Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Funderat på att byta ut matte

Av Sigge Svamphund - 10 maj 2009 18:08

Min dag började alldeles som vanligt.

Självklart så var jag till en av alla mina skogar.

Jobbade lite som murkelhund.

Då inträffade det första som fick mej att fundera på annan matte.

Hon hade glömt korven hemma så jag fick bara leversnittar som belöning!

Hm jag jobbar hårt alltså ska jag ha ordentlig lön för mödan!

Övergick till att bära runt på diverse pinnar i stället.

Hittade en alldeles utsökt spagrop och gjorde ordentliga inpackningar.

Gäller ju att passa på nu när de finns.

Sen gick jag till en av alla mina sjöar för att simma bort inpackningarna.

Det syns inte på bilden men här är nästa anledning till att byta matte.

Medan jag var i vattnet och njöt av simturen så började det regna.

Av regn blir jag ju sjuk så jag simmade extra snabbt i land rusade upp och satte fart åt det håll där bilen stod.

Vad tror ni händer?

Matte skrattade ut mej totalt!!!!!

Påstod att jag inte kunde bli blötare än jag redan var och regnet är inte farligt!

Regn är farligt!!!!!!

Jag vet att det är fullkomligt livsfarligt om man är hund.

Nästan i klass med ko och hästmonster.

Tro nu inte att matte hade bråttom till bilen inte.

Nädå, släpa benen efter sej och påstå att det bara regnade lite grann.

Ja,ja jag kom ju hem utan att ha drabbats av alltför stora regnskador.

Då hände nästa sak.

Jag är ju som ni alla vet mycket vattenintresserad.

Matte vattnade växter på balkongen och jag var självklart med och hjälpte till.

Alltså jag försöker fånga vattenstrålen.

Mycket underhållande sätt att dricka vatten på.

Var så inne i detta med vattnet att jag alldeles frivilligt gick in i tortyrkammaren när jag hörde en vattenstråle där.

Kastade mej fram och högg efter vattnet.

Vilken chock!!!!!!!!!

Fick hela munnen full med nåt stinkande surt äckel.

Den där opålitliga matte hade bytt ut vattenkannan mot ÄTTIKSFLASKAN!!!!!!!!!!!!!

Jag rusade hela lägenheten runt en miljon gånger eller så.

Gnuggade huvudet mot allt som kom i min väg för att bli av med den hemska smaken.

Min hemska matte hade knappt vett att tycka synd om mej.

Hon skrattade och sa att jag borde ha filmats!

Nu tänkte jag absolut byta ut henne.

Vill inte ha en matte som häller ättika i munnen på mej!

Att jag alldeles frivilligt försökt dricka det förträngde jag alldeles.

Efter massor med vatten och en grisknorr så hade jag normal smak i munnen igen.

När jag hämtat mej från detta så gick jag till skogen igen.

Hittade en skylt vid en stig.

Privat område i skogen?

Jag har gått där och inte alls kommit till nåt privat område.

Skumt.

Sen hade jag tur och träffade min tjej Frida.

Busade en del med henne och hennes husse.

Mycket trevligt.

Behövde verkligen få tankarna på annat efter förmiddagens skräckupplevelser.

På väg hem från skogen så träffade jag min polare Ollie också.

Busade en hel del även med honom.

Kom fram till att jag nog ska behålla matte ett tag till i alla fall.

Åtminstone imorgon eftersom jag har hört talas både träffa Giah och människovalparna Oliver och Adam.

Känns som om det blir en upptagen dag imorgon.

 
 
molle

molle

10 maj 2009 19:16

japp dags att byta ut na

http://www.pillans.se/wp

 
Hunden Liza

Hunden Liza

10 maj 2009 19:44

Asså jag har sagt det förut, man ska aldrig lita på de där tvåbenta, även om de ibland är bra att ha. Det var ju verkligen hemska saker du råkade ut för.
Jag själv råkade ut för något dumt förut, husse satte sig på golvet och jag trodde han skulle gosa på mig, plötsligt låg jag upp och ner och han började klippa mina klor. Snacka om dumheter.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

10 maj 2009 20:08

Matte skrattade och sa att vi är lika. När jag var liten var vi vid stranden och badade. Då började det regna. Jag sprang upp ur vatnet och raka vägen hem. Naturligtvis! Matte tyckte jag var jättelöjlig. Hon fattar ju ingenting!
Tycker du ska anmäla din matte till hundombudsmannen för allt detta. Speciellt om korven. Det var ju tom värre än ättikan!

(Den där skylten var ju mysko, vem fasen tror att de har rätt att stänga av en skog?! /Matte)

http://www.kattarina.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

10 maj 2009 20:14

Ja, fy vilken taskig matte!!! Dom är hemska dom där mäniskorna!
Men vad kul att träffa tjejer och poolare på em. prommisen. För oss spelar det ingen roll om det är korv eller leversnittar det är ju godis!!
Kram på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Borzita

10 maj 2009 20:26

Åhhh, sicken taskig matte! Glömma korven hemma! Det får bara inte ske! Och sen skratta åt dej för att regnet kom på dej och ättikan och allt. (Min matte skrattade när hon läste det här och jag gav henne en hundlik blick, de är likadana allihopa!)
Jag kollar alltid vad matte har i fickan innan vi går ut, när halsbandet är på kräver jag att få veta vad hon har med sig, då får jag en smakbit. På det sättet glömmer hon aldrig gottiset hemma.

Hälsningar
Hero

 
Timse med flock

Timse med flock

10 maj 2009 20:30

Oj vilken dag du haft, tur att den slutade väl med kul hundbus iallafall efter "ofrivilliga" ättikssmakningen.

Hoppas att du fortsätter simma åt mig för min matte är riktigt taskig nu, åker iväg med Ina och låter henne simma ihop med min "storebror" medan jag får stanna hemma och vakta huset bara för att jag inte får simma ännu för att vattnet är för kallt...blääää!

http://timsevimse.blogg.se

 
Myrra

Myrra

10 maj 2009 20:48

Nä, det var det värsta!! Bara leversnittar för svampsöket?! Är hon inte klok? Hoppas verkligen det blir bättring till nästa gång!
Jag fick Olivergodis för att jag vågade sitta framför en samling JÄTTESTORA kor idag. Skulle aldrig göra det för en leversnitt!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
tindra&buddah

tindra&buddah

10 maj 2009 21:17

Förstår inte det där med regnskräck, vi ligger kvar ute i vilket väder som helst, gillar när allt blir lerigt och blött både under och över pälsen*L*
Matte blir ju hyper som vanligt, lortiga hundar förstår hon sej inte på, hon gnäller just nu om att vi har för mycket päls som trillar av, hon är labil som f-n just nu, haha..... Men regn är skönt....

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

10 maj 2009 21:46

Men Sigge är du inte lite bortskämd nu, leversnittar är ju godis.
Skylten i skogen var osmart, för nu vet ju folk som sett den att det finns något kul i andra änden av stigen, så den drar säkerligen till sig fler personer än den skrämmer bort.
Jag hoppas ni hittade många murklor idag.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Stella

Stella

10 maj 2009 21:51

Förstår att du haft en traumatisk dag, men vänta du som sagt tills efter dejten med Giah och människovalparna innan du tar det slutgiltiga beslutet!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

10 maj 2009 21:58

Sigge, det finns nåt som heter "hämden är ljuv" det är bara att slå till när hon minst anar det :-)
Kulan

http://www.sykulan.se

 
Torsten

Torsten

10 maj 2009 22:15

Sigge, kom hit!!! Nog för att min matte också är rätt knäpp....Men inte SÅ knäpp !!!
Kan hon bara ha haft en dålig dag med lite sinnesförvirring i släptåg.....?

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

10 maj 2009 22:31

Verkar farligt det där med ättikan. Det var kanske slut på korven, och någon trodde att det går lika bra med inlagd våt hund... Jag har ju två sängar här, fast dom är ganska små. Kan det va nå´t? Nära till sjön också. Kram, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

10 maj 2009 23:11

Om det är till någon tröst har vi just mailat dina klagomål till HOM. Knasig matte du har.
Den där skylten kanske dom gröna männen har satt upp?
En överraskning kommer snart till dej. Då kan du köpa ditt eget gottis.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Tessan med "pälsbollarna"

10 maj 2009 23:14

ha ha ho ho hi hi!!! Ni är bra tokiga hemma hos er! Inte bara du Sigge din matte oxå;)

Jösses du rädd för regn fastän du är dygens blöt och matte som skickar in ättika i munnen på dig.....tokstollar är ni!

Kramis!

 
Giah

Giah

10 maj 2009 23:35

Sigge, jag ska be min matte ta med sig korv i morgon...Någon ordning får det va...

Vi ska ju leta murklor (du får visa hur dom ser ut) har aldrig letat sådanna förut :)

Lite spa hinner vi kanske med oxå...

Idag hade jag besök av två små hundar...Den ena var så liten och rädd... För mig??? Jag som är sååå snäll...Nosade sååå försiktigt på honom...
Den andra var en kul typ som jag lekte med ;)
Bilder finns i min blogg...
Han blev lite jobbig ibland, skulle nosa mig i baken men då sa jag ifrån!!!

Matte blev glad och sa att löpet nog börjar snart...;) vi får väl se...

Jag tänkte i allafall hinna träffa dig i morgon så det så!!!!!!!!!!!!!

Nospuss Giah.

http://www.belgarhuset.com

 
Kasper

Kasper

11 maj 2009 00:39

Toksigge, tokmatte... Ättika - - hehehe, skulle vilja se dig när hon FÖRSÖKER FÅ IN DIG I TORTYRKAMMAREN NÄSTA GÅNG...
Säger bara - TVÄRVÄGRA!!!

http://www.belof.se

 
Marie

Marie

11 maj 2009 08:24

Så nu har jag läst ikapp mig om dina äventyr igen! Du lever ett härligt liv vill jag lova - ja ättikan var ju kanske inte så härligt för allt i världen...

Här kommer länken till hundbloggen; http://hundblogga.blogspot.com/
Kul att du vill länka till den! Tack!!! Ni kanske t o m vill gästblogga hos mig någon gång?

Kram till dig och matte!
Marie

http://hundblogga.blogspot.com

 
Siri och Zelda

Siri och Zelda

11 maj 2009 10:33

Stackars Sigge!!! Ibland undrar man hur knasiga tvåbeningarna kan bli??? Jobba och slita för ynka leversnittar.Vi har oxå funderat på att byta matte ibland... Vi kanske kan skicka knasiga mattar på någon uppfostringsskola så dom lär sig att behandla oss bättre! Sympatikramar från dina bruna tjejer

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ville

Ville

11 maj 2009 23:12

Vi kan byta matte ett tag du och jag..jag får godis och lära mig att leta svamp och du får lära min matte hur det är att ha en hund som inte gillar regn men vill bada....ska vi slå till???

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards