Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Uttråkad

Av Sigge Svamphund - 4 juli 2010 18:08

Hett, hett och åter hett.

Mitt liv består alltså av att bada och slappa.

Tråkigt är det.

Badade på morgonrundan.

Gick hem och slappade, sen skulle jag ut igen.

Bara för att matte inte skulle missa nåt så såg jag till att få med mej fendern.

Badade en massa

  

Försökte med den mycket skojiga leken Lära matte att spåra.

Skitmatte påstod att hennes hjärna har kokat och har jag gömt min fender så fick

jag minsann leta själv.

Vadå, jag hade gjort det enkelt.

Lagt den i gräset på andra sidan stigen då borde till och med hon klara av att

hitta den.

Men det blev bättre..........

  

Dagens första dejt.

Min schäferbrud Bella som också ägnade sej åt bad.

Sist jag träffade henne så luktade hon gott så vi fick inte umgås.

  

I dag så roade vi oss ordentligt i sjön.

Bra med svalkande vatten för då orkar man med en del bus.

Självklart så simmade vi tillsammans också från några bra badplatser.

Gick hem och slappade, läs letade efter svala ställen.

Dags att släpa sej ut en runda igen.

Ingen variation inte för det blev sjön.

Har bara några hundra meter till den och det är väldigt bra såna här heta dagar.

  

Turen var med mej för Mimmi var och badade.

Hon blev väldigt glad när jag kom och kastade sej ur vattnet.

Sen badade vi massor tillsammans.

Nu är det i alla fall skugga på balkongen så jag tänker ligga där

och slappa.

Förhoppningsvis är det lite svalare också.

Har hört talas om att i morgon ska jag få lite omväxling.

Ska visst få träffa mina människovalpar Oliver och Adam.

 
 
Wille

Wille

4 juli 2010 18:35

ja då har du ju haft en riktigt bra dag ändå idag. Badat en massa ser jag. En annan håller sig i skuggan mest. Gärna då under svala buskar och så där är marken sval också.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Njuffen Labbe

Njuffen Labbe

4 juli 2010 20:59

Du har det bättre än jag. Ska jag bada får jag åka bil och det är sällan att där finns andra hundar där. Men bada är skönt. Fick leka med husse i vattnet idag. Har lagt mig under fläkten nu vi är hemma. Varmt överallt. Ha en skön kväll.

http://njuffe.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

4 juli 2010 21:06

Jamen det är ju sååå härligt att bada, skönt att du har nära sjön såna här dagar=) Vi har hittat kantareller..matte säger att dte måste vara rekord tidigt hos oss...eller så har hon lyckats missa dom förut;) men visst måste det till massor av vatten om inte allt ska torka!
Vad kul att du har så många kompisar att bada o busa med=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 juli 2010 21:09

På tisdag har vi nära till vattnet. Då skall det flyttas ut för denna sommar till stugan. Matte har bara fullt upp med att städa, tvätta och laga mat till Lill Husse. Han ska ju vara hemma, börjar att sommar jobba imorgon. Ha det så bra.

http://mrbamse.bloggagratis.seq

 
Ludde

Ludde

4 juli 2010 23:08

Men inte behöver din matte kunna spåra. Det räcker väl att du kan det... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Katarina, Nanna & Leia

Katarina, Nanna & Leia

5 juli 2010 17:24

Vilken tur du har som har så många badkompisar!

http://hunddagboken.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards