Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Sista dejten på ett tag

Av Sigge Svamphund - 14 januari 2009 17:56

Hade tur idag och fick träffa Leonbergerbrudarna.

Visade dom lite nya vägar i en av mina skogar.

Var i skogen med de hemliga gröna husen.

Där var de där Gröna männen också. Tjejernas matte blev lite rädd när de stod och vaktade med vapen.

Men jag och matte har ju stor vana vid det nu.

Jag visade en ovanligt vacker pinne för dom men som vanligt var de inte intresserade.

Ingen av oss blev i alla fall anklagad för spioneri.

Lyckades hitta några få användbara spagropar.

På dagens enda suddiga bild så håller jag på och visar Cleo hur man bäst använder en av dom.

För övrigt så börjar Cleo lukta väldigt gott nu.

Bara för det så hörde jag hur människorna pratade om att nu får vi inte träffas på ett par veckor.

Mycket dumt mänskligt påfund att lägga sej i våra träffar.

Det är ju när hon luktar så där gott som vi verkligen borde träffas.

Matte sa att det nog är bäst att hon inte går med mej nära deras hem i nästa vecka.

Nåt om smarta hundar och rymning.

Vadå, jag har aldrig planerat att rymma. möjligen avvika en stund för att avlägga viktiga besök. Stor skillnad det där.

Inte får jag träffa giah som planerat heller eftersom hennes matte är sjuk och min matte inte vill bli smittad.

Tänk om människor kunde lära sej vissa enkla saker.

Jag vinterbadar, grejar i spagropar och undviker tortyrkammaren och är aldrig sjuk.

Är fullt och fast övertygad om att människor som faktiskt ofta uppvisar klen hälsa blir sjuka av sitt eviga användande av tortyrkammaren. Det är säkert den som är upphov till deras sjukdomar.

Tror de skulle ålla sej friska genom vinterbad och spagropar.

Matte har haft den goda smaken att uppdatera min hemsida lite mer.

Tar gärna emot förslag på sånt som ni tycker att jag ska ha där.

Nu ska jag försöka titta in hos alla er andra,

 
 
Annelie

Annelie

14 januari 2009 19:23

Jag kan tänka mig att ni ha haft en trevlig dag. Och en tik som luktar gott är ju inte fy skamm.
Ha det

http://vitaalvanskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sacco

14 januari 2009 20:25

Väldigt vad alla verkar lukta gott just nu. Lilla Annie här luktar också väldigt gott och jag blir alldeles till mig när jag går ut.

 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

14 januari 2009 20:53

ja ooooj vad du hade haft kul med oss på åkern;)...fast du verkar ju haft en riktig trevlig dag ...UTAN OSS!!!? hmm, många tjejer som luktar gott nu..

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

14 januari 2009 21:13

Vilken gentleman du är som visar dina spagropar och vill dela med dig av dina favotitpinnar.
Synd att ni inte får träffas på ett tag nu. Du får väl ragga upp nån annan brud så länge.
Nospussar från oss

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

14 januari 2009 21:33

Exet provade att ge Frost en p-spruta, fullkomligt bortkastat, han är lika tokig i löptikar i alla fall!
Usch jag fryser av dina vinterbad! ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

14 januari 2009 22:29

Just så!! Dom skulle vara friska om dom tog sig ett lerigt spabad utomhus!

Voff voff från 2 urtrötta grabbar!

 
Frippe

Frippe

14 januari 2009 22:48

Jag har också lekt med en Leonberger tik idag.
Ja, plus ett par andra dogs....
Ja det där med att lukta gott!! Polarn blev kopplad för han var så på henne, det gäller att göra det snyggt så att man slipper kopplet.
Kramen på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

15 januari 2009 01:31

Givetvis håller man sej frisk om man kan undvika tortyrstället, men det ju bara vi som begriper. Våra valpar har varit där i kväll, inget bra tycker vi, men dom ska till veterinären i morgon och få spruta. Fy och usch säger vi
pussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper

Kasper

15 januari 2009 02:21

Konstigt att dom inget fattar - bara att se på oss ju!!! Ett friskt och härdande liv är PRECIS vad mattar också behöver, självklart. I stället för tvålar och varmvatten och sånt tjafs!

http://www.belof.se

 
jaja o ronja

jaja o ronja

15 januari 2009 09:06

Men va tyckte dom inte om den fina pinnen ,sigge jag tror nog att de va så att dom föll mer för dig än för pinnen du hade i munnen

( ang din hemsida vi har foto album )

http://www.hagstromberga.com

 
camilla

camilla

15 januari 2009 10:05

Ok att jag lånar en bild på dig Sigge?
Måste ju göra en länk till din hemsida!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

15 januari 2009 12:14

ssss vilka trista typer som inte förstod sig på en snygg pinne när de fick se en!
trist det där med att dejten tar slut nu på ett tag men du får hålla ut tyvärr...

 
Giah

Giah

15 januari 2009 15:43

Livet är orättvist :( nu är Dahro ute på långpromenad i skogarna härikring...Jag får bara vara hemma jag :( :(
Ingen att leka med...Matte bara ligger o ligger, suck...Längtar efter dig!!! och våra härliga turer...
Jag får gå ut när husse kommer säger matte (dom korta kissturerna räknas inte och inte den LILLA stund matte orkade kasta boll på baksidan idag heller.Jag är en tjej med massor av energi ju)
Lääängtar!!!!!
Puss Giah

http://belgarhuset.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards