Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

Bada, bada, bada

Av Sigge Svamphund - 24 juli 2008 18:04

Som rubriken säjer, det är vad jag har ägnat min dag åt.

Det är ju 100 grader varmt ungefär.

Alltså går det inte att göra nåt annat skoj.

Varje gång jag har gått ut i dag så har jag tagit med mej badleksaken och gått till sjön.

Alltså blir det ingen bild idag för matte tycker att det varit badbilder på mej så det räcker för ett tag.

När jag inte badat så har jag antingen slappat i min fåtölj eller legat i skuggan på balkongen.

Såg att de flesta tycker att 4 liter kantareller är mycket.

Jo, nu när det är så torrt.

Men normalt så brukar jag kunna nosa upp 20-30 liter på samma gång där.

Då är det verkligen hårda tider.

Brukar hjälpa till att plocka då också.

Om det kommer en massa regn så det blir mer svamp så kanske jag ska se till att matte filmar när jag plockar svamp.

Nu väntar jag på att det ska bli lite svalare så kanske att det kan hända nåt skoj.

Kanske kan få en skogspromenad i kväll om jag har tur.

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

24 juli 2008 22:35

Moa har jagat ett och annat löv som rört sig i vinden. Och Molly har stått vid vinbärsbusken och käkat vita vinbär.
Annars har vi mest legat i skuggan och slappat.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

24 juli 2008 23:26

Ja fy tusan så varmt det är!! Men vi har ju ingen sjö att gå ut till "bara så där"....Lagunen som vi brukar bada i är proppfullt med folk och hundar en sån här varm dag och då vill inte matte åka dit! Vi vill ju springa lösa när vi badar och det går inte när det myllrar av folk :( suck!

 
Marianne

Marianne

25 juli 2008 00:01

Idag har hundarna fått nöja sig med att springa omkring i strålen från vattenslangen. De tycker det är kul att jaga vattenstrålen och försöker bita tag i den. Här förenas nytta med nöje. Avsvalkande dusch och lek.
Min årsskörd brukar ligga på 20-30 L gula kantareller. Men i år lär det nog bli enbar 2-3 L verkar det som. Men vi får nöja oss med trattkantarellerna till hösten. Det brukar finnas ett överflöd av dem och de räcker till alla som vill komma hit och plocka.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sacco

25 juli 2008 00:16

Macka?? Vad är det för något? Har jag aldrig smakat. Matte försökte bjuda mig på en bit av en vetelängd, men den spottade jag ut:) Hon tror inte jag skulle äte macka heller. Möjligen pålägget om det var skinka.
Fick däremot ngt som hette rostbiff i dag. Matte hade några skivor över med kort datum. Det var gott kan jag lova!

 
Ingen bild

sacco

25 juli 2008 00:20

jo, de torra kexen var inte till mig de heller, jag fick bara vatten.. inte riktigt sant, fick några Frolicar sånt gillar jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards