Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Vinnare i tävlingen

Av Sigge Svamphund - 19 september 2009 18:12

Har ju haft en riktig tråkdag idag.

Största delen av dagen har jag ägnat åt att passa huset.

Dötrist!

Matte kan lägga sej i ett hörn här själv om hon ska ha huset

passat.

Jag har faktiskt viktigare saker för mej.

Fast matte dök upp efter några timmar.

Då gick jag ut och hamnade på ett ställe med massor med folk.

Mycket trevligt för jag träffade flera av mina bästa vänner.

Bland annat var Monica där.

Jag skulle gå en sväng med Monica, men hon gick hem med mej

så jag fick passa det eländiga huset igen.

Sen behagade matte komma tillbaka.

Då fick jag gå till stället där det varit massor med folk.

Träffade min favortigranne och hennes svärdotter.

  

Trevligt för de hade minsann tänkt på mej som var uttråkad.

Ett par stora dunkar fyndade jag omgående på ett bord.

Hade en liten uppvisning i hur man bäst busar med såna.

Sen blev det ännu bättre.

  

Jag serverades överblivna hamburgare.

Här ska jag precis sätta tänderna i nummer två.

Kan upplysa om att de var utsökt goda.

Borde vara sån servering varje dag där.

  

Efter det så gick jag till sjön och ägnade mej åt detta.

Matte har lovat att imorgon så blir det en alldeles vanlig skogsdag.

Ser jag fram emot.

Men vinnaren i min lilla tävling var det ju.

Ni är många som har gissat.

Gissningarna har varierat som lägst  45 liter upp till 2575 liter.

Den sista siffran fick matte att stöna MYCKET högt md tanke på att rensa det.

Men rätt antal liter när tävlingen utlystes var 310,5 liter.

Ja sen dess så har det ju blivit ett antal till.

Nu finns det alltså en stolt vinnare.

Den som kom närmast med gissningen 340 liter är

*

*

*

*

*

*

GRATTIS MYRRA!!!!!!!!!!!!

Alla ni andra som var med och tävlade.

BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG!

Kommer säkert nån ny tävling framöver.

 


 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

19 september 2009 18:51

Grattis myrra! Min kassa matte gissade på 679 liter. Hon är ju inte klok!

Vilken bra servering du hamnade på Sigge! Kan inte du bjuda mig på middag när någon gång?

http://www.kattarina.se

 
Myrra

Myrra

19 september 2009 21:25

Nämen o o o, vad kul att jag vann!! Jag har aldrig vunnit nån tävling i hela mitt liv! Ja, jisses så mycket svamp att rensa för din matte när du nu är så högeffektiv! Och som sagt - mer blir det ju hela tiden. Kan inte fatta hur man får ihop över 300 liter - det är ju vansinnigt mycket om man tänker på det!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Illerson

Illerson

19 september 2009 21:49

Ja men jag tyckte att du inte gjorde annat än letade svamp åt din matte så det måste bli massor, hihi.

Visst är det smaskens med hamburgare men vi äter bara med rent kött i, från Siljan Chark för de är godast.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

19 september 2009 22:40

Bara att gratulera vinnaren! Det var en svår tävling, men kul. Själv har jag också tävlat idag, det gick inte så där jättebra. Det var i Lydnad, klass 2, och jag tappade koncentrationen av och till. Men i vissa moment var jag i stället strålande bra. Näta gång ska jag tävla i brukslydnad, spår och budföring. Det blir första gången. Spännande. Bra att just du håller tassarna för mig då. Det kanske kommer att behövas:-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

20 september 2009 00:37

En sån där blanddag, både trist och bra. Och så fick du ju hamburgare!!!
Va roligt att Myrra vann. När det nu inte blev jag som gjorde det, menar jag! :)

http://www.belof.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

20 september 2009 01:02

Ohh, grattis till MYRRA!
Och så måste jag väl vara lite kaxig för min kära husse gissade närmst på 291 liter. :-)
Vilken lyx med hamburgare, det vill jag också ha. *slickar sig om munnen*

http://hundenliza.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa

20 september 2009 01:37

Grattis säger vi också till vinnaren Myrra :))
Ojoj, Sigge 310,5 liter kantareller......vi är verkligen imponerade.
Skönt att få traska i skogen och bada i spa gropar,,,vi ska till stholm vi, matte ska hämta en otäck katt..va ska vi med fler katter till!? undrar jag, vi har ju två, nu får jag mer katter att vakta på,
ja se människor är så konstiga, vad ska man med katter till när vi finns vi hundar, fast dom är ganska fina, men bara ibland (särskilt när man löper ;) kan de fungera som valpar.

Svansvift!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards