Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Dålig service

Av Sigge Svamphund - 3 februari 2009 17:47

Trodde faktiskt att jag skulle bli skjutsad till nån av alla mina bra skogar idag.

Kände för att åka till nån och leta fynd och öppet vatten.

Men det är absolut ingen service i detta hus!

När jag gick ut för långrundan så försökte jag göra matte uppmärksam på att jag ville åka bil.

Hon vägrade!

Nåt om att det var massor med minusgrader och hon tänkte inte alls skrapa bilrutor.

Begriper inte det där, jag brukar sitta i baksätet och planera vad jag ska göra medan hon skrapar rutor så jag förstår inte vad som är så jobbigt med det.

I stället så fick jag nöja mej med skogarna här hemma.

Hade tur och fick gå till min andra sjö där ån finns.

Åh, vad jag vill, det är ju öppet vatten.

Men ni skulle ha hört hoten.

Du hoppar INTE i, det var 8 minus när vi gick hemifrån för en timme sen.

Om du hoppar i så får du ingen Dentastix (är beroende av såna) och du kommer att få en låååååååååång omgång i tortyrkammaren med VARMT vatten.

Det slutade med att jag doppade framtassarna och inte mer.

Skulle alltså ha smitit från matte och klarat av doppet på egen tass.

Här är min bra spagrop.

Det var bara tunn is på den så jag placerade mej där med en pinne.

Tänkte att matte kanske skulle råka kasta den på isen och då skulle isen råka gå sönder och jag skulle kunna greja.

Nädå, ibland kan hon visst läsa tankar.

Pinnen blev kastad åt ett helt annat håll så isen är fortfarande hel och jag tyvärr alldeles torr.

Vid min närmaste sjö finns det massor med myrmark.

Den genomsökte matte noggrant idag.

Hon är inte klok, leta bär i februari!

Det finns några miljoner såna här där.

Tranbär heter dom.

Kan rekomenderas som hundgodis, mycket goda.

Bara det att de flesta var alldeles fastfrusna och matte hade inget att plocka i.

Hörde talas om önskemål om lite mildare och absolut inte mera snö.

Då ska vi plocka såna både här och på ett ställe långt bort i en annan skog.

De går utmärkt att plocka på vintern eftersom de helst ska ha frust innan de används säjer hon som vet (matte).

Fick i alla fall gå över isen hem.

På ett ställe hade någon lagt stora högar med snö som frusit.

Irriterande, ska inte vara sånt på min is.

Jobbade alltså hårt med att massakera dom.

Avslutade som vanligt med ordentliga rejs på isen.

Men oj vad isen lät i dag.

Det dundrade i den och ibland kom det ljud som om nån sköt.

Har i alla fall hört att imorgon väntar nåt skoj.

Matte vägrar tala om vad jag ska få göra men att det ska bli nåt jag gillar.

Hoppas jag t ex att hon skrapar bilrutor så jag kommer till nån av alla andra skogarna jag behöver besöka.

 
 
Snäckan

Snäckan

3 februari 2009 18:19

Jag hittade hit av en slump. Det är verkligen en jätte gullig och mysig blogg!
Hoppas matte skrapar sina bilrutor imorgon ;-)

http://fibrodagboken.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

3 februari 2009 18:32

Har hört matte säga att det ska vara så nyttigt med med tranbärsdricka. Förebygger urinvägsinfektion säger hon. Usch, vågar du vara på isen när det smäller och dånar. Matte är livrädd för sånt.
Tuggpinnarna var jättegoda!
Kan rekommenderas.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

3 februari 2009 18:53

Om isen dundrar betyder det (tror vi) att den snart går sönder och öppnar en jättestor spaavdelning. Om inte, packa väska och kom, vi har en alldeles egen spadamm på tomten
pussar

http://lagottoflickorna

 
Lena,Moa,Maiko

Lena,Moa,Maiko

3 februari 2009 19:12

Vi håller klorna för att du får en jättebra biltur i morgon! Här är det tråkigt och kallt (-20 )och vår matte får ännu mer ont i ryggen av kylan, så vi får inte de långa roliga promenaderna just nu...Vad vi längtar till våren!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

3 februari 2009 19:44

Åh tranbär, jag vill också hitta sådana, så goda!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

3 februari 2009 20:27

tranbärminsann:) gott o nyttigt:) tack tack får du hälsa din matte för den fina presentationen som hon skrev. jag bev jätteglad att så många tog sig tid..så man får lite bättre uppfattning om "folketbakomhunden":)ha det så fint..imorgon jobbar jag dygn, men nu har jag fått mig en minidator, så att jag kan kika in till dig vart jag än är:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

3 februari 2009 20:36

Tranbär - det finns det vid min sjö också! Fast än har inte matte letat, nu är det för kallt, förut var det alldeles för blött på vägen dit!! Hon är då aldrig nöjd - hon kunde väl plaska iväg precis som jag!

Jaså, du fick inte hoppa ner i vattnet! Kan berätta att jag också sett öppet vatten idag, i en bäck - men jag avstod helt frivilligt! Rejsade på sjön i stället!

http://www.belof.se

 
molle

molle

3 februari 2009 21:06

tranbär...nja låter nyttigt..då är det inte bra...
men dentastix det är bästa grejorna det

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Stella

Stella

3 februari 2009 21:18

Svamphund låter intressant, passar mig perfekt!!!
Självklart får ni länka och vi gör detsamma om det är ok!?
Nospuss Stella

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

3 februari 2009 22:05

Tjena svamphund!
Tranbär intresserade min matte.. Var bor ni?
Cesare

http://lagottocesare

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

3 februari 2009 22:55

Åh, tranbär, suckar matte längtansfullt. Hon gillar sura bär! (Har aldrig sett såna annat än torkade i affären...)

http://www.kattarina.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

3 februari 2009 22:59

tranbär har jag aldrig plockat...bara köpt på ICA i dryckes form;) Du Siggge....tror du inte att din matte skulle låtit dig hoppa i ISKALLT vatten om hon inte trodde att det skulle vara skadligt för dig?? Nej du lyssna du på din matte hon är klok hon......

Puss på din vackra nos!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Torsten kikar in

Torsten kikar in

4 februari 2009 07:41

Har du egna spa-gropar...undrar lite, vad gör man med dom? Din skog gick väl inte av för hackor minsann! Men jag hoppas du får en tur med bilen idag.... Ha en riktigt bra dag!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

4 februari 2009 11:16

Hoppas du får åka bil idag och göra något spännande!!! Jag håller tummarna. Tittar in ikväll igen å ser vad det var för skoj...

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

4 februari 2009 12:39

hej söta sigge me matte o tack rara för alla krya på dig hälsningar. nu är matte uppe igen iaf, kanske inte så mkt roligare men uppe...
å va söt du var där du satt o drömde om öppet spa! hur du funderade på o kasta ner pinnen kanske kanske...din matte läser dig så bra! ni är ett riktigt litet team! sötpussar på er båda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards