Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Sigge Svamphund - 8 februari 2010 17:55

Haft en bra dag.

Jag visste ju att jag skulle åka till människovalparna.

Men innan dess så skulle jag ut i skogen en sväng.

Som sagt ställen där det går att ta sej fram är bristvara men jag blev skjutsad till ett av de få ställena.

Ägnade mej bara åt mina vanliga hundgöromål ganska länge.

Inga skoj fynd eller nåt annat roligt.

Men så upptäckte matte att en väg i den skogen helt plötsligt var plogad.

Mycket bra.

Gick långt på den, skönt med lite variation på rundorna.

  

Här vrålar matte att jag ska komma och det på studs!

Alltså jag står bara stillsamt och tittar på ett jättelångt godståg som dundrar fram i min skog.

Matte hade glömt att vägen går väldigt nära järnvägen precis där.

Fick ha onödigt koppel ett tag sen.

Inga hundar på järnvägsspåret hette det.

  

Den här synen gjorde matte väldigt glad.

Järnvägen är där nere men på andra sidan är det plogad väg.

Den vägen kan jag komma till om jag går här hemifrån.

Enligt matte innebär det att en väg hon trodde var oplogad är plogad och vi har helt plötsligt

ytterligare ett ställe att gå på.

Mycket bra!

  

Tyvärr tog turen slut.

Jag står i en stor snödriva.

På andra sidan den fortsätter vägen, men i dag var den begravd under en meter snö.

Bara ca 75 meter bort ligger det en trevlig sjö som heter Harsjön.

Mycket bra badsjö.

Tänkte att det kanske skulle vara lokal sommar där.

Dessutom finns det en historia som säjer att i den sjön ligger det en kista med en skatt.

Kistan kastades där för över trehundra år sen.

I en myr alldeles nära sjön så ska den tappade nyckeln till kistan finnas.

Alla vi hundar kanske ska ha skattjakt i sommar.

Vi som gillar att bada letar efter kistan och ni hundar som är bra på att gräva

letar efter nyckeln på myren.

Tänk om vi hittar skatten, sen kan vi shoppa loss i närmsta Grisöronaffär.

  

Detta kallar matte för vårtecken.

Berget har börjat värma så det bildats långa istappar.

När matte befinner sej i skogen tappar hon alla begrepp om avstånd och tider.

Alltså hade vi egentligen gått för långt och det blev lite stress för att hinna till

människovalparna.

Men dit kom vi.

Perfekt service.

Jag kom in och Oliver hade ätit klart tyckte han och serverade mej en massa

köttfärssås.

  

Jag och Oliver busade som vanligt massor i hans rum.

Adam han satt bara på golvet och var söt.

Sen skulle vi gå ut.

  

Hade massor med skoj snöbus tillsammans med Oliver.

Han kastade snö som jag fångade.

  

Sist jag var där med Oliver så hittade jag en korvbuske.

Idag fanns det ingen sån men ett par Frolicbuskar hade burit frukt istället.

  

Människovalparnas mamma Cissi och Adam var också med.

Adam bara sov medan jag och Oliver roade oss ordentligt.

Men allt skoj har ju ett slut.

Dags för mej att åka hem igen.

Ni vet vår kampsång...........

Den har fått flera verser.

Taxarna Malte och Snoken bidrog med en och nu har vi till och med stöd från

Paris!

Collien Edith som bor där har också skrivit en vers.

För er som missat så kommer kampsången i sin helhet tillsammans med de två nya

verserna här.

KOM IHÅG ATT SJUNGA SÅ FORT NI ÄR UTE!!!!!!!!!

Hundarna demonstrerar
hundarna har fått nog
hundarna nu marscherar
för att återfå sin skog...
Bort med alla skidspår
Bort med varenda plog
VI VILL ha öppna sjöar
och Spagrop i varje skog

Hundarna demonstrerar
hundarna har fått nog
Vi vill ha Vår och solsken
kunna springa i vår skog
Kunna pinka var vi behagar
efter vinterns köld och knog
Springa i alla hagar
för nu har vi fått nog .....

HUNDARNA SKALLA,,, SPAGROP ÅT ALLA!!!

Extra vers inlagd av Malte o Snoken

Taxarna demonstrerar
Taxarna vill ha vår
Ingen vill ekiperas
Nej bara ut och nosa spår!
Knasrulla på gräsmatta
Slippa tasstork och besvär
Slölja skitiga magar
Nej, vi betackar oss för sånt där!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(åter till Elliots kampsång)

Hundarna skalla...spagropar åt alla!!
(Nu tycker ju vi inte om spagropar alls så vi säger istället:)
Hundarna skalla... varma tassar åt alla!!!


Och här kommer Ediths vers

Edith demonstrerar
Edith har fått nog
För sina svenska vänner
Vill hon ha snöfri skog
Edith galopperar
Till varenda pariserkrog
Sprider snöfritt budskap
För kompisar som fått nog

HUNDARNA SKALLA,,, SPAGROP ÅT ALLA!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards