Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Träffat Ludde och Kasper

Av Sigge Svamphund - 11 juli 2009 18:12

Oj,oj vilken dag jag har haft!!!!!!

Åkte ju till Skottvång tidigt i morse tillsammans med matte.

Såg ju att vi var förföljda av en bil hela vägen.

Matte hade den goda samken att stanna vid en sjö innan vi var framme.

När jag kom ur bilen så upptäckte jag att det var Giahs matte och min bästa kompis Monica som förföljde oss.

Tyvärr var Giah kvarglömd hemma.

Framme i Skottvång så gick jag en runda i skogen och av bara farten så letade jag upp lite kantareller också.

Sen fick jag passa träd en stund.

Fast jag hittade många nya bästa kompisar att roa mej med.

Så kom Ludde.

Trevlig typ, jag talade om att pinnen var min och sen var det inga fula ord mellan oss.

Ni skulle ha varit med och sett Ludde suga in en hel korv på längden i munnen.

Jag missade det men matte sa att det såg jätteskoj ut.

Testade om Luddes husse kunde vara en ny bästa kompis.

Japp, han är klart godkänd och tillhör min ständigt växande skara av bästa kompisar.

Så ägande sej människorna åt att titta när den här rykande högen tändes.

Det är alltså en kolmila och en hel cermoni när den ska döpas och tändas.

Nu ska den hålla på och ryka så här i 8-10 dagar innan den rivs och det blir massor med grillkol.

Ur milröken kom Kasper.

Han och jag har ju träffats förr men alltid trevligt att återse gamla vänner.

Matte bjöd honom också på korv.

Sen umgicks vi alla tre ett tag.

Blev aldrig tid att gå upp i skogen men vi hade trevligt.

Kolla här!

Jag fick present av Ludde.

Tack snälla, snälla Ludde!!!!!!!

Jag fick en egen fender!

Inte nog med det, det fanns en påse med utsökt gott godis också.

Såna där hjärtan som Luddes husse bakar.

Måste nog se till att matte får det receptet för de är supergoda.

Kan jag verkligen rekomendera.

Använde fendern för att kolla om Luddes matte också kunde vara en blivande bästa vän.

Det är hon.

Med mycken möda och stort besvär.

Här är vi alla tre på samma bild.

Hur många misslyckade bilder det blev ska vi tala tyst om.

Med tur så finns det bättre bilder på oss hos Kasper eller Ludde.

Så var det dags att skiljas åt.

Jag fick ännu mer gott godis och köttbullar av Kasper.

Gav både Ludde och Kasper en del godis innan de skulle åka.

När de hade åkt så återgick jag till att smöra för alla jag träffade.

Vad säjs om denna söta taxfröken?

Här viskar jag i hennes öra om att jag minsann känner flera snygga bloggande taxkillar.

Tror hon blev imponerad.

Passade på och träna en människovalp också.

Han var egentligen rädd för hundar han inte känner.

Men efter att jag övat pinnkastning med honom så var han inte ett dugg rädd.

Sen var det dags att åka hem efter en lååång dag.

Matte stannade så jag fick simma och testa min nya fender.

Den är jättebra att simma ut och hämta.

Tänker bada mycket med den.

Ludde och Kasper......

Det var jätteskoj att få träffa er, hoppas att vi kan göra om det vid tillfälle.

Matte hälsar att hon tyckte det var så trevligt att träffa människorna.

Nu är jag en väldigt, väldigt trött hund och ska sova.

För imorgon väntar häst och komonstren på mej.

Mattes äldsta valp ska fira att han fyller år på tisdag.

 
 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

11 juli 2009 18:47

såg ut att vara en trvlig träff...först trodde jag det var hundutställning;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

11 juli 2009 19:17

Men vilken fin fender!!!! Jag har en vit. Den är jättebra!
Vad är det för gottiga hjärtan du pratar om?
Såg ut som om du hade en riktigt bra dag!

http://www.kattarina.se

 
Ingen bild

malte o snoken

11 juli 2009 19:34

å vilken himla härlig dejt! vi e jätteavis men tacksamma att du nämnde oss för taxfröken!! hon va en tjusig donna!!
slafspussar

 
Ludde

Ludde

11 juli 2009 19:45

Vilken kul dag det blev! Härligt att få träffas på riktigt. Har just ätit middag och ska äta grisknorren jag fick av dig som efterrätt. Tack för en trevlig dag!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Gunbritt (Giahs matte)

Gunbritt (Giahs matte)

11 juli 2009 20:43

Tack för idag Sigge...Det var jättemysigt!!!
Hälsa matte att dit följer jag gärna med fler gånger ;)
Kul att få träffa Ludde och Kasper med sina mäniskor!!!
Har varit ute en LÅÅÅÅNG promenad med Giah och Dahro nu på kvällen...Giah hälsar att det borde vara dags att ses SNART!!!! Var såååååååå längesen sist...
Kramar Gunbritt

http://www.belgarhuset.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 juli 2009 20:58

Oj vilken rolig dag du verkar ha haft. Vi har varit med Lill Husse hela dagen, det innebär sova och se på TV. Det slutade med att vi gjorde lite hyss istället(läs på hemsidan). Så nu är vi väl inte direkt populära. Tur att det är sista dagen för Matte att jobba imorgon. Sen blir det flytt ut till stugan. Ha en fortsatt rolig helg.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

11 juli 2009 21:34

Nej men vad roligt ni verkar ha haft där i Skottvång! Massor med godis och trevliga människor och så kompisarna på det! Tjusig fender du fick! Jag har också en men har inte provat den i vatten - än.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Stella

Stella

11 juli 2009 22:14

Åhhhh så trevligt ni har haft det, tur att jag äntligen har hittat spagropar idag annars hade jag nog dött av avundsjuka...

Ta det försiktigt med häst o komonster i morgon!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

11 juli 2009 22:42

Matte har varit nere på våran äng, Taube-afton, så jag har inte kunnat titta in här tidigare.
Jättekul att träffa dej och Ludde och era människor! (Tror människorna också tyckte det var kul, men vi var ju viktigast.) Och va mycket gott vi fick! I smyg, hihihi... Tur det, så jag inte behövde vakta några köttbullar den här gången! Jag har bilder på min sida också. Förstås!
Jag tror nog att vi ses igen där nån gång.
Håller tår för att du klarar dig helskinnad från alla monster i morgon! Tror tåhållning hjälper.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

12 juli 2009 09:16

Va kuuul att ni fick träffas!!! Verkar vara ytterst trevliga människor som ger dej mycket gott o en NY fender!!! Du ser nöjd ut när du provsimmar med den!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Timse

Timse

12 juli 2009 10:58

Oj vad kul att träffa massa hundar, hoppas du hälsade min "minaityr" Kasper lite extra från mig ;)

http://timsevimse.blogg.se

 
Hillman

Hillman

13 juli 2009 09:36

Vilken snygg taxtjej du träffade, vad bra att du viskade om dina taxbloggvänner.

Trötta taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards