Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Oj, vad omgjort!!!!!

Av Sigge Svamphund - 8 september 2009 18:13

Var en överraskning att logga in här.

Kände absolut inte igen nånting eftersom allt är nytt.

Tog en stund att komma på hur det fungerar men har i alla fall lyckast ladda upp bilder.

Ja,ja jag är ju en smart hund så jag lär mej nog detta också.

Idag har jag inte gjort så väldigt mycket.

Gick runt min närmaste sjö på förmiddan och badade självklart massor.

  

De här två har flyttat in i min sjö.

Vet inte riktigt vad jag tycker om det.

De verkade inte speciellt vänligt inställda, men jag kunde i alla fall ta alla mina bad.

Jobbade ganska mycket som svamphund också.

Trodde inte att det skulle hända så väldigt mycket mer idag.

Men på eftermiddan så åkte jag i väg och träffade min bästa kompis mattes mamma.

Tillsammans med henne så fortsatte jag och matte till en av alla mina skogar.

Tydligen så skulle människorna leta efter svart trumpetsvamp.

Jag vet mer intresserad av de två sjöarna som jag har där.

  

Men vilken fullkomlig skattgömma jag hittade!!!!!

Kanske lite svårt att se på bilden vad det är.

  

Här håller jag på och väljer.

Rena paradiset för mej.

Knappt så jag trodde att det var sant.

  

Ett helt berg med underbara stora dunkar!!!!!!

Kunde lätt ha varit kvar resten av dagen och hela natten också.

Hade underbart skoj med denna.

  

Hittade en liten också.

Hoppas att matte har den goda smaken att skjutsa dit mej ofta och mycket!

Jobbade som svamphund också.

De där trumpetsvamparna var det dåligt med men massor med kantareller.

Matte som håller på att utveckla nån kantarellfobi såg till att hennes mamma tog hand om alla jättekantareller.

  

Suddig bild men jag markerar kantareller åt mattes mamma och är tillsagd att jag absolut inte får knuffa ner henne i bäcken.

Vadå, jag har provbadat bäcken och den är jättebra.

Fattar inte varför människor är så rädda för bra vatten men gärna använder sej av tortyrkammare.

Borde göras nån undersökning om det tycker jag.

Bjöd mej på macka också eftersom människorna fikade i skogen.

I morgon hoppas jag att det händer lite mer eller att matte skjutsar tillbaka mej till alla dunkar.

Var ju några dagar sen det var nån svamp så idag tar jag och visar en ny.

   

Fjällig bläcksvamp

En svamp som säkert de flesta av er sett. Den växer nu på fet gräsmark, i vägkanter och liknade.

Små exemplar som de tre främsta på bilden är läckra matsvampar.

Allra godast smörstekta.

Men så fort den börjar ändra färg så blir den oätlig.

De större exemplaren har börjat upplösas och är alltså oätliga.

När den är gammal så bildas det en bläckliknade vätska, därav namnet.

 
 
camilla

camilla

8 september 2009 18:57

Haha jag trodde att jag kommit helt fel när jag loggade in på bloggagratis =)
Vilka fina fåglar som flyttat in i sjön....tänk om det blir småttingar oxå :)

Jisses va du kan svampar alltså. Duktig hund =)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

8 september 2009 19:08

Ja jädrans vad med dunkar du fyndade. Jag har varit i skogen med mattes kompis idag för matte var lite kass och gammal.
Matte säger att dagens svamp är visst god men att den absolut inte ska intas med alkohol (det vet hon sen hon jobbade på en gourmet restaurang) det var utskrivet på menyn.

http://marno.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 september 2009 20:48

Ja Matte hon trodde att någon hade tagit sig in på våran sida, och gjort om den. Och så trodde hon att det hade kommit in virus i våran dator. Hon är inte lika teknisk som våra småmänniskor. Men vi tror nog att hon skall fixa detta också. Vi kunde ju inte se denna hemska väska, det var därför vi smet. Men nu vet vi att det blir inga glada miner när man kommer hem. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 september 2009 22:11

Nu får man gnugga geniknölarna en stund innan allt det nya i bloggen blir rätt.
Men jag tror nog att de som slängt massa dunkar och annat skräp i skogen har stora problem med att få igång sina geniknölar, för de verkar sakna tankeförmåga.
Att folk ens tar sig tid och ork för att dumpa sitt skräp i skogen, de hade förmodligen inte haft mycket mer besvär av att lägga det där det ska vara.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Giah

Giah

8 september 2009 23:04

Sådan svamp växer på vår gård :)
Visst blev det snopet att gå in på bloggen idag...Matte löste det med bilderna alldeles själv så hon är lite stolt (var inte så svårt i.o.f.s.) Gillar oxå småbilderna...Lättare när man ser vad man sätter in :)

Valparna ska INTE flytta på länge än...Men en av tikarna har nog fått ett nytt hem ...Får en ny husse, i så fall...Matte tyckte det lät lovande i telefonen :)

Pussar din Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Acke och Primo

Acke och Primo

8 september 2009 23:21

Hej hopp Sigge! Ikväll bloggar vi och därför tänkte vi oxå skriva här! Du människor ÄR konstiga...håller med att dom fattar inte vad som är BRA vatten! Matte säger att alla paratar om denna blogg som ni har....men klart att du fixar det, du är ju en av våra IDOLER bland blogg hundar:)
Voff voff nu ska husse gå ut med oss snart och matte tjatar om att hon vill sova?

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

8 september 2009 23:26

Vilket dunkparadis du hittade. Tur att det finns så många idioter som slänger fina fynd. Dom är nog vana vid det där dom kommer ifrån...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

9 september 2009 00:32

Så här utifrån ser allt ut som vanligt - utom att det inte kommer nåt okej-tecken när man skrivit in rätt kod. Undrar om detta publiceras?
Ska vara du som hittar ett dunkparadis! Fast VARFÖR lämnar människor en massa dunkar i skogen?
Såna där svanar såg jag också häromdan, dom tar nog bara en rast på sin vidare färd söderut. Så du får nog snart ha hela sjön för dig själv igen. Klart du ska få ha DIN sjö själv!!!!

http://www.belof.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 september 2009 00:43

Men det var som tusan vad dunkar du fyndade. Undrar var dom kommer ifrån? Tänk att alla kan fixa bilderna i den "nya" bloggen!!!! Tydligen bara jag som inte kan. Skiter snart i detta och lägger ner.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

9 september 2009 08:20

hihihi..vi såg genast framför oss hur du "råkade" knuffa ner henne i bäcken=))
men tur att du är snäll=)
vi trodde inte att den svampen var ätlig överhuvudtaget..kul att lära sej nåt nytt=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

9 september 2009 08:24

Tror det var sånna där svampar som syrran skördade på gräsmattan häromdagen. Var ett helt gäng men de slängdes.

Jag har sagt det förr men jag säger det igen. Det är fantastiskt vad det finns dunkar i dina skogar. Tror aldrig jag har stött på några sånna i de skogar jag går i. Iofs kan det ju vara så att jag inte letar efter dem heller. :)

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

9 september 2009 10:07

Sicken tur du har som hittat en massa dunkar, det måste bo många glömska människor där du bor. Jag har aldrig sett så mycket kvarglömt som du har i dina skogar.

Du svanar det är något du ska akta dig för, de nyps riktigt hårt, säger min matte. Tur att du kunde bada fast de där stora vita var där. Sen har du jobbat som svamphund oxå, vad duktig du är.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards