Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Skogen och otrevligt möte

Av Sigge Svamphund - 7 januari 2010 17:44

Faktiskt varmare idag.

Bara så där 10 minus så matte bestämde att det var läge för en längre skogsrunda.

Mycket trevligt, har inte varit ordentligt i skogen på flera dagar.

Blev skjutsad till skogen med gröna husen.

Gröna männen har tydligen fortfarande jullov eftersom vägen inte är plogad.

Bra för då kan jag greja ifred.

  

På väg mot dagens äventyr.

Kände att jag hade ganska mycket att kontrollera eftersom jag inte varit där

på ett tag.

  

Grävde förtvivlat efter grankottar.

Ingen service från ekorrarna i den skogen inte.

Hittade inte en endaste kotte.

  

Spasäsongen känns avlägsen.

Bara en massa snö där det ska vara bra spagropar.

Sysselsatte mej med en massa andra viktiga hundgöromål istället.

  

Ännu mer grävande.

Vet inte riktigt vad jag letade efter och snön är så djup att jag hittade inget av

intresse heller.

  

Men en snygg snöinpackning blev det i alla fall.

  

Jag har bestämt att jag ska gå och kolla min bra bäck.

Matte hade andra åsikter eftersom det är så djup snö.

Men jag fick henne med mej i alla fall.

Eller det tog evigheter innan den långsamma människan dök upp.

  

Gissningsbild.

Var är jag?

Jag har alltså nått bäcken och det är mina öron som skymtar.

  

Trevligt hade det varit om bäcken sett ut så här.

En massa vatten och lite skum till inpackningar.

  

Exakt samma ställe idag.

Bara en massa snö och onödig is!

  

Sist kunde jag ju blöta tassarna i den.

Idag hade även det stället frusit ihop.

Men jag hörde minsann hur det rann vatten under onödiga isen.

Kämpade alltså förtvivlat för att nå det.

Hade ingen framgång.

  

La mej på bäcken och deppade.

Tänkte på allt skoj jag haft i vattnet och alla tjusiga skuminpackningar jag

gjort där.

Känns som om det aldrig blir badsäsong igen.

  

Tog ut min frustration på ett träd som behövde flyttas på.

Släpade runt på det länge innan jag hittade en ny lämplig plats för det.

Förresten så är det en gammal gran.

Någon som vill tinga den till nästa jul?

Så var det dags att gå tillbaka till min bil.

Det var då det otrevliga mötet inträffade.

Kom en människa på skidor tillsammans med en hund.

Matte satte på mej onödiga kopplet eftersom det var en okänd hund.

Andra hundens ägare gjorde precis tvärtom och släppte den.

Mot mej kommer en jättelik dobermann som bestämt sej för att han kände för

att mörda en svamphund just idag.

Matte bad ägaren att koppla sin hund NU.

Men han lyckades istället lägga sej på rygg och vifta med skidorna.

Dobermann gjorde ordentliga utfall och för första och förhoppningsvis sista

gången i livet så sparkade matte mot en hund.

Ägaren fortsatte att sprattla med skidorna men fick i alla fall otäckingen att

komma till honom.

Matte sa SAKER (ganska otryckbara) men mesägaren tyckte inte att det var nån

fara fast den där dobermann avskyr andra hanar.

Nu slutade det ju som tur är väl, han fick bara en liten tuss av min päls i munnen.

Matte tror att det vara samma otäcka hund som vi mötte där för nåt år sen.

Då kom den rusande utan ägare och visade sina sjutusen tänder och lät illa.

Samma sak då att oj, han gillar inte andra hanar.

Men håll då för f-n reda på hunden!

Matte var väldigt arg sen och hoppas att ägaren fortfarande ligger kvar på

rygg som en överdimensionerad skalbagge och viftar med skidorna.



 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

7 januari 2010 19:01

Vilken idiot! Man släpper ju för fasen inte sin hund så! Din matte gjorde rätt som sparkade mot den. Låter elakt, men man måste få göra så för att skydda sin egen hund säger matte. Hon har också gjort så, men då var det en ilsken tax som attackerade henne. Den flög långt efter första bettet.

http://www.kattarina.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 januari 2010 19:42

Vilken idiot på ren svenska. Rätt åt honom att han hamnade på rygg. Vi har ju också ibland träffat på så där egotrippade hundägare. Men dom har fått veta att dom skall hålla reda på sina hundar sälv. Oj så skoj du verkar ha haft, vi har inte kunnat var på några längre promenader idag. Det har varit svinkallt -32,7 grader. Ha en bra kväll

http://www.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

7 januari 2010 20:21

Men vad var det för en j-a idiot som SLÄPPTE hunden när din matte kopplar dig?!!! Som dessutom inte tycker om andra hanhundar! Va bra att din matte fann sig o jag förstår sparken mkt väl! Vilken tur att den inte anföll din matte då! vilka puckon det finns!!
Vi håller tummarna att spasäsongen kommer tidigt i år! vem vet du kanske kan få följa med våran matte som funderar på att önska sig en spabehandling i födelsedagspresent i mars. då kan ni ligga där o få morrhåren ansade med gurka på ögonen o lerinpackning på tassarna!!
slafspussar

 
Ingen bild

malte o snokas

7 januari 2010 20:47

ja vem vet matte kanske kommer upp med morgonrocken i högsta hugg men vi kanske får vänta tills isen smält i groparna först?!

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

7 januari 2010 20:58

Sigge vilken tur att du lever. Jädrans ski(d)tfolk som besöker din skog. Du kunde ju ha blivit hundrädd för tusan.
Killkram från Colliepysen

http://colliepojken.blogg.se

 
Rudi

Rudi

7 januari 2010 21:36

Ja du Sigge, den svor mer än vad jag gjorde förstår jag. Fy 17, så arg och rädd jag skulle ha blivit. Jädrans skalbagge-gubbe! Må han ruttna på rygg!
Hoppas att matte inte fick ont i foten efter sparken :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella & Doris

Stella & Doris

7 januari 2010 21:57

Inget roligt alls när man möter sån kålrötter till folk i skogen, men ler lite åt beskrivningen av skidåkaren på rygg...
Hoppas att ni slipper träffa på dem igen!

Kramar från snälla Boråstjejer

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

7 januari 2010 23:33

Det där lät inte kul! Tur att matte inte la sig och sprattlade också. Hon kunde gott ha sparkat på skidstöveln också! Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

8 januari 2010 00:27

Synd att inte matte sparkade på den sprattlande ryggliggaren till idiot också. Fy tusan så himla dum gubbe. Men som man säger, sådan husse sådan hund. Skönt att du inte blev skadad i alla fall.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Kasper

Kasper

8 januari 2010 01:58

Tycker verkligen att ekorrarna borde vara extra flitiga med nya kottar när det har snöat! Begriper dom väl att dom gamla inte syns då!
Fast ännu dummare var den där jäkla hunden! Om möjligt ÄNNU DUMMARE var hussen!!!
Din matte hade väl en sparkfot kvar? Glömde hon att använda den på skidviftande skalbaggen?
Den där granen är lite för stor för mitt hus tror jag, och förresten så har jag ju redan granfrågan ordnad till nästa år. Fast just nu står den bredvid farstubron, snyggaste utegranen i hela området!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

8 januari 2010 07:53

Överdimensionerad skalbagge.....hahaha.....det tyckte jag var kul! Det andra var ju mindre kul, men det är bra att din matte försvarar dej!
Snygg snö-inpackning...jag håller på att längta ihjäl mej till snöööön! Men det är så jäkla kallt (-30 nu) att man gör det man ska fort och sen kurar man ihop sej i soffan igen!
Ha en bra dag, Sigge o Helena!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hillman

Hillman

8 januari 2010 20:38

Fy f-n för dylika hundägare, hur skulle det va om de behöll kopplet på, jädrans idioter matte är inte nådig, hon yttrar fler otryckbara ord, det får vi ta en annan gång. Stackars dig Sigge, såna där bestar gillar inte vi heller, säg åt din matte att hon ska beväpna sig med en stor morakniv, när hon besöker den skogen nästa gång. Kan få användning för den känns det som.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards