.

Tur att jag i alla fall hade hunnit både spaa och bada så jag var snygg.

Efter dejten så fortsatte vi och jag jobbade en hel del som svamphund.

  

Sen kom jag till den här sjön Fyrsjön.

Bilden är gammal så det är onödig is på vattnet.

Det är INTE onödig is här just nu, jag badade massor från alla bra badplatser.

Hittade ett par underbara spagropar också.

Fortsatte i skogen runt hela sjön.

Eftersom jag inte gått där på evigheter så hade jag mycket viktigt att pyssla med.

  

Som detta.

I höstas gömde jag den här dunken och tänk den fanns precis där jag gömde den

när jag kollade idag.

Hade väldigt mycket skoj med den och har nu gömt den på ett annat ställe.

Matte är imponerad över mitt minne, att jag minns så exakt var jag gömt alla

mina fynd.

Mitt i skogen så var det fikapaus med mackor till mej.

Idag var det UTAN äcklig sallad.

Det är ett under att jag sluppit magplågor efter gårdagens salladsblad.

Jobbade ännu mer som svamphund.

Fanns massor med Karl Johan och kantareller.

En del Svart trumpetsvamp också så matte var nöjd.

Hittade ytterligare ett av mina gamla fynd. En underlig svart moj, men skitmatte

hittade inte nån gammal bild på den.

Tänker inte förlåta henne för dagens kameramiss inte!

Efter flera timmar i skogen så nådde jag min närmaste sjö igen.

Badade naturligtvis ännu mera.

Blev ju inga bad igår så det var jag tvungen att ta igen idag.

Tillbaka hemma igen så har jag mest slappat medan matte har hållit på med

gårdagens tråklingon.

Så nu finns det en massa lingonsylt till människovalparna.

  

Ganska dålig bild.

Hur många tror att detta är trattkantareller?

Är det inte alls.

Den heter Svartnande kantarell.

Hittade såna i måndags när vi var på väg till Kasper.

Nu ska jag passa huset en stund säjer tråkmatte.

Hon tänker gå och kolla om det går bra med min bil.

Håll tassarna för att snälla grannen fixar det utan att det strular en massa.

Sen ska jag ha kurs.

Hur man kommer ihåg att ta med kameran när svamphunden ska göra viktiga

saker kommer den att heta.


 
 
Ludde

Ludde

8 september 2010 18:41

Vet inte vilket som är värst? En matte som glömmer kameran eller en husse som har med kameran, men inte tar några bilder för han har fullt upp med att hålla ordning på koppel och annat (och inget i huvudet)... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 september 2010 18:49

Det är kanske dags för våra Mattar att köpa sig senil snören till kamrorna. Våra är precis lika dan. VId flera tillfällen har hon svurit och vi mer över att den blivit hemma. Ha en fortsatt bra dag.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Eva H

Eva H

8 september 2010 19:03

Kan du inte bli "kamerahund" också? Och gå och hämta den om matten glömmer?
Jag är ju helt övertygad om att du klarar det toppenbra!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Elba

Elba

8 september 2010 19:05

Ojojoj vilken katastrof!!! En hel dagsetapp utan dokumentation... Det viktigaste och vackraste händer ju ALLTID när kameran är kvar hemma!

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

8 september 2010 19:32

Inte lätt att få senilmattar att komma ihåg saker som måste med, även om den är med så glömmer min matte att ta bilder. Håhåjaja, va ska man ta sig till med dem?

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Mattis och Malte

Mattis och Malte

8 september 2010 20:41

Igår lät hon dig knappt jobba som svamphund och idag glömmer hon kameran. Mm, det är verkligen dags att du håller kurs för din matte så hon skärper sig!

/Mattis o Malte

http://cockerbusen.bilddagboken.se

 
Rudi

Rudi

8 september 2010 21:00

Jamen det gick ju bra med gamla foton också! Min matte har faktiskt också fuskat så någon gång i min blogg! Bara man hör av sig så räcker det, tycker jag! Håller tassarna för bilen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

8 september 2010 22:17

Du, Sigge, vattenhålet är i den lilla parken mellan tråkjobbet och Strömsholmen! Det var kul att plaska omkring där! Kan rekommenderas!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 september 2010 22:22

Hallå Sigge! Du verkar vara en mycket klok hund. Tänk om du kunde komma och lära mig hur man hittar svamp. Jag är totalt värdelös. Eftersom jag bara går på synen så ser jag gula kantareller överallt, som sen visar sig vara gula löv.

http://trindalisa.blogg.se

 
Kasper

Kasper

8 september 2010 22:55

Dom är såna, mattarna. Min glömmer kameran för det mesta - som idag till exempel. Hon höll ju på att göra det när du var här också.
NYA kameror kommer åtminstone min ihåg, men nu är ingen av dom ny längre. Och då blir det som det blir. (Att det finns en kamera i mobilen också, det glömmer hon ALLTID!)
Hoppas din bil blev hel i kväll!!!! Så att du kan använda den i morgon!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards