Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Sigge Svamphund - 20 januari 2010 18:00

Har haft en ganska vanlig hunddag.

Skulle egentligen ha passat huset en stund men slapp göra det eftersom människoveterinären matte skulle till är sjuk.

Blev skjutsad till skogen i alla fall.

Kom ännu mer snö medan jag var där.

Men matte valde skogen med gröna husen för där brukar det ju vara plogat.

Först var jag tvungen att gå ganska länge i onödigt koppel eftersom de höll på och plogade åt gröna männen.

  

I dag var det verkligen service i skogen.

De hade plogat de andra vägarna också och inte bara åt gröna männen.

Sånt gillar jag.

  

Snön är så djup att jag får den upp till magen bara jag kliver av vägen.

Går alltså inte att gå nånstans där det inte är plogat eller finns traktorspår.

  

Dagens bästa fynd.

Jag känner doften av vatten!

  

Titta!

Jag kunde spaa!

Ok, inte så mycket men det blev i alla fall en liten inpackning.

Borde få åka dit varje dag nu.

Måste ju hitta ett gäng lämpliga spagropar tills mars för då ska Malte och Snokens

matte komma och spaa tillsammans med mej.

  

Upplivad efter fyndet av den lilla spagropen så letade jag förtvivlat efter vatten

i min stora supergrop.

Bara en massa snö och onödig is.

  

Kände mej lite som den här sura gubben vi hittade.

Eftersom vägarna var plogade så fick jag gå hela rundan förbi Komonstersjön.

  

Nära Komonstersjön så finns det ett hus.

Jag plöjde mej fram genom snömassorna för att leta fynd.

Hade tur och hittade ett.

  

En tom jordsäck.

Såna är skoj så jag funderar på att jag ska börja samla på dom.

Det är ju så förtvivlat dåligt med andra fynd just nu.

  

Så försökte jag jobba.

På ett ställe hade det trillat ett träd över vägen.

Slet hårt med att försöka få bort det.

Ska vara ordning i mina skogar.

  

Tyvärr.

Jag lyckades inte men slet så mycket att jag var tvungen att vila en stund.

Fick i alla fall bort en del pinnar så mitt slit var inte förgäves.

Resten av rundan ägande jag mest åt mina vanliga hundgöromål och lyssnade på

mattes gnäll.

Hennes nos har börjat rinna.

Hon skyller på att människovalparna smittat henne.

Tror jag inte ett ögonblick på, snarare beror det på för intensivt användande

av tortyrkammaren.

Spa och snörullningar så skulle hon hålla sej frisk.

Tävling var det.

Jag har ju bloggat sen 13 oktober 2006.

Frågan är alltså hur många kommentarer har jag fått under denna tid?

En ledtråd får ni.

I början bloggade jag inte varje dag och hade inte så många bloggvänner.

Sen har ni blivit många och antalet kommentarer per dag varierar.

Helt rätt eller närmast vinner.

Hund gott godis människa nåt av mattes hopkok.

Nu ska jag vårda matte en stund men också försöka hinna kolla vad ni andra

gjort.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards