Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 1 juli 2008 18:03

I dag har jag haft mycket att göra.

Fick åka till Sagostigen i morse och dit kom människovalpen Oliver med mina bästa kompisar hans föräldrar.

Alltså hade jag väldigt mycket att göra med att visa människovalpen allt på Sagostigen.

Hade planer på att visa hur bra det går att simma i sjön vid mitt ena slott.

Men det gick inte alls för sjön är borta och det är bara en massa gräs där!

Inte alls bra.

När jag inte visade alla sagohus så ägnade sej människorna åt såna här konstiga sysselsättningar.

Tycker det såg läskigt ut och inget man som hund ska ägna sej åt.

Vi fikade också.

Jag bjöd mej på både glass och bulle.

När människovalapr har ätit glass så ska man hålla sej frammme och pussa på dom. Fast matte fick inte till nån bra bild när jag städar Oliver i ansiktet.

Tro nu inte att det bara var frid och fröjd.

Råkade ut för passa staket igen.

Den här gången så fick jag ett hundätande hästmonster bakom ryggen-

Nästan lika läskigt som kossor.

Som tur var så blev jag ganska snabbt befriad och slapp bli hästmat.

Var ju tvungan att fortsätta mina pinnkastningslektioner med människovalpen.

Här sitter jag snällt och väntar medan han får pinnen.

Ännu kan han inte kasta så långt, men får han fortsätta att träna så kommer det nog att bli bra tillslut.

Resten av dagen har det inte hänt några spännande skaer.

Bara de gamla vanliga hundgöromålen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards