Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Ytterligare en het dag

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2010 17:31

Jaha vad ska jag börja med?

Min äckelheta dag eller Kattvalpen?

  

Här är han Kattvalpen.

Han sov hos matte hela natten, äter och hittar till lådan.

  

Han busar en massa med en liten skinnråtta också.

Mej har han svurit åt.

När han svär så går jag undan.

Matte påstår att det ser löjligt ut när stora jag backar för en kattvalp.

  

Men umgänget tar sej.

Vi har pussats utan att han sa fula kattord.

För övrigt så är vi ganska lika säjer matte.

Båda är vi svarta. långhåriga och har lite vitt på bröstet.

Han har kallats för Kattvalpen med det kan han ju inte heta hela livet.

Efter en massa funderande så kommer han att kallas för Askur.

Över till min dag.

Precis lika odrägligt hett som alla andra dagar.

När jag var ute för morgontoaletten så träffade jag min polare Ollie.

Han hade inlett dagen med bad han.

När jag gick ut nästa gång så var det självklart bad som gällde.

Orkar inget annat i vidriga hettan.

  

Kollade mina kvarlämnade kantarellvalpar på badudden.

Trots hetta och torka så växer de. 

Om ett par dagar så kan det bli svampmacka igen.

Efter en miljon bad gick jag hem.

  

Så här ser det ut när jag är hemma.

Slappar på balkongen för det blir i alla fall lite svalka från betonggolvet.

Nästa gång jag skulle gå och bada så fick jag med mej Pasco.

  

Många, många såna här underbara simturer blev det.

  

Fast ibland var det köbildning till pinnkastningen.

Jodå, vi löste det också och hade hela tiden varsin pinne att simma efter.

  

Ute i vattnet så kämpade jag ordentligt med en liten tandpetare.

  

Man är väl vältränad. självklart lyckades jag släpa upp den ur vattnet.

Tittar ni noga så ser ni att jag är snyggt dekorerad med ett näckrosblad på

ryggen och ett litet vattenfall från svansen.

Efter en massa badande gick vi hem till Pasco en stund och lyssnade på

människornas tråkprat.

Sen har jag slappat på balkongen.

Matte ser i detta nu ett stort svart moln och hoppas på att det är Åskar som

tänker hälsa på.

Massor med regn och en rejäl dejt med Åskar står visst högt på önskelistan.

 
 
Katarina

Katarina

13 juli 2010 19:26

Så söt han är, Askur! och vilka stora tandpetare du har, Sigge. Imponerande!

http://hunddagboken.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

13 juli 2010 20:06

Söt kattvalp! du är så go med dina kattpolare!!
slafspuss o kramkalas

 
Eva H

Eva H

13 juli 2010 20:09

Ser ju ut som om han var menad bo med dig! Så lika är ni. Fast han har inte riktigt lika kuliga och fina öron! Askur är ett toppen-namn (säger matte som gillar nästan allt isländskt)Väldigt söt och fin ser han ut.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Giah mfl

Giah mfl

13 juli 2010 22:49

Ge Askur en godnatt puss från oss ;)
Puss på nosen Sigge från Giah...

http://www.belgarhuset.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

13 juli 2010 23:14

Vilken söt liten kisse. Ska han bo med dej nu? Då har du mycket att lära honom, söka svamp och bada.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

14 juli 2010 00:18

Askur är en sötis, ni blir bästisar inom två dar!!!
Här har varit 34 grader, och fortfarande har vi drygt tropisk natt. Står knappt ut!
Men jag har badat med Mollie! När det blir svalare och matte och datorn mår bättre blir det bilder.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Marianne

Marianne

14 juli 2010 12:43

Söt kattvalp och ni är snart bästisar.
Våra kantarellvalpar i vår skogsbacke har torkat bort, men vi ska leta på lite andra platser framåt kvällen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

17 juli 2010 14:34

Vi har haft Åskar på ett rejält besök natten till i tisdags, fy katten det lyste i en hel timme. Etteråt hade vi inget som var helt och inget internet heller. Nej, gärna lite regn då och då men Åskar han kan flyga och fara för vårt vidkommande.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

17 juli 2010 14:35

Attans oxå nu glömde vi att berömma den gosiga lilla kattungen, han är ju jättesöt. Va skönt att din matte tog hand om honom så han slapp vandra på regnbågsbron.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards