Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 21 februari 2010 17:41

Verkar inte som om det hjälper varken med kampsånger eller brev till den där Kung Bore.

Vi måste nog försöka hitta på nåt annat för att få honom att gå och lägga sej.

Någon hund eller människa som har nåt bra förslag?

  

Innan snön kom igår så hade matte tagit bort all snö från bordet och även från

balkonggolvet.

Så har såg det ut i morse.

Klena människan vägrade dricka sitt morgonkaffe där!

Jag skulle egentligen ha passat huset på förmiddan för matte skulle ha åkt på

nåt årsmöte med Sörmlandsleden.

Men när jag gick ut för morgontoaletten så ställde hon in de planerna.

Vi var totalt insnöade.

Ena vägen ut från gården var blockerad av 1,5 meter snödriva.

Den andra var inte framkomlig pga för djup snö.

Slapp alltså passa huset.

I stället så skulle jag ut och röra på mej.

  

Jag försöker få matte att inse att hon visst kan klättra över snödrivan så jag

kommer in i skogen.

Hade ingen som helst framgång!

  

Staketet är ca 2,5 meter högt och finns vid idrottsplatsen.

Det är lite mycket snö nu!

  

Det är inte lätt att försöka ta sej in under en gran inte.

  

Tillbaka från besöket under granen och jag har fått en automatisk snöinpackning.

  

Försöka ta ena vägen ner till sjön var bara att glömma.

Snödrivorna är för höga.

Stackars alla ni hundar som är småvuxna.

Jag har problem nu vad ska då inte ni ha?

  

Undrar om det nånsin blir badsäsong?

Här håller jag på och drunknar i snön ute på isen.

Matte sa en massa såna där underliga ord igen för snön nådde henne långt över

knähöjd.

När jag tagit mej tillbaka upp från isen så höll jag mej bakom henne så hon som

omväxling fick röja väg åt mej.

  

Igår gick jag förbi den här häcken.

Då fanns det ingen snö på den idag är det 1 meter!!

Inte en endaste snöflinga till vill jag ha!

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde.

Gått ett par trista koppelpromenader bara där det går att komma fram.

Men i morgon ska jag åka till människovalparna.

Har hört talas om att Oliver visst längtar efter mej.

Så ska jag göra nåt mer som innebär stor risk för att matte går vilse.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards