Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

Passat människovalpen

Av Sigge Svamphund - 21 augusti 2008 18:11

Som vanligt har jag haft mycket att göra idag.

Först var jag i en av alla mina skogar.

Badade mycket i sjön där och letade upp en massa svampar.

Så var jag bara hemma en stund innan det var dags att åka och vakta människovalpen Oliver.

Inte nog med att jag ska vakta Oliver jag måste ju vakta hans katter också.

Fast katterna är mer lättpassade.

Idag kom Oliver med en tandborste och bestämde sej för att jag behövde borsta tänderna.

Ja,ja jag är ju en väldigt snäll hund så jag lät honom försöka en stund.

Han tränar ju hårt på bollkastning så han kan väl få borsta mina tänder som belöning för det då.

Så här ser katterna Volvo och Scania ut(ja, de heter så).

Det har tagit lång tid att få dom att förstå att jag inte alls äter katter.

Numer kan jag faktiskt få nosa lite på dom utan att de springer och gömmer sej.

Var ute och gick med människovalpen ett tag också.

Alltid trevligt att vara ute och gå i Eskilstuna, det luktar ju så intressant överallt.

Ni som funderar över gårdagens skumspagrop.

Det är ganska enkelt att hitta såna, ja hittade en till idag.

Bege er till skogen och leta upp en bäck.

Gärna en där vattnet forsar ganska mycket. Då kan man hitta sånt där mysigt skum att göra inpackningar med.

Nu är jag trött efter en intensiv dag och ska vila.

Imorgon så ska jag visst plocka lingon ihop med mattes äldsta valp Mattias.

 
 
Tanten

Tanten

21 augusti 2008 19:06

Du har fullt upp som vanligt Sigge, ser jag nu när jag läst ikapp sista dagarna bloggande! Vackra röda katter förresten!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

21 augusti 2008 19:12

Bra tips om skummet! Ska kolla upp det där. Volvo och Scania ser precis ut som min bästa kattkomis Spöket fast inte lika lurviga! Spöket är jättetuff.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Tuffa

Tuffa

21 augusti 2008 20:15

Oh, dina katter ser ut som den gamla katten hemma hos min matt-mor. Den är lite otäck den, för den är inte alls rädd för mig...

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Lexie

Lexie

21 augusti 2008 22:22

Kul att katterna gillar dig.Jag älskar katter, men så växte jag upp med några också. jag "slåss" med tassarna som en katt säger matte. Mmm, undrar vad det beror på... Det är skönt att borsta tänderna... Förra gången skulle matte borsta bara för att hon tyckte att jag luktade illa, gammalt blod i munnen. Vet du vad hon gör då? Jo hon borstar bort en tand för mig och 2 andra blev också lösa och sladdriga. Det var ju blod överallt. Lukten försvann sa hon, men nu skall hon låta mina tänder vara ifred tills jag tappat dom andra också. Nosgos och god natt /Lexie/

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

21 augusti 2008 23:38

oj vilka söta katter du umgåts med idag sigge! Bra att du badar för mig med, du kommer nog få göra det ett tag framöver.

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

21 augusti 2008 23:46

Dom ser allt lite misstänksamma ut, dom där katterna. Men det går över, det vet väl jag som har tre stycken att passa här hemma! Alltid. Ett sjå, ska jag säga. Alltid är det nån som vill in eller ut eller som bara velar i största allmänhet. Du skulle se hur Petrus har misshandlat ytterdörrströskeln! Ska be matte fotografera! Hon borde nog stålsko den!

http://www.belof.se

 
Christa

Christa

22 augusti 2008 10:03

Sigge har fullt upp han.
Jag måste tyvärr meddela att jag inte kommer med på svamputflykt den veckan som kommer. Jag vågar helt enkelt inte så nära tjejmilen.
Vore lite väl trist o halka på ngn hal gren eller sten och vricka fötterna precis innan tjejmilen.
Men vi får höras senare ok...
Ha det jätte gott
Christa

http://hissen.blogg.se

 
Monica

Monica

22 augusti 2008 17:30

Härligt med svamprapporterna! Det har hänt trista saker hemma så vi kommer hem till veckan. Trösten är tanken på att få komma ut i skogen. Gubben åker till Östersund men jag tror jag får med mig en snygg tervtjej ut i skogen. Ska jag boka date åt er????

http://stickerisnack.blogspot.com

 
Primo och Acke

Primo och Acke

22 augusti 2008 20:49

Oj oj fullt upp som vanligt;) katterna ser ju rätt inbjudande ut....he he!
Vet inte om du såg men matte säger att din matte JÄTTE GÄRNA får skriva till henne
har hon mail? eller det står nog på hemsidan...
Må gott

http://www.ackebus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards