Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 24 januari 2009 17:45

När jag gick ut i morse så var det full snöstorm.

Jag tyckte att det var mycket trevligt med massor med blötsnö att rulla i och äta.

Mattes åsikter lämpar sej som vanligt inte för offentlighetens ljus.

Nästa gång jag skulle gå ut så hade det slutat snöa.

Ställde in mej på en lång skogspromenad och med tur kanske öppet vatten nånstans.

Lyckades få med mej matte ut på isen.

När det är en massa snö då passar det visst att gå där.

Hittade ett helt gäng med nya bästa vänner.

En massa människor som hade borrat massor med hål i isen och skulle fiska.

Bäst av allt var att de grillade korv så jag charmade dom så mycket att de bjöd mej på korv.

De borde vara på isen varje gång jag passerar.

Jag försökte göra en spagrop eller nåt vid ett av alla hålen.

Fick skäll av matte.

De där fiskemänniskorna hade satt saker i hålen för att fånga fisk och jag fick inte kvadda sakerna eller lyckas dra upp nån fisk-

Taskigt när jag äntligen kom åt lite vatten!

Jag hittade en massa jobb också.

Nån har fällt en massa små träd och de ligger på min sjö.

Började omgående städa.

Men samtidigt som jag påbörjade min städning så började det regna.

Avbröt omedelbart och tänkte ta närmaste vägen över isen hem.

Jag far ju illa av att vistas ute i hälsovådligt regn så jag var mest intresserad av att komma in snabbt.

Matte vägrade ta vägen över isen eftersom det blåste för mycket.

Fick gå hela långa vägen hem.

Alldeles dyngsur av det kalla äckliga regnet när jag väl kom hem.

Resten av dagen har jag sovit bort i min fåtölj frånsett att jag blivit utsläpad ytterligare en gång, självklart mot min vilja.

Jag har fått en utmärkelse.

Denna har jag fått av Eva & Kira.

Så ska jag berätta om 5 saker jag inte kan vara utan.

1. Mina dagliga skogsturer

2. Dentastix tuggpinnar >(ett måste efter skogsrundan>)

3. Mina tjejer

4. Öppet vatten och spagropar

5. Alla mina dunkar och vattenkannor

Nu ska jag egentligen ge denna till fem andra bloggare.

Men gör som jag brukar.

Jag ger den till alla mina besökare.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards